Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Hjälp med ISO/XISO.

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0

Hjälp med ISO/XISO.

Hej alla!
    Jag har sökt och provat mig fram som en galning utan resultat.
    Det går ofta åt skogen för mig när jag vill föra över spel från pc till boxen.
    Har nu laddat ner ett gäng spel (*.iso) men de verkar inte vara i Xiso-format enligt Qwix. Det går inte att föra över till boxen och spela dem. Har provat att skapa xiso (med hjälp av b la qwix) men jag får du bara en fil som är ca 500 kb.

Hur gör jag för att få en "vanlig" iso (enligt bla qwix) att bli läsbar för boxen?

Jag har även provat att bränna de i nero men det funkar inte heller..

Jag vore extremt tacksam för en riktig dummie-hjälp!

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Du måste packa upp ison till filer med hjälp av winrar eller likvärdigt program. Sedan måste du använda Qwix eller C-xboxtool för att packa en iso av de filer du nyss fått. Denna iso skall nu vara "on the good format"....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    Ok, packa upp, packa ner, släng över med ftp alltså? Ska prova så fort jag får tillfälle.
    Stort tack för hjälpen!

En följdfråga; jag har bränt ner need for speed most wanted som funkar fint från skivan. Nu har jag dragit ner det till boxens HD med dvd2xbox men det funkar inte att lira. det kommer inte upp i game-menyn vad kan vara fel med detta?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Din dashboard indexerar inte den mapp där spelet ligger... Testa en annan dash än evo-x... Och du kan kolla runt med en filhanterare vart spelet har hamnat.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    0
    En annan fråga om iso/xiso. För oss som inte vill sitta i ett 4år+ gammalt sunkigt OS som winXP utan kör linux istället, vad finns där för program för att packa upp iso/xiso då?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av beta
    En annan fråga om iso/xiso. För oss som inte vill sitta i ett 4år+ gammalt sunkigt OS som winXP utan kör linux istället, vad finns där för program för att packa upp iso/xiso då?
    Anledningen till att man använder det så kallade sunkiga operativsystemet xp är att det är så lätt att få tag på rätt program för saker som xboxen...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Jag håller med Harry, det är ett djävulskt sunkigt OS, men det är, precis som rejjo säger, enklast att få tag på grejer till fönstret än till pingvinen, tråkigt nog....

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    0
    Fick ju svar nästan direkt om program till pingvinen med. Perfa ju.
    WinXP är så sunkigt att det inte ens stödjer M$ eget filsystem fatx, som är till xboxen.

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    hhmm...provar att packa upp med winrar men får bara felmeddelandet "inga arkiv hittade i markerade filer och mappar".
    betyder detta att jag blivit blåst och iso-filerna är rent skräp som bara duger att elda med?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Vanligtvis om winrar inte kan packa upp en iso, så brukar det betyda att det är en xiso/GDFiso/UDF, eftersom winrar bara sväljer oldschool, standard iso's...

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    C-Xboxtool V 2.xx
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    då förstår jag inte vad jag ska göra. om jag inte kan använda filen för att den enligt vissa program inte är en Xiso och jag inte kan packa upp den för konvertering pga att det inte är en vanlig iso så känns det lite kört..

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    X-Xboxtool gör en ISO som packas upp till valfri mapp, sen gör du den mappen till en XISO.
    Ladda hem senaste C-Xboxtool är ett program med 11 användningsområden i sig självt.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    Jag har redan provat C-xboxtool. det är bla med det programmet jag får meddelande om att filen inte är en Xiso.
    Kan varken köra Iso Extraction, Iso Explore eller annat.

Och enligt winrar är den som sagt inte ok för att det inte är en "vanlig" iso..moment 22 någon?

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Okej, vad är problemet? Att du inte kan föra över vanliga iso-filer till xboxen? Isåfall vad händer när du försöker föra över med qwix?

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    om jag försöker ladda en fil i qwix så får jag meddelandet "identifier not found. Possibe corruption?".

