Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Hackad firmware till orginal xbox släppt!

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20

Hackad firmware till orginal xbox släppt!

Nu är äntligen xbox firmwaret för samsung dvdn ute. Till skillnad från TS firmware hack behöver man tydligen DL discar att bränna på, vilket är lite dyrt Skulle vara kul om nån kunde prova (Hansi t.ex.) och se hur det fungerar.

Nedan är hela nyheten från xbox-scene

http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...VEXpnwBcjT.php

Kort och gott säger den att man behöver koppla dvdn till datorn, flasha in det hackade firmwaret, sen fixa 1:1 kopior av spel, därefter lägga till Security Sector med en hexeditor. Sen är det bara spela på LIVE (man behöver såklart ett LIVE konto). Lite krångligt, men vill man så går det!

EDIT: Lägger till en länk som visar att hacket verkligen funkar, så att vi slipper alla som tvivlar:

http://www.youtube.com/watch?v=ZjRMHa7mfCs
    Last edited by helino; 2006-04-26 at 15:44.
    Xbox v.1.0 - X3 - X3CP - Thomson DVD - 200 GB - Kai - X-DSL

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Cracked Samsung SDG-605B/616T/616F Firmware for Xbox 1
    ------------------------------------------------------

22 April 2006

Whats New
    -----------------
    Totaly re-done to read security sector from image, will now work with all games and xbox live.
    Security sector moved to image
    Security sector now read from PSN $fd021e (originals) AND PSN $f9fa00 (backups. This is the next sector after end of xbox game data.)
    Patched read sector routine to work with originals and backups
    Patched debug cdb command (FF 66 05 or FF 06 05) for bank 0 rom checksum check to return original bank 0 rom checksum. Possible xbox live checker
    Extra debug cdb command found to unlock drive without any challenge response (FF 08 01)

Tested with unmodified xbox with copy of Halo 2 made using hot swap technique, clonecd, original dvd size was psn 30000-FCxxxxx. Added security secotr to image with hex editor at psn f9fa00

Also included security sectors from games

(länk till filen sdg605bv2.rar borttagen, sorry, det är säkert olagligt för oss att länka direkt till den nuförtiden)

Dont forget to include per game security sector into image. If need be, will post firmware to easily return security sector data

This will be similar to our soon to be released xbox 360 firmware.

Steps to flash drive:
    ---------------------

1. Plug Samsung DVD drive into PC IDE port with power still from XBOX.

2. Use included MTK Win flash program and firmware file "SDG605b.bin" and flash the drive (I used ATAPI mode).

3. Plug back into XBOX and enjoy
    Last edited by Hansi; 2006-04-26 at 19:16. Anledning: Tog bort länken till filen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Hansi vet du om det är möjligt att använda firmwaret med en Samsung SD-616 dvd? Jag tänkte eftersom orginal firmwaret från Samsung dvd:n till xboxen fungerar, så borde ju detta fungera också, eller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Tja det är väl bara å testa :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Ja det är ju jättekul att flasha fel Får se, jag letar efter nån billig sd-616 på internet just nu. Om jag får tag på en för ca 200:- kan jag testa då det inte rör sig om så mycket pengar

Liknande diskussioner

1. Kopiera spel/filmer från pc till xbox och xbox till xbox!
    By Kalle112 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-12-23, 02:26
  2. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  3. Några frågor om diverse mjukvara till xbox...
    By smajjl in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 22:43
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  5. XBOX - Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Senaste inlägg: 2003-10-07, 17:58

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner