Hej!
Jag har chippat en box till en polare för ett tag sen...
Nu strejkar boxen, och får felkod 16 vad jag än gör. Jag är lött om lpcn 3 gånger för att vara säker att den funkar. Jag har provat 2 andra duox2 chip, men den vägrar. Vad kan ha hänt???
Hej!
Jag har chippat en box till en polare för ett tag sen...
Nu strejkar boxen, och får felkod 16 vad jag än gör. Jag är lött om lpcn 3 gånger för att vara säker att den funkar. Jag har provat 2 andra duox2 chip, men den vägrar. Vad kan ha hänt???
16 - dashboard - Fel som beror på inställningar i ms dashboard, eller filer som används av ms dashboard.
Sätt in Sd3.7 installera om Msdash sen evoxdash
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Inte det som är felet. Chippet blinkar som det ska men den startar inte med det. Jag tror det är därför jag får det felet att jag inte har rätt dashboard. Jag kan inte starta en bränd skiva heller.
Så skumt att den bara lägger av att starta med chippet efter så lång tid... Fattar inte.
Eftersom DVDn är 1st boot så ska det funka med att stoppa in en SD.
Du har ju på bank 1 Cromwell bioset eller hur på Bank2 flashade du in vad?
Last edited by pege63; 2006-05-02 at 21:31.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
boxen startar inte med chippet...
Vilket bios flashade du in med "EurAsia Pro Generic Flash Disc v1.2"?
m8 plus
men jag har svårt att tro det är något fel på biosen när det har funkar bra förut och bara lagt av..
Alltså du säger att du får KOD 16 som betyder:
16 - dashboard - Fel som beror på inställningar i ms dashboard, eller filer som används av ms dashboard.
Alltså så hittas ingen Dashboard, vad man då brukar göra är att sätta in SD skivan & boota med den, då startas den som det skall eftersom inställningarna är rätt på SuperDisken.
SuperDisken startar upp på default.xbe som standard
Har du gått in på LIVE med chippet aktiverat eller ngn kanske gjort det?
Last edited by pege63; 2006-05-02 at 22:44.
Jo! Men jag tror att jag får kod 16 för att den inte vill starta med chippet av nån anledning. Och när den startar utan chip så känner den inte igen dashboarden för att det är inte orginal.
Jag löder om lpcn för fjärde och sista gången nu. Men tror inte det kommer göra någon skillnad.
Jag misstänker att det är något annat som är pajj.. Det måste ju vara omöjligt att veta?? Om det är det, hur vet man vad som är pajj??
Den kan ju inte starta upp om den inte hittar antingen evoxdash.xbe eller xboxdash.xbe eller default.xbe.
Har du ingen SuperDisk av ngt slag som du kan boota på tetsa om den startar upp iaf?
Om man går inte på LIVE kan väl det inte hända mer än att man blir svartlistad på live-servrarna?
Jo! Självklart har jag provat att boota med superdisc! Det går inte!
Inte bara det, utan din nuvarande fil som man startar upp med (xboxdash.xbe) döps/skrivs över med msxboxdash.xbe
Så har du startat LIVE med Chippet på skall du göra sä här:
Kör superdiscvalen:
1: Install MS DASHBOARD
2: Install evo-x (small drive eller large drive)
Last edited by pege63; 2006-05-02 at 23:07.
ok, men det kan inte vara det felet ändå.. för då hade ju gått att starta med superdisc...
Kod 16 är ett mjukvarufel inte Hårdvara.
Man måste veta exakt vad som gjordes då felet uppstod, men ingen vågar erkänna att dom gjort ngt alls utan det bara kom, kan inte komma utan att den fått ngt kommado. Det är inte chippet som skall starta utan det är bioset som bestämmer vad som skall startas antingen orginal dash eller evoxdash.
Man skall kolla i ini filen vad som pekas på MSDashBoard= "c:\xboxdash.xbe"
Har du provat att starta på Cromwell bioset och med EurAsia Pro Generic Flash Disc? Flasha om den igen denna gången med x2_5035_512k.bin eller x2_5035_v16plus_512k.bin om du har en V1.6 box
Som sagt dom gångerna jag fått KOD 16 (2 ggr) har jag gjort som jag beskrivit till dig & det har fixat sig
Last edited by pege63; 2006-05-02 at 23:29.
Jag kanske inte är riktigt tydlig... (trötter)
När jag försöker starta med chippet så startar boxen om tre ggr o blinkar rött/grönt.
När jag startar utan chip så kommer felkod 16.
Nu var jag otydlig igen... den är likadan på båda bankerna och dom andra chippen jag har provat.
Se på satan! Nu funkar den igen! (Väckte nog grannen i ett litet lyckotjut =))
Det var lödningen! Jag tog bort allt och började om på nytt med nya kablar och nytt tenn. Jag trodde inte det var lödningarna, jag har provat olika hds, cdrom och chip, helt i onödan.
Pust, en hel dag eftermiddag/kväll.
Tack för hjälpen!
Kul att det funkar igen ... Jag vet hur det kan vara när felandet är otydligt ... Hoppas du har så kul med boxen ... Inte för jag hjälpt till eller så vill bara säga lycka till och bra fortsättning ...
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Se då till att flashe den med x2_5035_512k.bin eller x2_5035_v16plus_512k.bin om du har en 1.6, den har inbyggt LIVE skydd så du inte kommer ut på LIVE av misstag.
Bookmarks