Hej jag har hörde att man skulle kunna köra xp mediacenter på xboxen men vet inte hur. Så om någon vet så kan vel du dela med dig
![]()
Hej jag har hörde att man skulle kunna köra xp mediacenter på xboxen men vet inte hur. Så om någon vet så kan vel du dela med dig
![]()
Maxtor 160GB
Aladin Advance Live
XOBX v1.1
Vad är xp mediacenter om jag får fråga? (Är det bara jag som är efter eller?)
PS. Vad är en XOBX föresten?![]()
Original inlägg av rejjo, 5 april -06
Eftersom XP mediacenter kräver att man kör WinXP i botten så har jag svårt att tänka mig att det skulle gå att köra på en XBox med 64Mb minne.
Dessutom finns ingen anledning att välja XPMediacenter före XBMC då det sisstnämnda klarar mycket mer som tex spela upp rarade filmer och ISO filer.
Det du har hört är kanske att man kan streama film från XPMediacenter till de nya XBOX360. Exakt hur det fungerar vet jag inte då jag ännu inte äger en 360.![]()
Ver 1.4 <> SmartXX v2
LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
IR-Mod<>XBMC
För att reda ut det hela lite...![]()
Om man har en dator med Windows Media Center på, kan man köpa (eller införskaffa) något som kallas Media Center Extender till xboxen. Det man då kan göra är att t.ex. stream tv från Windows Media Center datorn (förutsatt att den har tv-kort), samt spela in på Media Center datorn. Du kan även streama film och musik från Media Center datorn, dock bara Windows egna filformat (ej helt säker).
Man kan köra Media Center Extender som program på xboxen, mer info finns bl.a på XBMC:s forum.
Precis som Merlin.swe säger finns det ingen egentlig anledning att använda Media Center Extender till xboxen, förutom att det är smidigt att spela in och se TV i. Den stora nackdelen är ju att det kräver att xboxen är kopplad till en dator med Media Center.
Om du (freddan_91) är intresserad av att spela in TV rekommenderar jag Media Portal, eller om du vill streama TV så finns MyTheatre, båda dessa är script till XBMC. För alla andra funktioner så knäcker XBMC Windows Media Center Extender. Vill du ha mer info kan du se länk:
http://www.microsoft.com/windowsxp/m...er/mcxkit.mspx
Xbox v.1.0 - X3 - X3CP - Thomson DVD - 200 GB - Kai - X-DSL
Tack då var det ingen ide att byta då kör jag xbmc![]()
Maxtor 160GB
Aladin Advance Live
XOBX v1.1
Original inlägg av helino
Vad krävs för att jag ska kunna spela in tv program på xboxen då? Förutom MyTheatre som du nämnde. Måste den vara kopplad till en datorn med media center med tv kort osv då?
ja det är ju en fördel![]()
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Kan ju uppdatera den här tråden lite. Jag har precis själv köpt ett tv-kort (PVR-150, billigt analogt kort, dock med hårdvarukodning). Det var ett helvete att installera drivrutiner, så idag fick jag det äntligen att funka. Jag tänker använda Media Portal och det tillhörande scriptet för att spela in tv från xboxen.
Självklart behöver man en dator med tv-kort, samt Media Portal installerat och igång.
Det ryktas lite smått om en myTV sektion i XBMC på xbmc forumen, hur det blir med det får däremot framtiden avgöra. Kika in lite då och då på xbmc forumen för att se hur läget ligger till.
Xbox v.1.0 - X3 - X3CP - Thomson DVD - 200 GB - Kai - X-DSL
Bookmarks