Om du går el utbildning kanske du bör ge dig på något som ingen riktigt lyckats med, som en enkel grej kan du juh uppgradera ramminnet till det dubbla (det har folk lyckats med dock) men sen kan du juh försöka ersätta eller uppradera USB gränsnitet till USB 2 gränsnitt för det är typ där alla möjligheter öppnar sig då kan du juh liksom även göra om den till en digitalbox med inspelning genom att koppla på en USB 2 digital tv grunka samt kortläsare samt kanske ta lite ideér från Dreamboxen så att alla med liknande omgjorda boxar kan ansluta till dig genom internät och på sätt köra cardshearing och dela på ett boxer abbonemang med 20 pers, slå till rejält gör så att Dreamboxarna blir kompatibla med din och xbox dom kör juh oxå linux så det bör gå att att samordna en sådan sak. Och det här med digital tv är väldigt hett just nu hela sverige ska juh gå över till det eftersom analoga nätet släcks när som....
Men huvud grejen är att du anpassar en usb 2 gränsnitt till boxen, för det är typ då alla möjligheterna öppnar sig, och det kan jag slå vad om att ingen gett sig på ännu, då är du ensam om det. Då kan man i princip koppla på hur många hårddiskar som helst, men naturligtvis beroende på hur du hubbar dom.....
Lycka till!! Det här bör vara möjligt eftersom några i tyskland lyckats till och med lyckats byta ut processorn mot en snabbare, och klarar någon av en sådan stuntgrej lär inte ett USB 2 gränsnitt vara altför svårt. Du kan juh försöka ta nått billigt PCI USB2 kort och försöka använda dig av komponenterna på den, men om du nu pluggar elektronik bör ni juh ha tillgång till riktiga grejer...
PS . Om du skulle klara av nått sådant så skulle jag gärna sätta mig i kö på en omgjord box eller om du skulle Göra om den boxen som jag redan har eftersom USB 2 är typ det enda jag saknar på xboxen förutom bättre processor och mera minne givetvis
Last edited by Skevast; 2006-03-24 at 04:59.
Om du inte leker med livet leker livet med dig
Bookmarks