Sida 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 161

Diskussion: M3 Compact Flash och M3 SD Adapters - officiella tråden

  1. #61
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Har beställt en av dessa

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=497

    Har jag allt som behövs för att spela roms 'som backups på kommersiella spel' och dylikt? Vad saknas annars?

  2. #62
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av AciD93 Visa Inlägg
    Har beställt en av dessa

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=497

    Har jag allt som behövs för att spela roms 'som backups på kommersiella spel' och dylikt? Vad saknas annars?


    Du får inte glömma att du behöver micro sd minneskort...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #63
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Om jag vill kunna ladda över homebrew till DS Lite från PC och kunna köra det, är det här allt som behövs?

    - M3 DS SIMPLY
    - Micro SD minne
    - USB programmerare för Micro SD

    En fråga till: Fungerar det tillsammans med en vanlig butiksköpt DS eller krävs det att man chippar den?

    Tack på förhand.

  4. #64
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det där är allt du behöver, du behöver inte chippa eller flasha din ds.

    USB programmerare för micro sd får du med i paketet när du köper m3 ds simply.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #65
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du får inte glömma att du behöver micro sd minneskort...
    Nej, det kom jag ihåg, innan jag fick lite mer info var jag osäker på det där med passcard (trodde det var nåt man behövde "installera" på DSen för att spela piratade spel)

  6. #66
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    R4 + Micro SD kort + ?

    Hej.

    Jag har tänkt köpa ett R4 Revolution och ett Micro SD kort. Är det allting som behövs för att köra brända spel på min ds lite?

    Tack så mkt / Jesper

  7. #67
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du behöver inte bränna några spel heller :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #68
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av keepquiet Visa Inlägg
    Hej.

    Jag har tänkt köpa ett R4 Revolution och ett Micro SD kort. Är det allting som behövs för att köra brända spel på min ds lite?

    Tack så mkt / Jesper
    Ja, samt intelligensmåttet att kunna kopiera och klistra in, vilket jag förutsätter att du har =)

  9. #69
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Tjenare Hansi, jag har lite funderingar om M3 PRO, stöder
    den nintendo 64 emulator eller andra
    emulatorersom playstation 1-2?

    Kan man lägga in egna emulatorer, isåfall vilka
    stöder den?

    Vad menas med att gränsen ligger på 32-bit när
    det gäller GBA?

    Stöder den långa filmer movies eller är det
    bara korta videos som gäller?

    Stöder den alla fil-format som DivX, Xvid, AVI
    o.s.v?

    Är det bra kvalitet på filmer och musik?

    Självklart kan man spela DS-spel och GBA också?

  10. #70
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har redan svarat i en annan tråd, dubbelposta inte
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #71
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    ps2 emu på en DS...?

  12. #72
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    hej har en fråga, villka emulatorer stödjer r4 revolution kortet??

  13. #73
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    fel tråd, men svaret är alla som finns ute. nu har jag inte koll på exakt vilka det är men nån ovan frågade om man kunde emulera ps1 eller ps2 på en DS och svaret är såklart nej på dom i alla fall. gb/gbc/gba går inte heller för det finns ingen emulator för det, det körs i hårdvaruläge istället med slot-2 kort, å R4an är ju slot-1.

  14. #74
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Jag har för mig att det finns ett flashkort som stöder gb, gbc och gba.

  15. #75
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    korten till slot-2 är ju på sätt och vis också flashkort. jag har nåt gammalt som jag programmerar med min GBA SP och lirar på ibland. men om det stödjer GB/GBC utan en brygga vet jag inte.

  16. #76
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    AFAIK går det inte att spela GBA-spel på något slot 1-kort, däremot på slot 2-korten.

    Saken löst är jag ganska säker på. Invändningar?

  17. #77
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Hej.
    Jag tänkte beställa en
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=590&xSec=81
    samt en
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=486&xSec=83

    Här va en sak jag inte riktigt förstod
    " (Flashminne ingår INTE, detta är bara adaptern. Du behöver även ett Secure Digital Mini (SD Mini) kort!"
    Betyder det att jag måste köpa något mer än dem två sakerna jag länkade till ovan? eller är de det kortet ni menar att jag måste ha till M3 pro?

    och en sista fråga, behöver jag köpa något mer än dem 2 sakerna för att kunna använda dem i DSen? (förutom en Flashkort läsare förstås)
    Last edited by tantrut; 2007-08-04 at 18:27.

  18. #78
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du behöver adapter och minneskort. Du har länkat både till adapter och minneskort. Men du har inte länkat till den typ av minneskort som hör till den adapter du länkat till...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #79
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du behöver adapter och minneskort. Du har länkat både till adapter och minneskort. Men du har inte länkat till den typ av minneskort som hör till den adapter du länkat till...
    jaså?
    vad är det för något minneskort jag ska ha då? micro sd?

  20. #80
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Välj minneskort av samma typ som den M3 adapter du köper är avsedd för.

    Vi har micro sd, mini sd, sd och compact flash M3 adaptrar/minneskort...

    MicroSD är väl att föredra, M3 adaptrarna för MicroSD är så små att dom inte sticker ut från dslite.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #81
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Edit: Jag får be om ursäkt... jag länkade till fel M3 kort de va "M3 PRO (MiniSD Version) Adapter + Passcard 3"

    då klarnade allt... my bad

    tack för snabb respons
    Last edited by tantrut; 2007-08-05 at 23:43.

  22. #82
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Idag köpte jag en

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=484&xSec=81

    och jag undrar ifall passcard3 finns med på skivan lr något? (fast det ser ut att vara en DS kasset?)
    annars så fick jag inget med mig>.<
    Last edited by tantrut; 2007-08-07 at 23:07.

  23. #83
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av tantrut Visa Inlägg
    Idag köpte jag en

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=484&xSec=81

    och jag undrar ifall passcard3 finns med på skivan lr något? (fast det ser ut att vara en DS kasset?)
    annars så fick jag inget med mig>.<
    Maila ditt kundnummer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #84
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    När får ni in M3 ds lite perfect? skickade tillbaks en felaktig lite perfect i förrgår. finns det nån chans att ni hunnit skicka en ny till mig innan ni fick slut?

  25. #85
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Och om det kommerta en till två veckor, kan jag ändra min order från m3 lite perfect till m3 lite pro?

  26. #86
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    I stort sett alla m3 är slut, har bara ett par udda typ mini sd, sd eller compact flash inne. Skall du ha bra flashkort nu så har jag G6 real 1GB och 2GB på lager idag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #87
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Och om det kommer ta en till två veckor, kan jag ändra min order från m3 lite perfect till m3 lite pro?

  28. #88
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har inge m3 lite pro på lager heller, bara m3 sd pro och m3 perfect mini sd.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #89
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jag har kollat upp lite om G6 Real. Har sett att folk klagar på att den har ett batteri i sig och att det skulle vara dåligt, är det ett problem? finns det några nackdelar med den förutom att den inte kan spela gba-roms? den sticker inte ut något från ett DS lite om jag förstått rätt? Ni har inga Cyclo DS i lager? iom att den är billigare och verkar ha alla funktioner m3 lite perfect har så verkar den bra
    Last edited by torkell; 2007-08-08 at 16:36.

  30. #90
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ser inga problem med det, man får väl byta batteriet om ett par år men hur jobbigt kan det vara. Kostar väl max en 20:a på klasolsson. Den sticker inte ut. Ja vi har cyclo ds i lager, men jag tror den har problem generellt med gamesaves.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. m3, flash me, pass me och allt vad det heter
    By Lizzie in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 22:11
  2. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  4. Lite frågor...
    By qlz in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-02, 17:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •