Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: pimp my polares xbox

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    38
    Respekt
    19

    Question pimp my polares xbox

    jag ska hjälpa en polare som har köpt en chippad box av er. på min box med executer2 chip,där får jag upp som första meny: games,apps,settings m.m . och egen bakgrundsbild. men på hans kommer vid start en annan med:m8,original bios,linux bla,bla,och nåt annat. då måste man in i m8,sen launch menu,och där finns spel,jäkligt krångligt.plus att i games finns inte emulators. vad göra? han vill ha som på min,eller att xbmc är första dash vid start.

    nån guide?
    vad kallas hans första meny?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Testa att installera Slayers EvoX Installer 2.6. Då får ni in nästan vad som helst. Mediapelare, olika dashboards m.m

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    38
    Respekt
    19
    ok,det han har nu,är det bara för nya lagen som kom,i somras?

    verkar värdelöst med en meny,sen nästa,sen nästa. så bara ftp:a över eller ?

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Ni fick ju inte ett EvoX BIOS på den eftersom den nya lagen gäller. Ni får fråga Hansi vad han har lagt in för BIOS och kolla runt så att ni hittar ett nytt som ni blir nöjda med.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Okej du kan ju börja med att skriva vilket chip du har, samt om du har flashat om den med typ m8. Vilken version är boxen, helt ny förmodar jag? Isåfall är det en 1.6...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    38
    Respekt
    19
    en box köpt för ca 1år sen ny. ett smartxx chip,inget ändrat,bara lagt in massa spel.

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Okej, kan ingenting om smartxx och det är hansis prylar, så jag överlåter svaret åt honom...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    326
    Respekt
    20
    vill du slippa den första menyn (som används till att välja vilken bios du vill starta på) så kan du ändra i den menyns inställningar. Det finns en manual på smartxx's hemsida som beskriver funktionerna och hur gör för att automatiskt starta på ett förvalt bios.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om han köpt boxen av oss så har han fått den dashboard han bett om eller så har han installerat något själv. Vi lägger in evolution-x dashboard (som din ser ut) alternativt xbox media center (vanligast det senaste halvåret eller så)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Såg att ni satte in det när jag kollade på Extraliv

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    38
    Respekt
    19
    han fick den chippad hos psxcare stockholm,ja. nån vecka efter nya lagen.först fanns även games med i menyn,sen ställde han till nåt och spel alternativet försvann.
    så hur lägge jag in så den startar med xbmc tex? nån guide?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har svårt att tänka mig att den frågan är besvarad färre än 734 gånger i xbmc avdelningen i forumet :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    38
    Respekt
    19
    ok,tack för svaren. avsluta tråden
    finns inte mer att säga.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om ingen har mer att säga så sedimenterar tråden helt av sig själv tills någon får för sig att det finns något mer att tillägga :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Så sant, så sant...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    38
    Respekt
    19
    jag har läst guider och googlat nästan 48timmar nu. jag har använt remote flasher v5 till att lägga in det bios som skulle passa den här boxversionen. sen satt jag in en dvd+r (har ingen dvd-writer) med superdisc 3.7 rc8. inget hände,inget hittat i cd-rom.
    så jag kopierade hela c: från min xbox till den här. och när jag startar händer följande: jag får upp samma lista med alternativ som:linux,original bios,och det nya som jag la in(kommer inte ihåg namnet). där väljer jag det nya bioset,och kommer då till evox dashboarden. men hur gör jag så att evox är det första som kommer upp vid start?

    jag skickar en postkaka.com till den som hjälper mig styra upp det här.

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    326
    Respekt
    20
    Gå in i SmatXX's menysystem. (det du får upp först)
    Titta under Config (http://www.smartxx.com/manuals/manuals_03.php)
    och välj settings. (http://www.smartxx.com/manuals/manuals_07.php)

    Ändra quickboot-parametern

Liknande diskussioner

  1. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •