Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Xbox till PC - Trådlöst

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    0

Xbox till PC - Trådlöst

Hej

Som rubriken lyder... vill koppla ihop mitt chippade xbox med PC:n trådlöst och undrar vad jag behöver. Har försökt söka här och i andra forum, men är totalt novice på allt vad trådlöst heter så jag fattar inte riktigt.

Jag vill streama filmer och musik till min xbox från pc:n, internetuppkoppling till xbox är ett plus men inte nödvändigt. Har ingen trådlös utrustning nu.

Tacksam för svar med länkar till produkter som kan tänkas användas!

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Du behöver en trådlös brygga att koppla till xboxen och sedan en trådlös router eller accesspunkt som du kopplar till datorn. Möjligtvis kan det räcka med ett trådlöst nätverkskort.

Men...jag skulle först och främst rekommendera att dra kabel. Men vill du inte så visst, men beroende på hur långt ifrån dom står, och mottagningsförhållanden, kanske du inte lyckas streama dvd-kvalitet. (jag kan tex bara köra vanliga xvid/divx, musik eller bilder, provar jag med dvd-images så hackar det)

Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Järfälla
    Respekt
    20
    Och har du massor av tid och är lite händig så kan du ju bygga in WLAN i XBOX:en

http://www.i-hacked.com/index.php?op...sk=view&id=223

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Hmm, installationen hade kunnats göra diskretare... Man hade kunnat bygla TP-portarna internt, så slipper man ett extra hål, och en kabel som kommer ut och vänder påengång....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Man vill ju faktiskt komma åt den vanliga nätverksporten när man INTE kör trådlöst, och man vill komma åt wlanbryggans ethernetport för att kunna konfigurera den utan att öppna boxen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Då kan man ha en switch för att stänga av bryggan, så går det att använda original-porten...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

1. Xbox trådlöst med DWL-G810
    By kaji in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 12:17
  2. ansluta pc:n till mitt xbox?
    By lakzz in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2005-08-06, 08:17
  3. Trådlöst nätverk till Xbox
    By MegaUser in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-06-24, 10:51
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 11:45