Har precis skaffat mig projektor. Bestämde mig för att använda min moddade xbox som dvdspelare och köpte därför xbox hd pack(component kabel). Passade samtidigt på att uppgradera till senaste XBMC. Har kopplat ljudet från xboxen med optiskkabel, till min Pioneer förstärkare. Det jag först reagerade på var att jag nu är tvungen att ha -32 på stereon mot -38 som jag hade innan. Jag måste alltså höja, för att få samma volym som tidigare. Sen när jag tittar på film, så helt plötsligt när det kommer kraftigare ljud, så står det "Overloaded" på Pioneern och så stänger den av sig själv. Har testat att sänka volymen, men det har ingen större betydelse. Tänkte först att det kanske var något fel på kabeln, så jag gick och bytte den idag, men när jag såg på film ikväll, då hände samma sak. Har skruvat loss alla kablar som är kopplade till Pioneern och skruvat tillbaka dom igen, för att säkra mig att det inte är någon kabel som ligger och kortsluter. Som det verkar, så är det enbart problem när jag tittar på dvd, inte om jag lyssnar på musik eller tittar på en .avi fil. Verkar alltså enbart hända när det är DTS eller DD5.1 som är källan. Börjar bli ganska less på detta nu och hoppas att någon av er har något förslag eller aning om vad det kan bero på.
Den enda förändringen som jag gjort är alltså byt till componentkabel(hade advanced scart innan) och uppgraderat till senaste xbmc. Använder samma stärkare, samma högtalare och samma optiska kabel och ingång som tidigare. Har dock flyttat på förstärkaren.
Har testat 2 componentkablar, båda MS orginal.
Har kopplat ur och i alla kablar i stärkaren och xboxen.
Bookmarks