Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Region 2 (japan vs sverige)

  1. #1
    dialogue Guest

    Red face Region 2 (japan vs sverige)

    jag har uppfattat det hela att japan och sverige är region 2 (dvd), fast japan är ntsc och sverige pal. kan man på nått sätt utan att öppna ps'2an, titta på region 2 ntsc filmer?
    <br>
    btw. vilken region är hong kong i?
    <br>
    tacksam för svar innan jag beställer massa filmer från japan

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Region 2 NTSC borde fungera alldeles utmärkt, men jag har inte haft möjlighet att testa.


    Däremot har jag provat region 0 NTSC (En TROMA film) vilken fungerade alldeles utmärkt.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    dialogue Guest

    Talking

    wow. hoppas. region 0 - vilka länder omfattar den?



  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Region 0 = filmen går att spela i ALLA dvd-spelare. Används av seriösa filmbolag som bryr sig mer om att man skall få möjlighet att uppleva filmerna än om att pressa ur maximalt med pengar ur varje film genom diverse artificiella handelshinder.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    dialogue Guest

    Post

    hmm. region O verkar seriöst. jag har därimot sett dvd filmer som bär region's symbolen (jorden) med '14' i. wtf är det för region ?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det är nog en film som går att spela både med R1 och R4 spelare. En skiva kan ha en valfri kombination av olika regioner.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    dialogue Guest

    Thumbs down

    jag satte i en reg 14 (regions symbolen med ett '14' i)dvd_skiva i min ps2'a och den sa att jag inte kunde köra den regionen. för övrig info så var det anime filmen Lein som jag försökte köra.

Liknande diskussioner

  1. Fungerar x-boxen i sverige ?
    By Dicken in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-10-25, 16:05
  2. Datel Region X
    By pROTEq in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-10, 00:38
  3. SPELA XBL I SVERIGE!!
    By Monks in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 13:02
  4. Pioneer 525 - region 1 problem
    By Mats N in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-27, 07:34
  5. DVD Region X
    By Miraedon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-01-13, 11:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •