Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Off topic inlägg från 360 firmwaretråden

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Fast jag undrar om man kan ha de gamla kontrollerna till xbox 360 och måste man ha en viss tv till olika spel?Som ni har förstått så kanske ni har kunnat dra slutsattsen att jag inte har ett xbox 360 men jag ska köpa ett ungefär nästa eller näst nästa veck och behöver info om allt

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Tror inte att du kan stoppa dina gamla kontrollrar i 360'n, till att börja med så måste du byta kontakt på sladden, från xbox kontakt till usb kontakt, och sen så lär 360'n inte ens ha drivers som funkar med gamla dosan. Och du behöver ingen särkild tv för att spela 360.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tack för all hjälp Hansi och Blixten100!TACK!

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    VarsÅgod! :-D
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Du behöver (tyvärr) en 60 Hz tv till att spela tex. oblivion, och sen så har jag provat att löda om xbox-kontakten till en usb, det fungerade inte kan jag säga
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Men om man inte har ett extra uttag på bredbandet vad gör man då?(Ursäkta att jag frågar om såna saker på denna tråd men men.)

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Hmm nu fattar jag inte, snackar vi om att köra live nu eller? Isåfall så får du skaffa dig en router eller en switch där du har plats för fler nätverkskablar.
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Så man kan inte bara ta och skaffa sig en trådlös nätverks adapter?Och ja nu pratar jag om live.Fast är det värt att köpa xbox 360 och varför?Borde man inte spara till playstation 3?Okej det är nog roligare när man kan spela så mycket live så enkelt men diskutera gärna detta med mig så att jag vet att det är xbox 360 jag vill ha.Och stöd xbox 360 nu och inte ps3 säg varför xbox 360 är värt alla pengar!

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Ja du det överlåter jag till någon annan, eftersom jag inte tycker att 360 är värt pengarna, du kan göra otroligt mycket mer med en chippad xbox. Vad är egentligen den stora skillnaden på 360 och vanliga (gammla) xboxen? Förutom utseendet på konsollen och ergonomin på handkontrollerna så är väl grafiken det fantastiska, och sen live som har förbättrats. Som sagt, vänta tills priset sänks, eller vänta på revolution (hurra för nyskapandet ), det är vad jag säger...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    men tänk dej vilka möjligheter vi får med 360 när den e helt knäckt
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Ja, men den är inte knäckt än eller hur?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    HB kommer nog inte till 360'n under våran livstid..... Däremot så lär nog 1:1 spel kopior funka, och det täcker ju 70% av hack-behoven....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Öhmm, HB?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    HomeBrew
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Precis...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Aha, funderade på om det stod för HemBränt men nej tydligen inte...

    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Färila
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Dracko
    Så man kan inte bara ta och skaffa sig en trådlös nätverks adapter?Och ja nu pratar jag om live.Fast är det värt att köpa xbox 360 och varför?Borde man inte spara till playstation 3?Okej det är nog roligare när man kan spela så mycket live så enkelt men diskutera gärna detta med mig så att jag vet att det är xbox 360 jag vill ha.Och stöd xbox 360 nu och inte ps3 säg varför xbox 360 är värt alla pengar!
    Vad menar du med dedära?, Att du får internet i xboxen bara för att du skaffar en trådlös adapter?, Hoppas du inser att du behöver en trådlös accesspunkt/router för de....

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •