Har två felflashade Xecuter 2.6 CE och undrar om Spiderchip programmeraren skulle fungera till dom![]()
// tacksam för hjälp
Har två felflashade Xecuter 2.6 CE och undrar om Spiderchip programmeraren skulle fungera till dom![]()
// tacksam för hjälp
Eftersom den är gjord till spiderchip så förmodligen nej... Men sök på hotflash.
Original inlägg av rejjo, 5 april -06
Enligt tillverkaren skall den fungera på i stort sett alla chip, men jag har inte provat.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Spiderchipen är ju kända för att fungera bra så varför inte prova med programmeraren...
(ironi)![]()
ok HANSI tack
kopplar inte riktigt din ironi, är inte tillräckligt insattOriginal inlägg av rejjo
, men det kan ju vara värt ett försök
Rejjo snackar baklänges... Av den feedback som spiderchipp fått, så har 9 av 10 varit negativa. Har själv upplevt deras sunkiga kvalité, den riktigt suger....
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Det är som det skall vara, köper man det billigaste så får man det billigaste, bara å gilla läget :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Tyvär så inser man det också, efter ett tag...![]()
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Funderade på ett lödfritt chip första gången jag skulle chippa min xbox, men va fan tänkte jag, köpte en lödkolv och lite tenn på biltema för 50 spänn och lunkade ut i förrådet, och xboxen fungerar fortfarande fint, det var en 1.6:a också, nästan förvånad att jag inte pajja den![]()
Hehe, men finns det en dyrare och bättre variant, som kan flasha felflashade bios ?
Last edited by svennis85; 2006-04-03 at 22:43.
Spiderproggaren skall klara dina chip, annars har vi ju x2 proggare...
Syftar du på denna då http://www.psxcare.com/product.php?xProd=187&xSec=4 , funkar den bättre oftast ?
Ingen aning, men det är den vi alltid använt :-)
Som vanligt kan vissa datorer/operativsystem vara kinkiga när det kommer till att få igång parallellportsprogrammerare. Vi har en gammal trotjänare till dator som säkert hade åkt ner i soprummet för flera år sedan om det inte var så att den alltid fungerar med sådana prylare...x2 proggare, viperchip, de där lödfria matrix chippen till xbox osv...
Bookmarks