Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Spiderchip programmerare till Xecuter 2.6 CE

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    0

Spiderchip programmerare till Xecuter 2.6 CE

Har två felflashade Xecuter 2.6 CE och undrar om Spiderchip programmeraren skulle fungera till dom
    // tacksam för hjälp

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Eftersom den är gjord till spiderchip så förmodligen nej... Men sök på hotflash.
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Enligt tillverkaren skall den fungera på i stort sett alla chip, men jag har inte provat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Spiderchipen är ju kända för att fungera bra så varför inte prova med programmeraren...

(ironi)

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    0
    ok HANSI tack

Citat Original inlägg av rejjo
    Spiderchipen är ju kända för att fungera bra så varför inte prova med programmeraren...

(ironi)
    kopplar inte riktigt din ironi, är inte tillräckligt insatt , men det kan ju vara värt ett försök

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Rejjo snackar baklänges... Av den feedback som spiderchipp fått, så har 9 av 10 varit negativa. Har själv upplevt deras sunkiga kvalité, den riktigt suger....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är som det skall vara, köper man det billigaste så får man det billigaste, bara å gilla läget :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Tyvär så inser man det också, efter ett tag...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Funderade på ett lödfritt chip första gången jag skulle chippa min xbox, men va fan tänkte jag, köpte en lödkolv och lite tenn på biltema för 50 spänn och lunkade ut i förrådet, och xboxen fungerar fortfarande fint, det var en 1.6:a också, nästan förvånad att jag inte pajja den

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    0
    Hehe, men finns det en dyrare och bättre variant, som kan flasha felflashade bios ?
    Last edited by svennis85; 2006-04-03 at 22:43.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Spiderproggaren skall klara dina chip, annars har vi ju x2 proggare...

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    0
    Syftar du på denna då http://www.psxcare.com/product.php?xProd=187&xSec=4 , funkar den bättre oftast ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ingen aning, men det är den vi alltid använt :-)

Som vanligt kan vissa datorer/operativsystem vara kinkiga när det kommer till att få igång parallellportsprogrammerare. Vi har en gammal trotjänare till dator som säkert hade åkt ner i soprummet för flera år sedan om det inte var så att den alltid fungerar med sådana prylare...x2 proggare, viperchip, de där lödfria matrix chippen till xbox osv...

Liknande diskussioner

1. 7.1 Hur hittar jag BIOS-versioner, programvaror m.m. till XBOX?
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2005-07-21, 22:25
  2. VÅGAR man rekommendera PSXCARE till sina polare?!
    By x3m in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 21:44
  3. Spela in spelandet till VHS
    By Darkchild in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-03-24, 11:33
  4. xecuter 2 till xbox??
    By ozzman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 00:07
  5. Fjärrkontroll till Dvd:n, bättre förklaring tack!!
    By Steeth in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-12-29, 23:15

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner