Sida 1 av 6 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 161

Diskussion: M3 Compact Flash och M3 SD Adapters - officiella tråden

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    M3 Compact Flash och M3 SD Adapters - officiella tråden

    Jag har tagit in M3 Compact Flash adapter.
    Om intresse finns kan jag även beställa hem SD versionen, det är ingen prisskillnad.

    Ställ frågor osv om den adaptern i denna tråd.

    Tillverkarens hemsida
    http://www.m3adapter.com/

    Drivrutiner
    http://www.ndscard.com/Download.htm

    Bättre downloadsite, tillverkarens egna downloads går LÅNGSAMT...
    http://www.dualscene.net/infusions/p...ad.php?catid=0

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Hej hopp kära Forumssurfare!

    Jag tog mig friheten att skriva en manual för allas våra kära M3 kort både den billiga och den dyra med GBA stöd.

    Ni får leva med felstavningar och bilderna jag tagit, manualen kastades ihop på 5.minuter inklusive fotning, beskärning och vattenmärkning.
    Så det var rätt bra ändå tycker jag o vissa av våra kära kunder som får med den då de ställer massor med frågor

    Håll till godo!
    *Ps. ni måste vara registrerade medlemmar i detta forum för att kunna ladda ned denna manual.*

    http://forum.psxcare.com/support/att...9&d=1228988749
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Är detta allt man behöver för att spela NDS "backuper" ?

    ---

    Svarar på mitt eget inlägg:
    Nej du behöver en passkey 2 med.

    --

    Dock undrar jag om ni kan ta hem SD varianten med?
    Last edited by HeavyMS; 2006-05-09 at 12:26.

  3. #3
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Är denna kompatibel med Gameboyplayern till Gamecube?


    MVH/ Frozen....

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av HeavyMS
    Är detta allt man behöver för att spela NDS "backuper" ?

    ---

    Svarar på mitt eget inlägg:
    Nej du behöver en passkey 2 med.

    --

    Dock undrar jag om ni kan ta hem SD varianten med?

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=445
    "M3 Compact Flash Adapter + Passkey 2"
    = Passkey 2 INGÅR när du köper detta paket!


    Och som jag skrev i första inlägget i denna tråd:
    "Jag har tagit in M3 Compact Flash adapter.
    Om intresse finns kan jag även beställa hem SD versionen, det är ingen prisskillnad."
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    herremin så mycket krångel jag hade med M3:an.. ingenting fungerade, sökte hela Internet efter info om PassKey2, men inget hjälpte... tills jag insåg att det inte var passkey2 ni skickade med utan passcard (och att det var skillnad på dem)!!!! allt man behövde göra var att använda det medföljande programmet för att skicka över filer till sitt compactflash - et voila!

    en sån enkel förklaring hade varit king om man fått med i paketet! då hade jag varit så glad som jag är nu, redan då =D=D

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, passkey2 är ersatt av passcard. Fördelen är väl att man slipper ha så mycket cartridges sittande överallt när man spelar :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Hansi
    har en fråga:
    Efter att man har köpt M3 Compact Flash Adapter + Passcard 3 samt att man behöver 512MB Compact Flash minne hur överför man hombrew eller backup till minnen? Via WiFi? Eller Usb Kabel?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du behöver någon form av Compact Flash adapter/programmerare till datorn. Brukar finnas billiga "5-in-one", "7-in-one" osv som kopplas till USB och har stöd för de flesta/alla typer av flashkort.

    Eller om du har en digitalkamera med samma typ av flashminnen så kan du använda den för att lägga in filerna på korten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Aaaha du menar att man måste ha en adapter som man använder Compact FLash till.
    Som när man download/upload till digital kamera då man har anslutad den med usb?

    Men jag såg M3 Mini Secure Digital (SD MINI) Adapter + Passcard 3
    I fall den är bättre val? Såg på deras hemsidan att M3 Compact Flash Adapter + Passcard 3 sticker ut så mycket när man stoppar in den i GBA slotten.
    Och att M3 Mini Secure Digital (SD MINI) Adapter + Passcard 3 sticker det inte så mycket ut, är det då några skillnaden mellan dem? SD MINI var inte alls dyra och är det annorlunda sätt att koppla dem till datorn? Sorry att jag frågar en massa frågor, men vill bara försäkra mig innan jag beställer.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, så är det. Men just nu har jag bara compact flash på lager, och när jag skulle beställa nya sd/mini sd så var alla m3 SLUT hos min leverantör :-(
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Det låter faktiskt ingen vidare bra
    Finns det chans att dem får in snart? Slutet av månad nåt sånt?

    En annan fundering som jag har är:
    M3 Adaptern som man köper med passcard3 osv stoppar man in passcard3 i DS spel slot? Och är det den som är ungefär firmware? Precis som att man skulle använda FlashMe och flashar DS? Istället använder man Passcard3 korten?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, Passcard3 sätter man i ds slotten, så kan man använda t.ex M3 adapter eller andra flashkassetter precis som om man gjort en flashme.

    Vet inget om leveranstiden, men det borde inte ta så lång tid.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej! Jag är mycket intresserad av en m3 compact flash, adapter och passcard, men jag har ett sprillans nds lite. Såg nånstans att det kunde vara spärrat. Funkar det menar du? M3:s sida verkar ligga nere så jag kunde inte kolla hur det ligger till..
    /Hälsnignar Jocke

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    jockebusig om du ska köpa till DS Lite ska du köpa
    G6 Flash 3, för GBA/SP & NDS,/NDS Lite 1Gbit
    och så får du köpa Passcard3.
    Vet inte om psxcare har dem inne, jag köpte M3 från en annan sida och dem har G6 där. skriv ditt mail så kan jag ge dig sidan.

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag får snart in G6
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Najs
    Hoppas att ni börjar att sälja SD Mini också ^_^
    Har funderat på att byta mig till Ds Lite, vet dock inte säkert om min M3 Sd Mini passar till den, men det borde den väl göra.

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Någon uppdatering på leveransdatum för M3 SD? Har bokat och väntar med spänning

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Borde komma under nästa vecka, men det ligger lite utanför min kontroll. Jag väntar också.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Sjukt störande att man just hade köpt M3 MiniSD och så bytte jag DS till Lite och insåg att det finns G6 Lite för DS Lite XD *rofl*

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jo men det är ju mer ekonomiskt med minisd korten. G6 lite har ju bara det minne den har, skall man ha mer minne måste man köpa fler g6 kort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Aaha iofs, det enda nackdelen med M3 MiniSD är att den sticker ut lite. Men visst ska det komma M3 MiniSD för Lite? Då behöver man bara köpa de i fall man redan äger Passcard3. Men G6 ska väl ha 4gb inbyggd?

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Just nu har vi M3 LITE MICRO SD på lager!

    Sticker inte ut alls på ds lite!

    Enda nackdelen är att man inte får med adapter så att den går att använda på äldre DS/GBA.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=464

    Jag har även G6lite 4Mbit på lager, har inte hunnit slänga upp dom i shoppen än bara fast dom säljer ju bra ändå då så många frågar om dom :-) G6lite = 1495:- inkl passcard 3 ELLER flashme.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Problem!!! Går inte spela!

    Hej Jag köpte i veckan M3 micro sd adaptern och passcard, men det vill sig inte. Jag har ett NDS Lite som jag startar upp, och får upp menyn NDS Movie Player, där väljer jag Game med knapp A och får upp de spel jag lagt på Micro SD-kortet. Jag väljer A för "Open game" och "Game loading" kommer upp. Ovanför detta står det "Load NDS Game for M3". Sedan går den röda stapeln upp till full, och sedan hänger sig allt. Vad är fel? Kan väl knappast behöva uppgradera adaptern redan? Filerna har jag lagt in direkt i rooten på kortet, bara .nds-filerna då. Ska man göra på annat sätt?
    Last edited by jockebusig; 2006-10-03 at 21:00.

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hur har du lagt in filerna? Har du använt game manager?

    Det duger inte att bara kopiera in romsen på minneskortet, du måste använda senaste managern.

    När du laddar hem den så får du även med filer för att uppdatera M3 adaptern, så kör i senaste uppdateringen när du ändå är i farten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Funkar!

    Hehe, använda skivan var ju för lätt... Jodå, nu går det...ska prova lite och återkommer om det strular mer...tack för snabb hjälp!

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hejsan jag har lite frågor angående följande paket:
    G6 LITE 4Gbit+ Passcard 3 för DS LITE

    Mina frågor:
    Vad är den där USB saken man ser på kortet?
    Exakt vilka emulatorer stödjer den? Är dem inbyggda i kortet eller måste dem installeras efter att man har fått den levererad? Kommer det upp en meny för att välja mellan DS/GBA/Nes/Snes och de andra typerna den stödjer?
    Hur mycket plats tar en film på 90 min på kortet?
    Fungerar filmerna/emulatorerna på GBA om man använder den medföljande kassett adaptern?
    Varför står 4Gbit (512MB) för egentligen? Jag menar är 512MB en halv GB på datorn och 4Gbit är vad för något?
    Vad ska man ha för att föra över spelen/filmerna till kassetten?

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    USB "grejen" använder du för att lägga in spelen på G6 kortet.

    Jag har inte koll på emulatorerna.

    DS och GBA spel väljer du direkt i menyn du får upp.

    512MB är en halv GB ja. B står för BYTE. En BYTE är 8 BIT.

    De som tillverkar flashkort till nintendo har alltid skrivit hur många BIT det är för att det skall låta som om korten är stora...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #28
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har läst runt lite, på deras hemsida bland annat och det står att den fungerar på GBA (SP), NDS och NDS Lite såklart. Men nu har man ju inte SP utan den stora saken... och det jag undrar nu är att någon har provat att det fungerar på den stora feta bumsingen?

    Den G6 som ni säljer tillhör den deras tredje generation?

    För de som är lite nyfikna har jag funnit att G6 inbyggda mediaspelare klarar av:

    - Dobly AC3 audio frequency file (*. AC3)
    - target's file of DVD video (*. VOB)
    - wave form sound file of Microsoft (*. WAV)
    - MPEG-1 Audio Layer-2 file (*. MP2)
    - MPEG-1 Audio Layer-3 file (*. MP3)
    - Real media file (*. RA, *. RM, *. RAM, *. RMVB)
    - MPEG-1 media file (*. Mpeg, *. Mpg)
    - MPEG-2 media file (*. M2V)
    - Windows media file (*. AVI, *. ASF, *. WMA, *. WMV)
    - VCD video file (*. DAT)
    - QuickTime media file (*. MOV)
    - MPEG-4 media file (*. AVI)
    - DivX media file (*. AVI)

    och följande emulatorer:

    FC = NES = Nintendo Entertainment System
    SNES = Super Nintendo Entertainment System
    GB = Gameboy B&W
    GBC = Game Boy Color
    SMS = SEGA Master System
    PCE = PC Engine / Turbo GraFX

    Källor:

    http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=8228
    http://www.gameboy-advance.net/gba_r...ted_on_gba.htm
    http://www.g6flash.com/main.htm

    Illustration:
    Last edited by johan_ek89; 2006-11-25 at 23:08.

  29. #29
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    M3 SD Adapter + Passcard 3

    Hej jag har köpt en M3 SD Adapter + Passcard 3 och SD minne och undrar om något annat behövs för att kunna lägga in NDS spel och så undrar jag hur man lägger in spel i sin DS.

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du sätter in SD kortet i din datorns kortläsare. Har datorn ingen kortläsare så får du köpa en, eller koppla in en kamera eller liknande som har kortplats för det kortet du har.

    Du installerar programmet som du fick med på den lilla cdskivan i asken. Eller ännu hellre en uppdaterad version från deras hemsida.

    Sedan väljer du vilka rom:ar du vill lägga på kortet i det programmet samt väljer vilka specialfunktioner du vill ha med som t.ex. möjlighet att spara oavsett var du befinner dig i spelet osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 1 av 6 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. m3, flash me, pass me och allt vad det heter
    By Lizzie in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 22:11
  2. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  4. Lite frågor...
    By qlz in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-02, 17:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •