Sida 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 161

Diskussion: M3 Compact Flash och M3 SD Adapters - officiella tråden

  1. #91
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    har skickat ett mail om byte av ordern från m3 till g6 real 2 GB

  2. #92
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag beställde ett M3 DS Simply för över 2 veckor sen och jag har fortfarande inte fått något paket eller nån förklaring från er varför det dröjer så länge.
    I orderbekräftelsen står det att ni räknar med att skicka paketet inom 5 dagar och på er hemsida står det att leveranstiden är 5-10 dagar. Vad är problemet?

  3. #93
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    jag köpte en M3 Lite PRO (MicroSD Version) Adapter + Passcard 3
    och den har fungerat skit bra tills i morse när jag vaknade.
    jag sätter igång den och Passcard3 boot upen kommer upp men sen efter det blir allt svart och det fastnar så...

    edit: de händer exakt samma sak om man sätter igång utan M3 kortet i, bara passcardet... så den kanske inte får kontakt med DSet?... men den säger att det sitter ett GBA i (I menyn där man kan välja ds/gba/pictochat mm)

    Edit2: Är det någon garanti på de?... den bara dog >.<
    Last edited by tantrut; 2007-09-03 at 18:44.

  4. #94
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    jag vill inte tjata... men ett svar skulle sitta fint...

    tack på förhand

  5. #95
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hittade en gammal Nintendo SP hemma och undrade vad det bästa, billigaste, enklaste alternativet är för att spela backup spel eller nerladdade spel. Är nybörjare så tänkte om ni hade några tips?

  6. #96
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kör m3 perfect MINI SD i ungarnas SP/micro
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #97
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    jag har ett r4 och vill ha ett kort för gba, är detta de bästa eller fins de nåt anat och hur gör man för att starta, de värkade som man hadde filerna i slot 1 och flyttade ett spel till slot 2 tillfeligt och sen fick man göra de igen när man starta nästa gång och störde den slepp mode

  8. #98
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    När får ni in M3 real? har väntat i över 2 veckor nu-.-

  9. #99
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Problem med M3 CF adapter

    Hej,

    Jag tänkte uppgradera min M3 till senaste versionen (v35), dock var jag så väldans duktig att jag flashade min M3 CF adapter med M3 SD versionens flash vilket resulterade i att den inte startar längre.



    Kan man lösa det på något sätt eller är det bara att köpa en ny?

    Hälsningar

    Daniel

  10. #100
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Kommer ni att få hem några av M3_orna till ex GBA SP INNAN jul ???

    / skaanlj

  11. #101
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, dom verkar inte finnas längre över huvud taget :-(
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #102
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej! Jag är ny här :P, och jag har en fråga...

    Vilket kort är det bästa till den första versionen av DS? Funkar alla dessa flashkort till både DS Lite och vanliga DS? Har undrat detta länge och det känns som att jag behöver ett svar :P

  13. #103
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    tjenare!
    jag undrar om ni kan göra en videoinstruktion till hur man sätter i en:
    EZ-FLASH V + 3-in-one gba+rumblepack expansion (MicroSD Version)

    alltså den man sätter i i slot 2.. min kusin har fått en sådan av mig men han är många mil ifrån mig, så jag kan inte hjälpa honom mer.. han fattar inte vad jag snackar om...

    tack på förhand!

  14. #104
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    OK, behöver han en videoinstruktion för sitt LEGO också? :-) :-) :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #105
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    hej hansi!! har en fråga. min dotter har en gba advance SP. nu undrar ja vilket ska ja köpa för att spela backup??får man nån info till om hur man gör?? måste man flasha den?? skulle va tacksam för ett svar..
    Last edited by jebiga; 2008-04-13 at 01:10.

  16. #106
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Problem med att fylla micro sd kortet.
    På pcn med xp så reagerar inte kortet vare sig med usb hållaren eller i sd adaptern och på en mac med osx 10.4 så hänger sig datorn. Den dator som funkar är en gammal mac med osx 10.3. Den känner av usb adaptern och det går bra att få in system och nds mapparna.
    Jag skulle dock vilja använda pcn då den har usb2 portar. M3 real som jag köpte för några veckor sedan på psxcare av Hansi fungerar hur bra som helst.

  17. #107
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jebiga Visa Inlägg
    hej hansi!! har en fråga. min dotter har en gba advance SP. nu undrar ja vilket ska ja köpa för att spela backup??får man nån info till om hur man gör?? måste man flasha den?? skulle va tacksam för ett svar..
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=524&xSec=14

    + ett SD minneskort max 2GB

    Du behöver inte modifiera din GBA
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #108
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av iLarsa Visa Inlägg
    Problem med att fylla micro sd kortet.
    På pcn med xp så reagerar inte kortet vare sig med usb hållaren eller i sd adaptern och på en mac med osx 10.4 så hänger sig datorn. Den dator som funkar är en gammal mac med osx 10.3. Den känner av usb adaptern och det går bra att få in system och nds mapparna.
    Jag skulle dock vilja använda pcn då den har usb2 portar. M3 real som jag köpte för några veckor sedan på psxcare av Hansi fungerar hur bra som helst.

