Hej!
Jag är väldigt fundersam varför min 1.6 xbox bara "dog utan vidare", någon får gärna säga till om jag gjort något fel...
Jag monterade chippet med pinheader och det fungerade direkt! Brände en bios skiva med bios som hette "x2_5035_v16plus_512k.bin" Jag använde xecuter bios manager för att skapa en 1mb bios. Flashade boxen och installerade evox med superdisc 3.7. Bootade om och ändrade skin och låste upp hd'n.
Eftersom allt fungerade så stängde jag av boxen och skruvade på skalet. När jag sedan pluggar i stömmen och ska starta den händer inget alls! Helt död
Jag testade att ta nätdelen från min "döda" och sätta den i en annan xbox och då lyste modchippet blått som satt i den xboxen (x2.3 light) men det gick inte att starta boxen (??) Så nätdelen fugerade inte som den skulle med andra ord... Jag testade även att använda nätdelen från den fungerande xboxen och koppla in i den som inte fungerar längde och det gick fortfarande inte att starta den *suck*
Tarv som jag är å vill spela testade jag att plocka ur chippet ur min döda box och sätta det i en 1.5 xbox som jag hade liggande. chippet starta å lyste blått som det skulle. Jag bytte till bank 2 på chippet (som ännu inte hade blivit flashat) men då fick jag ingen bild på tvn Om jag tycker på styrkorset upp och ner hör jag MS dash ljudet "blipp"...
Tror det inte är menat att jag ska ha en moddad xbox
Jag är inte helt färsk på moddning utan jag har moddat kanske 5 boxar innan. Jag installerade ett annat 2.6 chip i en kompis 1.5'a idag. Det tog 45 minuter från att jag började till att boxen var ihopskruvd och evox var installerat. Jag kanske bara har varit slarvig med något på min egen som nu är helt livlös. Någon som har ett fungerande moderkort att sälja billigt??
Bookmarks