skulle vilja ha lite tips om hur man bäst o smidigast löder fast d0.. har testat lite men lyckas inte få sladden att sitta..
och var kan man köpa en sladd som går i hålet på d0??
vad e de för mm...?
MVH Daniel
skulle vilja ha lite tips om hur man bäst o smidigast löder fast d0.. har testat lite men lyckas inte få sladden att sitta..
och var kan man köpa en sladd som går i hålet på d0??
vad e de för mm...?
MVH Daniel
Den ska inte gå i hålet på något sätt, den ska bara ha kontakt med punkten. Jag brukar hålla lödtennet mot punkten och sen värma med lödkolven så att det smälter, sen liksom droppa ner tennet på punkten. Sen håller du kabeln mot tennet, värmer med lödkolven igen och trycker in kabeln medans det är smält, låt svalna några sekunder och svårare än så är det inte...
Original inlägg av rejjo, 5 april -06
Använd gärna fluss, så går det lättare...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
okej, ska testa de sen.. men e nog bäst o vänta lite tills man inte e bakis o skakis längre
tänkte på de.. skrapa lite med en kniv för att göra hålet större e ingen bra lösning eller??
tack för snabba svar!
//Danjul
man ska inte skrapa via-hål... Kör med fluss och bly-lod så ska det fästa sig rejält!
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
vad är bly-lod?
Lödtenn med bly i....
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Du kan även rengöra punkten med tops och kemiskt ren bensin/alcohol/aceton eller Axe..
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
okej.. då vet man de me
ska testa att köpa fluss som du tipsade om så får vi se hur de går
tack tack
Men herregud, ni får det och låta som om det tar minst en halvtimme att löda fast d0 och man behöver mycket fin teknisk utrustning för flera tusen. Bara gör som jag skrev i första inlägget, på med litta lödten, värm, stick in kabel, låt svalna, färdigt, går på 10 sek...
Jag klarar det på 4sek.... Sen beror det ju helt o hållet på hur fin lödning man vill ha...
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
2sek
0 sek, jag gör det inte
Bookmarks