Filerna jag laddat ner är ca 10 st, alla i *.iso-format och tagna från samma användare på dc. Det är klart att det kan vara så att det är fel på filerna men jag har ingen lust att slänga dem om det bara handlar om att jag gör fel..

Om jag för över filerna med smartftp så går de inte att köra heller. Det blir bara en isofil som ligger och skräpar i spelkatalogen.

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blixten100
    Din dashboard indexerar inte den mapp där spelet ligger... Testa en annan dash än evo-x... Och du kan kolla runt med en filhanterare vart spelet har hamnat.

Jag har kollat med olika filhanterare och startat både avalaunch och xbmc men spelet indexeras inte. Det hamnar precis som de andra isofiler jag har problem med, som en enkild isofil i spelkatalogen. Men det går inte att starta det på något sätt. mycket irriterande.

Jag är inte helt hundra på det här med dash. När jag startar boxen komemr en meny upp där jag väljer vilken minnesplats på chippet jag vill använda (tror jag att det är iaf), efter att valt den som står som standard (M8) kommer en lista där jag väljer typ "games" apps" "system" osv. Om jag går i apps kan jag därifrån välja tex avalaunch, xbmc och en del andra program att starta.

Men indexeringen sker kanske innan detta? Jag har för övrigt inte låst min hd. Måste man det (jag kan ju inte köra originaldash med det är inte hela världen) och om man vill låsa, räcker det med att välja Loch HD i lämplig meny eller är det pilligt ochkrångligt?

Man känner sig inte helt bright på dessa ämnen så en stor eloge till alla tålmodiga som hjälper en med snabba svar!

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Okej, alltså till att börja med kan det ju vara lite bra att ha en låst hdd, även om det inte påverkar något förutom om du spelar live. Räcker att trycka lock hdd ja.

Ett förslag är att ladda hem ett annat spel från typ piratebay och kolla om det går likadant med det, då du säger att alla spelen var från en och samma användare på dc så är det ju värt ett försök. Sen så är det korrekt som du skriver att om du bara för över *.iso-filen i en ftp-klient så blir det bara en iso-fil som ligger och skräpar och inte låter sig spelas. Prova följande:

I qwix, välj load iso i menyn till vänster, i menyn där du kan välja batch, load iso osv. finns ett val som heter extract iso, tryck där och välj en av dina iso-filer och var den ska packas upp. Vänta tills det är klart, starta din ftp-klient och för över mappen som hamnar i mappen som du valde att packa upp i (). Prova om det fungerar sen...

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    Problemet är att det enda som packas upp är en mapp som heter som spelet men det är tom..inte mycket att föra över med andra ord.

Ska prova att ladda ner ett annat lir men det känns ju so att dessa bara är att slänga..

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Vadå så när du väljer extract iso i qwix så blir det bara en tom mapp? Låter skumt, hur stora är dina iso-filer?

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    Storleken verkar det inget fel på. Allt mellan 1,8 till 3,8 gb.

jag tycker allt verkar väldigt skumt. Häromdagen tog jag ner The Warriors. Det låg i rarfiler. När jag packat upp dem så funkade inte den isofilen att köra direkt från hd:n men det funkar fint när jag brände ner det på skiva...

Jag ogillar starkt inkonsekvent beteende hos datorer

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Om du testat alla div program som vi nämt & fortfarande problem så är det nog filerna korupta kassa. Ladda ner igen fr ngn annan så skall du se att det kommer funka.
    I WIN ISO skall man kunna surfa runt på ISON som i en utforskare om inte det går än det kass.

Liknande diskussioner

1. Ingen video i en 1.4/1.5 med X2.6(4983.06)... hjälp!
    By syko in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 09:59
  2. Behöver hjälp med DVD Bränning
    By Danilak in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 10:47
  3. HJÄLP med NTSC spel!
    By Tobbee in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-03-21, 17:53
  4. Hjälp med X-bit Chip igen
    By Vallås Locos in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 16:02
  5. Hjälp med att översätta xbplayern till svenska