Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: xbox död

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0

xbox död

Hej kan någon hjälpa mig med en sak. Det är så att jag skulle modifiera min xbox och jag öppnade upp den för att ta ut måtten på moderkortet och mm. och sen satte jag ihop allt men den startar inte. Det ända som händer är att fläkten rycker lite och sen inget mer.. Kan någon säga mig vad felet kan vara?

Ni kan skriva svar här eller maila mig på mihai.murica@gmail.com

MVH Mihai

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Ja att du satt ihop den fel hoppas att du tog ut nätsladden när du var inne & pillade.
    Kolla på nätet hur du plockar isär en xbox, sen kan man lätt plocka ihop den igen.
    Vad exakt gjorde du när du plockade i sär den, kanske du repat moderkortet.
    Kolla alla sladdarna tex till nätdelen, HD, DVD, osv, osv, osv
    Last edited by pege63; 2006-04-04 at 20:23.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    det jag gjorde var att jag tog loss moderkortet för att ta alla mått och sånt jag behövde och sen satte ditt allt igen. Och ja jag drog ut strömkablen innan jag öppnade upp den. Men det konstiga är att fäckten rycker än gång när jag trycker på on knappen

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    En röst inom mig viskar esd-skador... Fast det är ju extremt sällan som man råkar ut för sånt. Har du heltäcknings-matta hemma?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    ja det har jag. Men kan det vara esd problem eller? går det att fixa eller måste jag köpa ett helt nytt moderkort?

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    Det beror ju isåfall på vilken krets som esd-skatats...och det kan ju vara svårt att veta.

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    så vad föreslår ni att man ska göra--för jag vill inte lägga ut för mycket för reparation

Registrerade
    May 2004
    Från
    Vårgårda
    Respekt
    21
    Haft samma problem fast på datorer. hade glömt distanser mellan moderkort och plåten så de blev korstslutet på det sättet.. det enda jag kan komma på..
    Hejsan hoppsan !

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Keffman
    Haft samma problem fast på datorer. hade glömt distanser mellan moderkort och plåten så de blev korstslutet på det sättet.. det enda jag kan komma på..

och men vad gjorde du då??...för jag såg att någon fick köpa ett nytt moderkort förr 200 plus frakt här på psxcare..så det är ju inte så farligt

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det var ett trasigt kort...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    varför skulle han vilja ha ett trasigt kort för??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Han behövde en del från det för att laga en annan trasig xbox, och den reparationen gick finfint fick jag höra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    men vad tar ni för om man skulle skicka in den till er och sen fixar ni vad som kan vara problemet..eller vad tar ni för ett moderkort utan chip o utan hdd?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    c:a 1000:-, beror på om vi haft bra tur med inköpen eller ej.

Jag kan ju inte knalla in på pc city och köpa 50 boxar för 979:-...snarare en i taget och max 2-3 ggr/veckan annars surar dom till och vägrar sälja.

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    men fan 1000kr är jävligt mycket tycker jag..för då kan jag ju bara gå in själv och köpa mig en helt splitter ny ju

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är typ det jag försöker säga...

Eftersom du lätt kan köpa en xbox för c:a 979:-, men jag måste betala runt 1300:- så är det ju bättre du köper en själv och sedan säljer loss delarna du inte behöver.

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    men hur mycket kostar det om jag skickar in den hos er och så kollar ni vad felet är och reparerar den?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    350-1200:-...vet ju inte vad det är för fel...

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    men vad låter det som för dig när jag säger att den ej startar bara att grafikfläkten rycker lite och inget annat händer?

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    20
    Är du 100% säker på att du har kopplat allt precis som det var innan?

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    men går det att koppla fel är mitt svar? och vad händer annars då?

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    20
    Du kanske har glömt att koppla tillbaka något?

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    men om jag kommer ihåg så sitter det väll ingen kabel under moderkortet? för jag lyfte väck allt för att ta ut mått och sen la tillbax allt..så jag tror ej jag har glömt någon kabel

Liknande diskussioner

1. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24