Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Problem med M8

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0

Question Problem med M8

Hej, jag är inte bra på detta så ha överseende med vad jag skriver.
    Mina ungar lyckades radera menyerna på XBOXen, dvs Launch meny och sedan valde man M8. Nu är finns inte M8 där längre..
    Jag har XBOX v 1.6 med Xenium OS 2.01

Efter några timmars läsande på olika forum så har jag laddat hem M8_16.bin och lagt in via DVD skiva.
    Så nu kan man ju starta M8 precis som förrut men nu finns ju inga spel att välja eller några appar såsom DVD2XBOX.

Hur får jag tillbaka alla spel och appar? Dom ligger väl på hårddisken forfarande förstår jag..

Skriv gärna utförligt eller hänvisa till andra trådar..jag är trött på att leta i timtal efter info..

Tack så jättemycket

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Vilken dashboard har du?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hur stor hårddisk har du?

Får du upp games och apps i menyn men inga spel/program listade?

Då har du förmodligen en 200+ GB hårddisk och du måste köra EVTOOL på din PC för att lägga in "LBA48" stöd i bioset. Läs guiden "hur hittar man bios och program till xbox" där jag skrivit mer detaljer om det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    Ni får ursäkta en gröning som vanligtvis inte rör en XBOX, så stå ut med mig.
    När jag startar M8 så kom jag ihåg att man tex kunde starta Avalaunche eller vad det hette...är det en dashboard...?
    Men behövs det en dashboard för att starta spelen? Förrut kunde man starta spelen direkt från M8.
    Behövs en dashboard för att kunna lägga till spelen från hårddisken till listan över spel?

Och ja man ser ju valen games och apps men går man in där så är det tomt.
    Det är en 240GB tror jag.

Hur får man tag i EVTOOL och LBA48. Hittar det inte på DC++ iaf..
    PS du kan gärna maila det till mig om det inte är jättestort.

//tack.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Så hittar du filer: http://forum.psxcare.com/support/sho...ighlight=efnet
    Men EvTool finns även här: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=21961
    Sen öppnar du ditt bios i evtool, ställer IGR på quick (jag föredrar den framför den andra), justerar färgerna på X logon om du vill, och sen sparar du bioset nånstans. Flasha sedan in det nya bioset.

Och M8 innehåller ingen meny (dashboard), det är bara ett bios. Avalaunch, evo-x, xbmc, unleash-x etc är menyer (sk dashboards). Och man måste ha en sån om man ska nå spel ifrån hdd bland annat. Själv rekommenderar jag Avalaunch och XBMC....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    Äntligen har jag fått till det..Alla spelen och appar var borta också..
    Brände Superdisc och kunde kolla med filhanterare...hämtade hem dvd2xbox och ftpade till xbox så nu får dom klara sig ungarna....bara att lägga in alla spelen igen..
    Tack ändå..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Eftersom du inte "lyssnade" på de råd jag skrev i början så är det troligen så att du inte utnyttjar hela din hårddisk nu, utan har formatterat om den utan LBA48 stöd i bioset. Och har raderat alla dina spel i onödan :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Troligen så tappar han ju 100GB nu. En del folk söker bara de enklaste lösningarna.... Förstår mig inte på dem....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. EvoX M8 och M8+ skillnader och problem?
    By Jari in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-12-10, 11:32
  3. Tips om du har problem med Samba i XBMC
    By ulven in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 08:46
  4. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 23:41
  5. Problem med neo 2.2
    By Ronnotter in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-01-29, 06:37

Bookmarks