Hejsan! Har sökt igenom hela forumet utan att hitta nåt svar.
Hur skriver man in rätt sökväg i .ini-filen? Jag har hållt på som fan utan att lyckas
Hjälp!!
Hejsan! Har sökt igenom hela forumet utan att hitta nåt svar.
Hur skriver man in rätt sökväg i .ini-filen? Jag har hållt på som fan utan att lyckas
Hjälp!!
Du kan ju börja med att säga vilken emulator det handlar om. Var har du dina roms?
Mvh, Calle
Det är emulatorn Zurreal 64. Den var förinstallerad nrä jag fick xboxet chippat.
Jag har romsen i F:\Apps\Emulators\N64\roms 64
Det ska tydligen gå att gå in i .ini filen och ändra sökväg men de går ju inte på nåt sätt :/
Det här är ett känt problem, jag hade också ganska mycket bry med det ett tag. Så här gör du;
Jag antar att du har försökt mer än en gång att ändra roms-path i surreal.ini? Om du har gjort det en första gång, så sparas den sökvägen du valde där i dina sparfiler, sen går det inte och ändra den igen via att gå in i surreal64-mappen. Istället får du ändra den surreal.ini som ligger i din saves, dvs. i följande katalog;
E:\TDATA\a64fea57\
Där skriver du då så att det står så här:
Rom Path=F:\Apps\Emulators\N64\roms 64\
FTP:a tillbaka surreal.ini till både dina savefiler (E:\TDATA\a64fea57\) och där din emulator ligger (kanske F\Apps\Emulators\Surreal64_V1.0\). Sen startar du om din xbox, startar surreal 64, trycker på refresh (längst ner i högra hörnet) också bör dina roms komma fram.
Jag kan inte FTP:a för den connectar aldrig. Men kan man ta bort Surreal från xboxen och istället ladda ner en ny från nätet och sen bränna den på en cd och installera?Original inlägg av rejjo
Det går, men då får du bränna emulatorn sen föra över den till xboxen, lägga den rätt med tex. avalaunch, och byta ut surreal.ini filen i dina saves mot den i emulator-mappen. HÄR kan du se hur du hämtar hem emulatorn.
Fast jag rekommenderar ändå att du fixar så att du kan koppla ihop xboxen och datorn, se Hansis guide...
Bookmarks