Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Då var det dags igen :)

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21

Då var det dags igen :)

Hoppas bara forumet fortfarande är aktivt
    Iallafall så hade tänkt köpa HD Advance, hårddisk etc. till min PS2 som jag har skräpandes här ^^

Har gjort detta förut så jag har relativt bra koll på hur allt fungerar men för att vara på säkra sidan så vill jag ha lite påminnelser om vad exakt det var man behövde

*Hårddisk(80-200gb, köper nog en 80 då jag inte ens använde 50% av min 200gb jag hade i PS2an förra gången)
    *HD Advance 3.0
    *Sony Nätverksadapter
    *HD-chassi(för att enkelt kunna ansluta HDn till datorn så man slipper öppna burken varenda gång)

Har jag missat nåt? Man sätter i hårddisken där bak på PS2an med hjälp av nätverksadaptern, laddar upp hårddisken med HD Advance och där i menyn kan man kopiera över sina nuvarande spel man har på skiva, och för att kopiera dom man har på datorn så kopplar man in hårddisken till datorn och använder WINHIIP för att föra över dom.

Har jag missat nåt? Vore hemskt trevligt att få svar =)

Edit: Maxtor hårddiskar har bäst kompatibilitet var det också va?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Du jar inte missat nåt. Och ja, Maxtor har visat sig ha väldigt bra kompatibilitet med ps2'an.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Finfint, tack för svaret

Btw eftersom det var ett tag sen jag intresserade mig för det här så hänger jag inte riktigt med, men man har alltså löst problemet med PSTWO genom att använda USB hårddiskar? Och USB extreme istället för HD advance? Fungerar det lika bra eller?

Undrar också, hur fungerar det med att lägga in HD advance på minneskortet och starta med nån exploit? Behöver man chip för detta?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    1: Jo visst. Men nu finns även XCM (Team X-tender) HD-connect till PSTWO, det är en tunn plast-pcb som man löder fast i moderkortet och leder ut genom en skarv, och i andra änden så har man en IDE-kontakt... Så man kan väl köra med vanliga hdloader/advance på PSTWO'n också. Eller så kanske det bara är Toxic OS som kan använda HD-connecten.... Jag är inte så Aktiv inom PS2 världen längre...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Jo det såg jag med på PSXcare's hemsida, men då jag inte är så insatt i att löda i PS2or och det enda jag någonsin lött är ett litet spel och en bilbatteriladdare i Elkunskapen så skulle jag aldrig våga mig på något sådant :P
    Och dom rekomenderade starkt också att man har Toxic OS så

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Jo jag kom på en till sak, det gör inget att den PS2 jag har nu är rätt gammal va? För det är inte samma som jag hade en hårddisk i förra gången, det var en Satin Silver.

Detta är en SCPH-30004 R, det är la typ en av dom äldsta? Fast det borde inte göra något?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Ska inte ha nån betydelse, dock kan läsaren vara lite utsliten...

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Den fungerar finfint så, har ärligt talat inte spelat mycket på den :P
    Jag har en tendens att tröttna på saker snabbt och har därför haft fyra stycken PS2or och detta är min andra eller tredje som jag sålde till min mor som hon typ haft på släktkalasen och sånt för att kusinerna ska ha nåt att göra, och nu när jag sätter in en hårddisk i den så kommer den ju slitas minimalt så

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Sådärja, allting beställt =)

RGB-kabel, HD-advance 3.0 och nätverksadaptern(500kr, dålig stil att höja så mycket bara för att den inte är så vanlig längre!) från PSXCare och en Maxtor Diamond 10 80gb från Neptunsat :]

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Alla ska ju ha mat på bordet...

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Liknande diskussioner

1. I går var det nära...
    By wei§müller in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-08-14, 02:04
  2. var det någon som köpte
    By thompa89 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-04-11, 22:55
  3. Tips för er som vill måla er xbox!
    By mEn_mAn in forum XBOX Case Mods
    Senaste inlägg: 2005-03-11, 18:42
  4. Chippa Crystal Edition, går det verkligen?
    By NiQ in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-12-26, 04:56
  5. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-14, 09:36

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner