Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Lösenord till xbox hdd

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0

Lösenord till xbox hdd

Ok, så här är läget... Jag jobbar på ett ställe där vi chippar xbox, samt byter hårdiskar, till större! Vid byte till större så behåller vi de "små" hårdiskarna, och jag fick ett par. Men de är låsta, vi hade inte tid att låsa upp dem. Så jag har nu ett par låsta hdd. Jag har skapat en bootbar disk med atapwd.exe på, startat upp, men när jag ska skriva in lösenordet till "Unlock with master password" så har jag testat TEAMASSEMBLY, men det fungerar inte. Vad jag kommer ihåg så var det en EvoX skiva vi använde! Jag vet också att en annan som arbetar där, låste upp alla hårdiskar i en och samma xbox vid ett senare tillfälle. Jag är 99% säker på att jag skulle kunna låsa upp hårdiskarna i ett xbox, med EvoX skivan. Men... Min bror har lånat mitt xbox, och han bor långt här ifrån! Så nu undrar jag vad lösenordet till hårdiskarna är?

Jag ber om ursäkt om denna frågan har kommit upp tidigare, men jag har letat och inte funnit något svar!

Tack på förhand //Lukas

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    vad jag vet så skall den öppnas i xboxen som hör tillhör HD, samma HD i smma box
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0
    Ja vet, men det fungerar faktiskt att låsa upp hddna i andra, otroligt nog!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om dom aldrig varit upplåsta tidigare så måste du ha "rätt box till rätt hårddisk"

De hårddiskar du har fått är i praktiken inget annat än fula brevpressar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0
    hehe, det är orginal hårdiskar. Jag vill inte vara någon bisserwisser, men jag är säker på att det går, jag har själv gjort det vid flertalet tillfällen. Allt jag behöver är en xbox ocj EvoX skivan. Men jag har inte något Xbox i närheten tyvärr! Och hur kan det komma sig att en affär i göteborg gav oss ca 40 oupplåsta diskar, som vi använt i våra datorer i affären? All respekt till er men jag vet att det fungerar!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Inte med den skivan iaf tror inte ni gjort det heller kan vara öppnade sen låsta igen då kan dom öppnas igen med just den skivan i
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Dom där 40 diskarna du fick var antingen redan upplåsta, eller så har dom blivit upplåsta och "omlåsta" och samtidigt fått ett nytt master password (TEAMASSEMBLY)

Brevpressar, sanna mina ord...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0
    Okej, jag får åter testa det på ett Xbox och återkomma med resultatet!
    Tack för er hjälp ändå!

MVH Lukas

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Dörrstop också....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi kan spela varpa med dom här ute i parken nu när snön töat bort.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Ja hade vi gjort det idag kunde vi ha haft T-Shirt (+13)

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    +4-5 här uppe...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Naa det går faktiskt att låsa upp dom även om dom är låsta med orginal nyckeln. Åtminstone dom tunna Seagate(ST310014ACE) diskarna och western diskarna. Vad jag har hört ska det gå med dom andra seagate också, men dom har jag aldrig testat själv.

Westerndiskarna låser man upp med WDCWDCWDCWDCWDCWDCWDCWDCWDCWDCWD, dock verkar inte alla få det att fungera, men på den som jag testade på fungerade det utmärkt i vilket fall.

För att låsa upp ST310014ACE så behöver man bygga en RS232<->TTL nivå omvandlare och leka lite med något terminalprogram (hyperterminalen i xp borde väl fungera bra t ex). Byggde en sådan förra veckan och det fungerade prima.

Seagate diskarna med modelnummer ST310211A ska kunna låsa upp igenom att flasha om dom, om jag förstått rätt, men som sagt detta har jag aldrig provat själv så det står jag inte för.

Edit: Så här i efterhand ångrar jag mig att jag sa nåt, skulle ha köpt alla diskar för en femma stycket och byggt världens största raidade lagringsutrymme =)
    Last edited by psychocowboy; 2006-04-12 at 01:03.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Är det master password eller user password på western?

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Är det master password eller user password på western?
    Vet inte riktigt men hittade en beskrivning på alla tre imorse:
    www.llamma.com/xbox/Unlocking%20Seagate%20Xbox%20Hard%20Drive.htm

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Wow psychocowboy, du är den första som har överlistat Hansi, för en gång skulle är det Hansi som frågar och andra som svarar.
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av rejjo
    Wow psychocowboy, du är den första som har överlistat Hansi, för en gång skulle är det Hansi som frågar och andra som svarar.
    Säg inte det än, om han inte lyckas låsa upp den så tror han mig säkert inte

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hehe, jag addar lite på din "respekt" räknare iaf :-)

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Hehe, jag addar lite på din "respekt" räknare iaf :-)
    Tackar tackar

Liknande diskussioner

1. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 16:33
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 11:04
  3. lösenord till XBOX Mortal Kombat Deception USA FULLDVD
    By Lucif3r in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 23:59
  4. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 01:28
  5. 3 Multi-X chip till xbox