Visar resultat 1 till 28 av 28

Diskussion: Vanliga DVD skivor i 360??

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19

    Vanliga DVD skivor i 360??

    Tänkte fråga om man kommer kunna spela brända spel på vanliga DVD skivor i xbox 360?
    Har förstått att spelen är för stora för en vanlig DVD och måste därför ligga på dual layer skivor. Men jag har sett nerladdningsbara spel som bara ligger på 3-4 GB, skulle man inte då kunna bränna dom på en vanlig DVD skiva och spela på xboxet?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Jag hoppas du skämtar?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Ser inget skämtsamt med mitt inlägg. Kan du inte svara så snälla låt bli...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Okej, ska jag då förklara att det än så länge INTE går att spela brända spel på 360...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Alltså.... Blundar folk ända tills dom tryckt på "Ny Tråd" knappen?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Tjena! Vilken nyhet, hade ingen aning om att det inte gick att spela brända spel på 360n....Lär dig att läsa föregående inlägg innan du svarar! Om du nu hade det så skrev jag att "KOMMER MAN KUNNA spela brända....".

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag brände kiosk-demon på en vanlig dvd-rw skiva och den fungerade fint, så bara det efterlängtade framtida eventuella firmwarehacket får dvdläsaren att rapportera att din dvd-r/dvd-rw är en originalskiva och spelet får plats så skall det ju vara grönt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Ok tack. Var exakt det svaret jag ville ha på min fråga. Vissa har det tydligen lite svårt med läsförståelse.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, väldigt vanligt problem, inte bara på nätet :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av bluebulls84
    Tjena! Vilken nyhet, hade ingen aning om att det inte gick att spela brända spel på 360n....Lär dig att läsa föregående inlägg innan du svarar! Om du nu hade det så skrev jag att "KOMMER MAN KUNNA spela brända....".
    Okej ber om ursäkt att jag inte lusläser varenda inlägg jag ser 2736 ggr innan jag svarar, tycker iof. fortfarande att frågan är ganska dum, men det är väl bara jag... (eller?)
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är väl inte helt ointressant om det kommer fungera med 4.7GB dvd-r eller bara med dual layer om/när det är dags att prova dvdfirmwarehack för att starta sina nerladdade 360 images....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Kanske inte, men att 360 inte läser vanliga dvd-r skivor är väl ganska otroligt, men, men, skit samma...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Färila
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    360it läser DVD-R, å så vidare, dock är de spärrat, så du inte kan starta spel från sånna skivor, men brända filmer funkar klockrent... Hoppas du fått ut de du villa få ut av dehär....

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Va?? Jag tyckte att jag läste att brända filmer inte fungerar, felaktig källa? :S
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Brända filmer på DVD-R visste jag gick. Så det går alltså inte med brända spel på DVD-R....helvete också

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det är klart att det går, om X-ecuter nån gång släpper DVD-FW-Hacket....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22
    Från det jag läst hittils så verkar enbart dual layer skivor vara möjliga att använda för spel eftersom säkerhetssectorerna skulle lägga sig på andra lagret oavsätt om spelete fick plats på en vanlig eller dual layer skiva. Så det kommer bli ganska kostsamt att testa sig fram eftersom dual layer skivor är inte alls lika bra i kvalite som vanliga jag har försökt få filmer att funka med typ varenda brännare Nec släppt då på billigaste skivorna eftersom jag ej vill kasta freesbes med 80 kronors skivor. Dom jag använde kostade 23 kr st men jag har pajjat ett tiotal och då var det enbart film. Missförstå mig inte nu allt vart klar brännt och så men skivorna går knappast att läsa och det även med enheterna som brännt dom.

    Spelen lär bli ännu jobbigare därför att trots du få till spelen så måste xboxen kunna läsa dom och allt måste vara rätt patchat och så. Jag hoppades lite på att typ dom imagen som typ redan var släppta skulle fungera men icke sa Nicke.

    Hursom så har jag beställt en plextor dualbrännare hoppas bara att det funkar och jag inte köpte den i onödan. Skivorna måste juh fungera trots dom inte är dyra, med någon brännare hursom. Dom kan juh inte vara gjorda för att man ska testa om ens image får plats utan för att lagra data.

    Hursom så vill jag visa min mittersta finger högt upp i luften åt allt som har att göra med dual layer och jag hade hoppats som ni att man kunde använda vanliga skivor till några spel i alla fall. Men det verkar som det är samma människor som släppt firmwaren som har typ en massa aktier i dual layer skivor. Eller till och med dom som äger formatet. Fan vad jag hoppas att DVD-R dual är bätre en DVD+R dual. för DVD+R dual suger dolme.....tack för mig
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Men ge FAN i att använda dína billiga skräpskivor så skall du se att det går bra...

    Traxdata fungerar perfekt i vår 360 iaf...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    hur fan kan man va så grym att hacka Firmwire på 360? Microsoft kom ju ut och sa att dom hade lagt ner mycket tid på att förstärka kretsarna, men visserligen, det som går att spärra går alltid att låsa upp.. :
    ___________________________
    Sup Bro

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    63
    Respekt
    19
    kretsarna är fortfarande förstärkta och låsta det är i dvd-läsaren de har köpt från annan tillverkare felet ligger :P fast är sjukt imponerad att de lyckades komma på det där också

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    jo de e ju lite lag0m

  22. #22
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Jag har bara sett till DVD+R DL. Finns det DVD+RW DL?? Vore bra om man inte vill spendera en hundring på en DL skiva varje gång man vill pröva något som man inte är säker på.

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Det finns Dvd+rw dual layer

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av SuFFix
    Det finns Dvd+rw dual layer
    Säker på det? Dom har börjat missbruka RW ganska måttligt nu. Dom använder det som namn på skivor m.m. Jag har iaf inte hittat någon dvd+rw DL skiva. Men jag kan säkert ha fel.

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Vart kan man billigast köpa dual layer skivor?

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    i en affär nära dig
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  27. #27
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av pege63
    i en affär nära dig
    nae, tror fan inte det alltså

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Nära e alltid relativt......................tex nätet
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  2. Guide: Konvertera DVD till PSP med DVD kvalitet och text (fw 1.50)
    By _zeem_ in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 16:11
  3. Problem att titta från region 1 DVD skivor
    By lessig in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-08-04, 10:52
  4. PC Dvd oläsbar? XboxDvd I PC..möjligt?
    By farsight in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 11:10
  5. XBox DVD:n hittar ej svcd skivan men vanliga DVD går bra!
    By Nijo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-05-11, 17:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •