Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Jag är helt ny på PSP och kan ingenting - snälla kan någon hjälpa mig!?

  1. #1
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Jag är helt ny på PSP och kan ingenting - snälla kan någon hjälpa mig!?

    Hej alla!

    Jag är ny här på boardet. Jag fick nyligen en PSP i födelsedagspresent, det medföljde också ett minneskort på 1GB, men det var allt. Jag har läst i detta forum och sökt på Googles för att lära mig hur man lägger in ett nerladdat spel i konsollen.

    Jag kan alltså ingenting om detta, som sagt har jag läst en massa guider men det känns som dessa vänder sig till personer som har lite kunskap om detta - jag har som sagt ingen. Det pratas om att göra mappa i rootsystem och risker med att flasha etc - alltså ren ryska för mig.

    Jag misstänker jag behöver en sladd att koppla mellan PSPn och datorn men det är allt jag kan gissa mig till Finns väl att köpa i butik.

    Jag har varit inne och laddat ner ett spel på PB och packat upp det men det kom upp en massa filer som inte säger mig något som helst.

    I vissa guider står det att det behövs vissa förprogram till olika spel och olika loaders vad det nu är för varje spel.

    Behöver jag en skiva att lägga i PSPn och finns det "rena" sådana eller måste jag köpa ett spel för x-antal hundra.

    Skulle gärna vilja kunna lägga över film också men det viktigaste är att kunna spela spel på det. Har haft det ett tag nu men aldrig använt det så nu hoppas jag det finns någon här som är riktigt pedagogisk och kan förklara det för mig som man förklarade det för en 4 åring Än en gång - helt ny på detta.

    Är mycket tacksam för all hjälp jag ev kan få. Snälla, hänvisa mig bara inte till någon guide som är avsedd till någon med lite förkunskap för de har jag redan läst.

    Jag har version 1.50 på PSPn.

    Än en gång tack för ev svar.

    Susanne.
    Last edited by Susanne_T_A; 2006-05-01 at 19:31.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    En UMD i läsaren behöver du .... Sen så formaterar du minneskortet (system settings/format memory card) sen så skapar du en folder (ISO) och sen så behöver du UMD emulator 08.c eller dev hook ... Men jag rekommenderar Umd Emulatorn .... Sen kan du även behöva MPH Gameloader för att ladda vissa spel som kräver FW 2.0 .... Rekommenderade länkar http://www.psp-hacks.com/, http://www.sonyxteam.com/, http://www.hackingpsp.com/OnlineResources.aspx ... Läs alla *.nfos så kanske det blir lite klarare ... Där står det oftast vilken laddnings metod som funkar bäst ... Och ja du behöver en mini usb kabel mellan datorn och PSP´n för att föra övar iso filerna (spelen) till PSP´n ... Har du en digital kamera så har du troligtvis en som passar redan
    Last edited by Begga; 2006-05-01 at 20:06.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack Begga för svaret.

    Då har jag kommit en bit på vägen, men jag förstår inte vart jag skall skapa mapparna någonstans, det skrivs också att jag behöver en UMD i läsaren, vilken läsare? Vidare behöver jag en UMD-emulator?

    Fortfarande lite osäker på vad jag skall göra.

    Mottager alla svar med stor tacksamhet.


    Susanne.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Du skapar mapparna i root på MS, Sen så bör du läsa nfo filerna där står det mesta du bör veta ... Du lägger UMD emulatorn under psp game sen så lägger du resterande direkt i root .... Spelen *.iso lägger du i ISO mappen sen är det bara tuta och köra .... Det filer du behöver finns i download på psp-hacks ... En av länkarna jag skickade tidigare
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    170
    Respekt
    20
    Du ska alltså ha en skiva i psp:ns UMD läsare.
    Playstation 3 60gb (PAL)
    XBOX +Duo-X2 +120GB
    GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
    Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
    DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)

Liknande diskussioner

  1. Överföra HD-spel via nätverk till PS2
    By slicstik in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 146
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 11:48
  2. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  3. Kan inte boota från CD/DVD med Xecuter2, svart skärm
    By sverre in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 20:48
  4. Kan någon snäll människa hjälpa mig?
    By A poor dummie in forum Spiderchip
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-09, 22:21
  5. Varning! Handla inte av ********...oseriösa
    By marshmallow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 17:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •