Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Problem med lagg i trådlöst nätverk

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Problem med lagg i trådlöst nätverk

Jag har problem med dataöverföring XBOX-PC. Har precis installerat trådlösa prylar. D-link för hela slanten:

Wireless 108G MIMO till PC:n
    DWL-G810 till boxen
    DI-634M Accesspunkt

Jag har inga övriga problem, utan FTP och så vidare funkar utmärkt. Det är bara det att hastigheten på överföringen XBOX-PC, inte verkar vara vidare stabil. Den går upp till ca 1.5Mb/s ett tag, går ner till ca 1 Mb/s för att sedan bryta helt en stund. Upp igen till 1, upp till 1.5, ner till 1 och bryt. Exakt samma mönster och "platåerna" varar lika länge. Har testat att köra både med och utan kryptering, men det verkar inte göra någon skillnad. Har också flyttat boxen alldeles nära accesspunkten utan resultat. Var lite inne på elektromagnetiska fält, men blev fundersam när jag såg samma mönster hela tiden oavsett placering. Någon som har några funderingar kring detta? Är 1.5Mb/s den maximala hastigheten som är möjlig vid trådlöst, för boxen?

Tack på förhand!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Har du senaste firmware i alla trådlösa burkarna?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Jajjemän.

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Det är inte så att du kör på samma kanal som någon annan i din närhet? Testa med netstumbler vilka kanaler det är mycket trafik på.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Ska genast testa. Tack! Har också roat mig att ta tiden på överföringen och den ligger ca 100sek på 1.5Mb/s, och 60sek på 1Mb/s. Sedan alternerar den så hela tiden. Exakt samma sak varje gång.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Mycket riktigt psycho, så ligger det flera nätverk på samma kanal. När jag bytte kanal försvann mönstret och jag får en stabil kurva på lite drygt 1Mb/s. Antar att det är mitt max med rådande utrustning och inställningar. Jag tackar ödmjukast för infon och de snabba svaren från Er!

Liknande diskussioner

1. Problem med nätverk
    By Steffe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-03-11, 21:15
  2. Problem med FTP
    By Monks in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 12:36
  3. Problem med överhettning
    By PetsonGBG in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-10-21, 17:17
  4. Laserproblem, laserkalibrering (Endast SCPH-1002)
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 16:01
  5. problem med nätverk
    By d_run in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-01-03, 16:14

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner