Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Flasha & bios

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Flasha & bios

    Hej har precis fått mitt spiderchip 1.1 hur gör jag när jag kopplat in det o ska flasha o vilket bios ska jag ha

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Har du fått fram SpiderChip dashboarden? Har du det så ska du gå in på Flash BIOS from Disc. Då öppnas DVD luckan upp och du ska lägga in din skiva med BIOSET. Har du Xbox 1.6 ska du ha ett m8plus_16 BIOS. Annars om det är 1.0-1.5 så ska du ha bara m8plus BIOS. Ladda ner ditt BIOS på t.ex DC. Byt namn på BIOSET till bios.bin. Gör en dummy fil på minst 50MB och döp den till vad som helst utom bios.bin. Det finns ett program som du skapar dummy filer med (kan inte hemsidan men sök på Google). Bränn de här två filerna på Nero som IMAGES. Använd en splitter ny CD-RW skiva. Sen lägger du in skivan i din Xbox och Flashningen startar. (Så här ser det ut: http://forum.divineo.co.uk/phpBB2/vi...d84675c804e507)
    P.S när du har allting så skriv igen innan du gör något. Flashar du med fel BIOS så kan du pajja chippet. Efter detta visar jag hur du får in en ny Dashboard med Slayers EvoX. KOM IHÅG! Gör inget dumt. Skriv hit INNAN du påbörjar Flashningen så att du inte gör samma klantiga misstag som jag gjorde och flashade med fel BIOS.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Flasha absolut inte med något bios som heter "flashbios", har fått tillbaka hur många spiderchip som helst där någon av någon anledning fått för sig att göra detta...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Jag gjorde ett ännu större misstag tro mig. När jag sökte på DC så skrev jag aldrig in m8plus_16. Jag sökte efter bios.bin och då kan det ju vara vilket BIOS som helst. Men då förstod jag mig inte på Xbox och chip o sånt. Mitt Spider fungerade hur bra som helst. Men efter flashningen var det bara svart skärm och lampan blinkade rött och grönt. Ångrar mig att jag inte kunde lika mycket då som nu.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jag skulle aldrig tordas tanka bios ifrån dc(även om man söker på rätt namn), för folk kan ju döpa om grejer till vad som helst..... Nä, Xbins är helt klart ett förstahands val.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tjo jag har fått min xbox till att funka nu installerade bios osv när den startar står där "EVOX" nu undrar jag vad är Slayer ? såg det på någon sida verkade skit fräkt

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Slayer är en installationsskiva, som kan installera avalaunch, evox, xbmc mm.... Du hittar den på xbins: http://forum.psxcare.com/support/sho...ighlight=efnet
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. Flasha bios?
    By Mr_Walker in forum X-ecuter 3 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 00:08
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. Flasha bios
    By ulj in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-07-12, 17:56
  4. Flasha Bios?
    By seuron in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-07-07, 23:42
  5. Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 16:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •