Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 64 av 64

Diskussion: Guide: Flasha ditt chip via Evox

  1. #61
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Iaf... bios är helt OK, och du har redan xbit chippet partitionerat så att du har 2st 512K banker att välja mellan när du flashar in x2 bioset.

    Bara å flasha. Eftersom det är USB till chippet så kan du flasha hur mycket du vill, det är bara att flasha om ifall det blev fel.

    Och du ser ju i xbit.exe hur du skall ställa switcharna sedan för att välja bioset du flashade in.
    Var osäker på om du ville att jag skulle posta det här som en ny tråd men jag postade det här endå!

    Tack för hjälpen men jag har fortfarande problem.

    Flashningen och starten av xboxet gick bra. Jag körde supedisc, formaterade och installerade evox. Det går hur bra som helst att starta boxen. Jag kommer in till evodashen, att föra över filer fungerar också hur bra som helst men att starta upp ett spel eller program det går fasen inte!

    Jag kommer till "loading" screenen och sen hakar den upp sig där. Har provat starta nästa alla spel/program men det händer så på varenda grejj. Har läst i lite olika trådar men för dom är det bara nån enstaka grejj som inte funkar... Kan jag ha flashat fel på något sätt kanske? Har du varit med om nått liknande?

    EDIT:
    Det är fixat nu.
    Bara m8_plus som inte funkar! Måste jag använda Evtools för att den ska funka? För nu när jag ställer in switchen på den banken så blinkar det bara grönt och rött och det är bara svart på tvn. Skulle också vilja veta hur jag konfigurerar inställningarna till X2_5035.... Har provat att ändra i config-filen när den låg i samma rar-mapp som BIN-filen. Måste jag göra på nått annat sätt för att jag flashar via usb?
    Last edited by asdfghn; 2006-09-03 at 08:47.

  2. #62
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    hur ska jag få mitt duo gx2 chip att fungera??

  3. #63
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    fundersam

    hur ska jag få mitt duo gx2 chip att fungera??

  4. #64
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Ja säg det... lite fel tråd att skriva i kanske, starta en ny tråd i Duo-X2-delen istället...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  2. Hur får man spel på " F " att fungera?
    By Z i n g o in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 21:37
  3. Flasha TSOP med ditt Matrix chip, jodå.
    By sofam in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2002-11-15, 14:07
  4. Flasha ditt eget extender chip.
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2002-06-12, 18:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •