Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: har PSXCare allt för en komplett softmod?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    har PSXCare allt för en komplett softmod?

    har ni hela arsenalen av utrustning som behövs för att softmodda ett gamecube?

    chipning är en sista utväg för mej som det är nu eftersom ja flyttar runt gamecuben så mycket o inte vill att nån kabel ska lossna ...och även (framförallt) för garantins skull

    så vitt ja vet finns det 2 praktiska softmod lösningar och båda kräver discswap...
    1) Action Replay + minneskort laddat med GCOS (minneskort="nintendo" eller sdkort+adapter)
    2) Maxdrive pro + laddat (via usb) med softbios eller GCOS...

    och slutligen finns en tredje lösning men som då har 2 discswappar (phantasy star online varianten)

    vilken som av dessa 3 lösningar skulle funka för mej ifall ni har all utrustning som behövs ...tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jag tycker ändå att ett chip är lösningen. Om du låter PSXCare chippa den, så får du ju ändå ett års garanti....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det kommer definitivt inte lossna några sladdar. Välj något av lågprischippen xeno eller duoq så slipper du även modulerna/kablarna för usb/parallellportsflashning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    jo ja är oxå övertygad om att hårdvarumod är det bästa egentligen eftersom man slipper discswap och kompatibilitets strul, men en sak ja valde att inte nämna i första posten var att gamecubet inte är mitt... det är bara lånat på obestämd tid... och efter en kort diskussion med ägaren om chipning så vet ja att han är starkt emot det, även ifall ja står för kostnaderna... vill inte tjata mer på honom eftersom han redan gjort en schysst sak som låna ut cuben och 15 spel... och att köpa en "ny" moddad kub blir lite väl häftigt prismässigt sett, eftersom ja egentligen redan har hemma (så gott som) alla storspel nu (bland dom 15 spelen)...

    det var därför ja undra ifall psxcare kunde erbjuda softmod ...men ja har gått igenom nätsortimentet nu o hittar varken actionreplay, maxdrive pro eller minneskort som går att skriva med en pc så ja antar att ja i första hand får titta på annat håll
    tack för svaren iaf

Liknande diskussioner

  1. Lucif3r's Guide till din CS 1.6 Server
    By Lucif3r in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 20:45
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 13:31
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-25, 07:11
  4. Vad har jag för version på min maskin (SCPH-30004 R)
    By SCORPIO2010 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-07-12, 10:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •