Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 49

Diskussion: duox2 fråga

  1. #1

    duox2 fråga

    jag har just fått hem ett xbox med duox2 chippet och nu så undrar jag hur man trycker på handkontrollen för att återgå till menyn där man väljer spel när man är i ett spel?

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    höger axelknapp+vänster axelknapp+"back"+svart

    Denna keycombo kallas IGR....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    jag har prövat de men jag kommer bara in på ms dashboard..

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Hur aktiverar du chippet? Låter mer som ett aladdin xt för mig :S
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  5. #5
    ja tvär trycker bara på knappen som man startar den.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Jag har själv ett Duo-X2, och där startar man i chippat läge med power-knappen och orginalt med eject-knappen, har du det också så? För mig fungerar igr hur bra som helst, man kommer till menyn igen. Däremot om man har compitable-igr på ett aladdin xt så kommer man till orginal-menyn när man väljer igr...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  7. #7
    okey.. men kan man kolla någon stans om man har ett duox2 lr aladdin xt utan och öppna lådan?
    jag beställde då ett xbox med duox2 chip.. ja ska fanme ringa och klaga..
    vart ställer man in compitable-igr?

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Nu säger jag inte att du inte har ett Duo-X2 alltså, de kan ju ha fibblat med boxen så att den alltid startar orginalt, eller kan du starta orginalt på något sätt?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  9. #9
    jag ringde till han och frågade å då sa han att jag hade ett doux2, men om jag håller in power knappen i typ 2-3sek så startar chipet men om ja tvär trycker så startar orginalet. och det blir orginal när jag trycker på dom 2 under + back + start..

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Hmm ja, det stämmer. Men isåfall har han nog bara ändrat bt-punkten så att den startar som du säger. Det du får göra är att flasha om ditt bios så att du har en quick igr, den fungerar inte alltid men det är bättre än inget iaf...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Släck i rummet där du har xboxen och kolla om du ser att det blinkar rött i boxen ungefär under dvdläsaren...då har du ett duox2. Annars försöker någon lura på dig något skräpchip.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Det är möjligt ja, fast killen som installerade det kan ha tejpat över dioden eller lött bort den. Kan man inte byta bt-punkten på chippet då? Eller den är "låst" till att bara sitta bakom front-brickan?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  13. #13
    kan de vara därför man ha en för gammal dashboard?
    jag har evolutionx 3935. vilken är den nyaste?

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Kommer inte ihåg nyaste, men som sagt har det inte med det att göra...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  15. #15
    jag gick in på boXplorer och sen gick jag in på C:\ och sen tryckte jag på Xboxdash.Xbe och då kom ja ju in på orginalet.. jag har gjort så att xbmc är min dashboard och då undar jag om man kan göra likadant som man gjorde då.. aså ta och kopiera in default.xbe från xbmc och kopiera in i c:\ och sen byta namn på den till evodash.Xbe fast nu så byter man namn till XboxDash.xbe då borde jag ju komma in på xbmx dashboard när jag ska ut ur spelet.. eller kommer min låda å bli cp om jag gör så hära?

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Gör så du.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  17. #17
    jag provade de men de funka inte.. orginalet började ladda å sen så vart det error.. (felkod-13)..
    kan de vara derför jag har för gammal bios?
    vart ser man vad man har för bios?

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Jaha, men är du säker på att du har ms-dashboard på xboxen? För jag har för mig att man får den felkoden när man stoppar i en hdd utan ett jota på.
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  19. #19
    Citat Original inlägg av rejjo
    Jaha, men är du säker på att du har ms-dashboard på xboxen? För jag har för mig att man får den felkoden när man stoppar i en hdd utan ett jota på.
    jag är ganska säker på att de är den.. för när jag trycker dom 2 undre och back och start lr den svarta knappen lr om jag tar ut ett spel lr startar boxen med eject knappen så kommer samma meny fram.. och den är grön å de står memory,music,xbox live och settings...
    jag ha ju inte byt hdd..de är orginalet..

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Oj förlåt, nu tänke jag fel, trodde att du ville komma in i ms... Men som sagt, är du helt säker på att du har ett duo-x2? Säkrast är väl att öppna boxen och kolla...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  21. #21
    han jag köpte den av säger då de. men kan man inte kolla de på något annat sätt?
    när jag gick in på flash bios i evox så finns de 2 filer 1 som heter 4980.06_256 och en som heter 4980.67_256. så jag sökte på dom och märkte att dom va ganska gammla kan de ha något med de att göra?

  22. #22
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ta o flasha in ett fräscht M8 i chippet. Och kör bioset genom Evtool, så kan du ställa in villken dashboard som skall startas. Och göra så att X'et blir rosa....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Eller ta bort hela flubber-animationen helt så går det snabbare att starta boxen
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  24. #24
    kan man inte lägga in bioset i c:\bios åså öppna de i evox?
    eller funkar inte de, jag har inte vågat trycka på nått av biosena som ligger i den mappen

  25. #25
    Citat Original inlägg av rejjo
    Eller ta bort hela flubber-animationen helt så går det snabbare att starta boxen
    men jag vill ju inte att de ska gå snabbare utan att jag ska komma till evox lr xbmc dashboard när jag trycker dom 2 undre och back och start lr den svarta knappen.

  26. #26
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    http://forum.psxcare.com/support/sho...ghlight=evtool Kolla på det sista inlägget, gör likadant, bara det att du flashar med evo-x....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  27. #27
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Såg att "hur-man-hittar-filer-länken" var lite taskigt riktad.... Här har du en riktig: http://forum.psxcare.com/support/sho...ighlight=efnet
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  28. #28
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Gör som blixten säger sen kan du lägga in ditt bios i C:/bios/ och välja flash bios i evox-menyn...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  29. #29
    kan man komma in på xboxet genom ftp i orginal läget?
    för min xbox ha blivit cp och kommer direkt in på msdashboard eller måste jag flasha om den?

  30. #30
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Bränn ut en superdisc, och stoppa i boxen. Ifrån superdiscen kan du nå xboxen via FTP. Sen gör du som jag och rejjo sagt ovan....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. dum fråga kanske ?
    By mufs in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 22:06
  2. Våga fråga!
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-02-03, 12:37
  3. Kan nån svara på denna fråga? (TITTA HIT!)
    By Sid in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-22, 12:33
  4. Neo 2.2 FRÅGA!
    By mansnet in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-17, 15:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •