Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Mystiskt PROBLEM!!

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Mystiskt PROBLEM!!

    Här om dagen slutade mitt xbox att fungera! det började med att när jag startade det blinkade det till som hastigast på tv:n innan bilden sedan försvan helt, ljudet var kvar. När xboxet hade startat upp helt så startade det sedan om och höll på så. Tog då lös chippet för att kolla så att det inte hamnat snett. När jag monterat tillbaka allt så startade xboxet upp två ggr snabbt för att sedan övergå till att endast stå och blinka rött/grönt. Har efter ett antal försök att montera om chippet nu tagit ut det helt. xboxet startar då och lyser grönt i ca 5 sekunder innan det börjar blinka grönt/rött, det håller alltså inte på att starta om sig själv två ggr. Har rengjort alla kontakt ytor med kemiskt ren bensin. Någon som vet vad problemet är?

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    vet varför det sket sig ibörjan, hade pillat med bildinställningarna i mediaplayer. Detta ved jag hur man lagar, men chippet vill inte komma tillbaka på samma plats igen! någon som har något bra tips på hur man får det att ligga perfekt!?

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    har nu upptäckt att det är de två spetsiga stiften som inte får kontakt riktigt, jag blir galen! hur får man till det!?

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Man löder in chippet.... Eller så tar du en bit plast och placerar ovanpå chippet, så att dvdläsaaren trycker på plastbiten, som i sin tur trycker ner chipet, så att alla pogo-pinsen får kontakt....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Pensionera chippet och se till få ett smartxx chip inlött istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    fick det att fungera nu, våldsskruvade ner skruven ett extra kvarts varv, då gick det bra!!

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Kommer inte att hålla länge....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    jag har samma problem som du hade. Jag pillade om till ntsc i media player och sen är det endast ljud och reboot efter nåra sekunder. Vad gör jag?

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Du får ändra tillbaka till pal med enighma videoswitch har jag för mig. Bränn programet på en skiva, sätt i den i xboxen, stäng av, starta upp i chippat läge och vänta tills du är säker på att den har startat, tryck sen A, om inte det fungerar, tryck B, tror du ska få tillbaka bilden då...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

Liknande diskussioner

  1. Mystiskt problem med IGRn
    By zzPGzz in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-02, 12:26
  2. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44
  3. Stora problem med min Xbox
    By don-m in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-06, 10:08
  4. Stort problem NU
    By don-m in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 04:11
  5. Problem med RelaX ibland
    By Cramer in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 23:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •