Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Surround ljud !

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23

Question Surround ljud !

Hej,

Har en X360 med en HD/komponent kabel till min plasma. Bilden är det inga problem med men ljudet är juh inte surround. Går det ej få surround på RCA ingångar som följde med kabeln. Eller ska jag köpa mig en optisk kabel och använda ?

Tackar

/ Baffe

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Jag skulle nog köra på optiskt om jag vore du ....spdif rox

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    19
    tjena får jag fråga hur bildkvalliten från komponent till plasma blir via 360 ? har inte fått min ännu kan man jämnföra den med en bra dvd spelare ?

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Godfather_C
    tjena får jag fråga hur bildkvalliten från komponent till plasma blir via 360 ? har inte fått min ännu kan man jämnföra den med en bra dvd spelare ?
    Jag har jämfört att köra enbart 60 mhz och 1080i .... det är en rätt stor skillnad tycker jag... hade sparat min gamla xbox om jag inte hade fått hdtv =)

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    19
    tjena jag kanske skrev lite otydligt .... jag har en 42" plasma o en bra dvd spelare det jag undrade över var kvalliten på en xbpx 360 o om den dvd spelaren kan mäta sig med en hyffsad om bilden blir bra osv ... jag har inte fått min 360 än

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Godfather_C
    tjena jag kanske skrev lite otydligt .... jag har en 42" plasma o en bra dvd spelare det jag undrade över var kvalliten på en xbpx 360 o om den dvd spelaren kan mäta sig med en hyffsad om bilden blir bra osv ... jag har inte fått min 360 än
    Vet tyvärr inte det ! Använder inte min 360 som dvd spelare... Ni som gör det, borde jag börja med det ?

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    19
    med tanke på att den klarar progressive scanning upp till 1080i o om du har en hdtv så kan du ju inte få så mkt bättre bild men jag är nyfiken på kvalliten ....

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du får 480P när du ser på film, inte mer. Och det hackar till ibland. 360 suger rätt hårt som dvdspelare. Troligtvis får du bättre resultat med en vanlig stationär dvdspelare för 5-600:-, har för mig att jag såg spelare i den prisklassen med progressive scan på SIBA för ett tag sedan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Hansi
    Du får 480P när du ser på film, inte mer. Och det hackar till ibland. 360 suger rätt hårt som dvdspelare. Troligtvis får du bättre resultat med en vanlig stationär dvdspelare för 5-600:-, har för mig att jag såg spelare i den prisklassen med progressive scan på SIBA för ett tag sedan...
    Tack för svaret !

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    19
    hmm det roliga är att jag fick min box igår o brydde mig inte om att testa att spela upp dvd iom Hansis svar men jag testade idag o den spelar upp i 576p finns det ngn inställnings meny för dvduppspelning ?

Liknande diskussioner

1. Problem med Digitalt Ljud i XBMC
    By ajohans in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-06-11, 19:00
  2. Hjälp, jag får inte något 5.1 ljud, vad gör jag för fel?
    By xscream in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-03-25, 14:00
  3. Surround ljud
    By Zores in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-06-15, 11:00
  4. Konstigt ljud från DVD-läsaren?
    By dea in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-10-22, 18:22
  5. Digitalt ljud med boxen...
    By ingesson in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-08-28, 11:13

Bookmarks