    Prova någon mer dator, eftersom det fungerar på en dator så borde det ju inte vara fel på minneskort eller adapter...men det är inte uteslutet, kan ju vara något fel på minneskortet eller usb adaptern som gör att det inte klarar USB2 hastigheter.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #109
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hansi!
    Funderar på ett DS och undrar vad exakt behöver man för att spela nerladdade DS spel på DS konsolen? Har inte rikigt förstått vilka olika flaskkort man måste ha? Måste man lägga in någon rom emulator på kortet om man ska spela nerladdade spel? Väldigt tacksam för svar!

  20. #110
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av budida Visa Inlägg
    Hansi!
    Funderar på ett DS och undrar vad exakt behöver man för att spela nerladdade DS spel på DS konsolen? Har inte rikigt förstått vilka olika flaskkort man måste ha? Måste man lägga in någon rom emulator på kortet om man ska spela nerladdade spel? Väldigt tacksam för svar!

    Du behöver ett M3 REAL (detta är fel tråd, detta är tråden för de äldre M3 korten) och ett micro-sd minneskort på förslagsvis 2GB
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #111
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Hej

    Jag har två frågor:

    1. Om man ENDAST vill använda M3 med sin GBA SP, räcker det med följande?
    * M3 Perfect (MiniSD Version) Adapter
    * Secure Digital Mini (SD Mini) kort

    2. Kan man även använda GBA-roms på denna?

  22. #112
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Ja

    2: Vad tänkte du annars köra för roms till din GBA?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #113
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    1: Ja

    2: Vad tänkte du annars köra för roms till din GBA?
    SNES/NES roms och så..
    Men tack för det snabba svaret! Jag ska se till att beställa en sådan då

  24. #114
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    jag ska köpa R4 Revolution eller G6 Real 16Gbit (2GB) vad är det för skillnad och funkar cheat funktionen på begge och fungerar download play? (eller något annat jag bör få veta) ger du mig svaren köper jag någon av dom garenterat.! ska på semester mejla eller skicka nu.tack

  25. #115
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    G6 real 2GB lär inte komma in på läääänge. Mycket bättre du tar ett M3 REAL istället, då kan du använda valfritt micro sd minne på upp till t.ex. 8GB.

    R4 klarar max 2GB och är lite mer föråldrat än M3 REAL.

    M3 REAL är EXAKT samma kort som G6 REAL förutom att du använder lösa minneskort.

    Cheat och dl play skall fungera på alla korten såvitt jag vet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #116
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Nintendo DS Lite

    hej! Är helt novis på det här. har idag köpt 2 st Nintendo DS Lite och hört talas om att man med en adapter kan fylla ett minneskort med spel o sedan spela upp dem.

    Vad behöver jag göra. förstår att jag måste köpa ett 2GB minneskort men om jag köper en R4 Revolution, är det bara att köra då eller måste jag bygga om konsollen på ngt vis, komplettera ytterligare?
    Tycker 2x 495 (r4) räcker åt mina barn just nu då de endast skall spela Nintendo spel+ 2st 2GB minneskort

    Tacksam för svar snarast då min son snart fyller
    Last edited by Goatsy; 2008-06-04 at 19:00.

  27. #117
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Goatsy Visa Inlägg
    hej! Är helt novis på det här. har idag köpt 2 st Nintendo DS Lite och hört talas om att man med en adapter kan fylla ett minneskort med spel o sedan spela upp dem.

    Vad behöver jag göra. förstår att jag måste köpa ett 2GB minneskort men om jag köper en R4 Revolution, är det bara att köra då eller måste jag bygga om konsollen på ngt vis, komplettera ytterligare?
    Tycker 2x 495 (r4) räcker åt mina barn just nu då de endast skall spela Nintendo spel+ 2st 2GB minneskort

    Tacksam för svar snarast då min son snart fyller
    Du behöver inte göra något med konsollen, bara formattera minneskorten och lägga på systemfilerna du kan hitta i en klistrad tråd här i forumet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #118
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Red face tack för ditt svar

    ursäkta att jag skriver o bråkar igen....
    hittar inte den tråden du nämnde.. vill formatera 2GB kort så jag kan använda R4.. hjälp mig snälla!

  29. #119
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Goatsy Visa Inlägg
    ursäkta att jag skriver o bråkar igen....
    hittar inte den tråden du nämnde.. vill formatera 2GB kort så jag kan använda R4.. hjälp mig snälla!
    Skojar du, 3-4:e klistrade tråden i denna avdelning...

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=33235
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #120
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    ok. tack för länken.
    har nu tagit hem senaste filerna enl er länk "english 1:18" eller ngt
    packat upp dem
    dragit över dem till minneskortet.
    packat upp spel i NDS format. vissa blir en fil andra typ 5 och även kopierat dem till minneskortet.
    satt in minneskortet i R4 Revolution men ser endast en grön logga där det står R4 REVOLUTION samt utropstecken och kinesiska tecken...... vad gör jag för fel?
    tacksam för svar


Sida 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. m3, flash me, pass me och allt vad det heter
    By Lizzie in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 22:11
  2. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  4. Lite frågor...
    By qlz in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-02, 17:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •