Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Ang PSTwo + Swap Magic

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Ang PSTwo + Swap Magic

    Hej, jag har tänkt mig att skaffa PSTwo Slim från Elgiganten och där står det att det är "MODEL K" och undrar vad är det jag behöver för att få Swap Magic att fungera?
    Är lite förvirrad av alla dessa grejer som man behöver :P

    Är det på Slim versionen en Lucka som man öppnar eller kommer DVD Läsaren ut som på PS2?

    Ska man köpa Swap Magic 3.6Plus + Slide tool OCH Magic Switch om det hela ska fungera?

    Tacksam för svar!

    PS: Har hört om "Laserkyddat från fabrik" och undrar är det Positivt eller negativt när det gäller inom detta ämne? Följer Swap Magic DVDn med om man beställer Flip Top?
    Last edited by Robz; 2006-04-19 at 23:36.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du lär få en scph-75004 vilket är en stabil modell där vi sällan ser problem med dvdläsaren. Vi gör inte laserfix på dessa.

    Det är en lucka.

    Slide tool följer alltid med i våra swap magic paket, men du kommer inte ha användning för den. Du måste beställa till magic switch eller en flip top.

    Bäst är dock att chippa. Swappa är stenålders...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Även om swappning kan verka idealiskt, så blir man less på det förr eller senare....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Om man nu skulle köpa Flip Top, får man med Swap Magic cdn?

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Nej, den får du köpa till....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ok, vad kostar Swap Magic 3.6Plus Enbart skivan? Har inte kunnat hitta den på sidan.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Alltså, jag har ps2 slim och har beställt Magic Switch och Swap Magic + Slide Tool PS2. Jag vet bara inte hur jag ska använda mina verktyg (vilka jag nu ska använda..) för att öppna min ps2-lucka och sätta i mitt spel. Kan någon förklara detta grundligt för mig?

    // Tjej som vill spela sina spel^^

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den magic switch jag skickar nu är den som beskrivs på http://www.swapset.com

    Och till Robz, sorry ett år försent, hade missat din post, produkten finns här
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=282
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Finns det ingen större bild där jag kan se alla delar som ska medfölja? Jag har nämligen redan beställt detta och har det hemma men är osäker på om jag har alla delar :/ Jag har en metalldel som jag fått på plats, den som ska vara inne till vänster men sedan.. har ngn liten plastbit som jag inte vet vart den ska vara men det är nog allt :/
    Last edited by Reila; 2007-01-10 at 22:58.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det beror på modell av ps two vilken av bitarna du skall använda.

    Även om bilden ser liten ut på deras hemsida så kan du spara ner den till din hårddisk och öppna den så kan du zooma in.
    Attached Images Attached Images
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Okej, nu fattar jag hur allt ligger till. har desperat försökt få in tool C men den ska jag ju inte ha däremot så undrar jag om man kan beställa bara enskilda delar, jag har nämligen inte tool A... antingen så fick jag den inte eller så har den lilla plutt-saken och med i skräpet, har ingen aning för jag känner inte igen den så en sådan har jag inte. annars får jag ju beställa hela kitet igen men, ah...

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej. Nu har jag alla delar och de är installerade och på plats. Men två frågor kvarstår:
    1. När jag lägger i CODER-skivad (DVD) så kommer det upp en massa alternativ, vilket ska jag välja om jag vill köra ett eget spel?
    2. Är det bara att öppna luckan med knappen om jag har ett PS2 slim?

    //Reila

Liknande diskussioner

  1. Swap magic 3 och pstwo scph-70004?
    By chris1a in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 16:26
  2. Olika PS2 versioner etc. (Swap Magic 3.6 Plus?)
    By RaidSoft in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 14:11
  3. Swap Magic + PSTWO
    By pmzukan in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-25, 14:16
  4. Swap Magic 3 på version 5?
    By Bogust in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-26, 12:32
  5. Swap Magic på version 5?
    By Bogust in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-11, 11:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •