fan jag har hållt på med dom jävla programmen i månader. nu vill min fru skiljas för att jag alltid ska ha både laptopen och tv:n(xboxen) på kvällarna.
men jag vill få det att funka med nätverksspelande. jag har ett executer2 chip,med nya xbmc,och allt funkar perfekt. utom xbc eller xlink kai.
jag har 100mbit/s från väggen till en netgear wgr614,öppnat portar i den,och kör trådlöst från den till bärbara burken. och kabel från routern till boxen.
boxen har fått ip,och hittas av xbc,och xlink kai. men det står alltid "no matches found". provat flera spel. skrivit i chatten på xbc & xlink men dom verkar inte se mig. ftp och qwix funkar perfekt mellan burk och box,streamar från burk till box utan problem.
stängt av windowsbrandväggen,har xp pro sp2.
är det nån som kan hjälpa mig,tack.
jag flippar snart,jag har tappat 10kg i vikt för att jag suttit med detta senaste månaden.fått sparken för att dom inte förstod mitt dilemma på jobbet,trakasserat netgearsupporten och bett bbb skicka mina räkningar direkt till pappersinsamlingen.och ringt plus om den dåliga hjälpen man får från microsoft supporten bara för att den råkar vara chippad.
![]()
![]()
![]()
![]()
Bookmarks