Sida 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 161

Diskussion: M3 Compact Flash och M3 SD Adapters - officiella tråden

  1. #121
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Klart det blir FEL om du ställer frågor om R4 i M3 tråden :-)

    Här är de filer som gäller för R4...

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=33235

    Sluta skriv om R4 i den här tråden sedan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #122
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Solly solly, kunde inte se att det var skillnad på vart man hittar de olika adapternas filer.
    Det var ni som skickade en länk som jag följde och sedan undrade om.
    Ni kanske skall se över sidan så att det endast handlar om tex R4 på ett ställe o M3 på ett annat.
    Jag har hela tiden nämnt R4 i mina skrivelser.
    Men men. även den bästa kan göra fel
    Last edited by Goatsy; 2008-08-04 at 09:25.

  3. #123
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Undrar om EZ-Flash 3-in-1 GBA+Browser Expansion + Rumblepack är kompatibelt med M3 Real DS? Vill gärna ha lite mer info om detta kort och hur man gör om man vill lira GBA spel med det. Är det bara att stoppa in i slot 2 och M3 kortet som man har sina GBA filer på i slot 1 och spela? eller måste man modifiera å greja?

  4. #124
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Köp M3:s eget GBA expansion pack så slipper du kompatibiltetsproblem/patchning, bara tuta å köra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #125
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hansi!
    Hur mycket blir frakten om man beställer M3:s eget GBA expansion? Kan inte bli så mycket va?

  6. #126
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej hansi, har ett litet problem.
    har köpt EZ-FLASH V + 3-in-one gba+rumblepack expansion (MicroSD Version)
    samt ett 2gig micro sd av er. stoppar in kortet i datorn och slänger över flashme v.8 men sen när jag stoppar den i ds'et så startar ezflash kortet och det kommer upp en bild på namnet, men sen kommer jag inte längre. Så hur får jag mitt ds att hitta själva flashprogrammet? :O

  7. #127
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    tack, klarade det på egen hand.
    kan vara bra om ni skriver att man måste ha firmware från hemsidan till det kortet, och inte posta länkar som inte funkar

  8. #128
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29

    M3 manual (Vuxensvenska + KalleAnkaSvenska *Bilder*)

    Hej hopp kära Forumssurfare!

    Jag tog mig friheten att skriva en manual för allas våra kära M3 kort både den billiga och den dyra med GBA stöd.

    Ni får leva med felstavningar och bilderna jag tagit, manualen kastades ihop på 5.minuter inklusive fotning, beskärning och vattenmärkning.
    Så det var rätt bra ändå tycker jag o vissa av våra kära kunder som får med den då de ställer massor med frågor

    Håll till godo!
    *Ps. ni måste vara registrerade medlemmar i detta forum för att kunna ladda ned denna manual.*
    Attached Files Attached Files
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #129
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej!
    Får se om någon svarar på detta, trots att tråden är gammal...
    Jag tänker köpa ett GBA-SP eller DS/DS Lite - har inte bestämt mig. Tänkte att det vore smart att köpa något slags flash-minne för att kunna köra nedladdade spel (jag har redan laddat hem en massa som är i zip-format), men jag behöver hjälp!
    Vad finns ute på marknaden nu - något som fungerar på både GBA-SP och DS? Följer jag de länkar som finns i denna tråd så verkar dessa inte finnas längre..
    Jag skulle verkligen behöva en "for dummies"-beskrivning av hur man gör och vart jag kan hitta prylarna (minne, adapter, usb-länk, programvara...)!
    Mvh
    Kristin

  10. #130
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bestäm dig för vilken handhållen enhet du skall köpa först, eftersom vi har olika produkter till de olika handhållna...

    Köper du en ds lite och en m3 real perfect pack så kan du spela rubbet inklusive GBA spelen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #131
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Sverige, Kalmar
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    hej! hansi jag funderar på att köpa ett M3 real pack (http://www.psxcare.com/product.php?xProd=706&xSec=81)
    kan man skriva in cheats på dena länken?
    Last edited by jixie; 2009-02-03 at 13:22.
    Ouya! Bara ett halv år kvar sen kommer den till brevlådan

  12. #132
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Någon annan får svara på hur man fuskar med m3, jag har ingen koll.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #133
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Sverige, Kalmar
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    okej men tack för snabbt svar
    Ouya! Bara ett halv år kvar sen kommer den till brevlådan

  14. #134
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Sverige, Kalmar
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    är det allt man behöver för att ladda ner spel till DS jag är ny på DS men allt annat kan jag
    Ouya! Bara ett halv år kvar sen kommer den till brevlådan

  15. #135
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Alternativ till M3 Real Perfect

    Hejsan, jag har en gammal DS och vill inte ha en DS Lite...

    ...problemet ar att jag vill spela GBA spel pa mitt flashkort. Jag provade M3 Simply Perfect som erbjuds pa sidan, men den gar inte att stoppa in i en gammal DS (kortet som gor att man kan spela GBA spel)

    Sa jag undrar, finns det nagot alternativ som funkar till gamla DS, eller ska jag forsoka ta bort biten som gor att den inte gar in i en gammal DS (pa Slot 2 kortet)

    Ber om ursakt ifall detta har berattats forut, men jag maste papeka att det inte framgar sarskilt tydligt pa sidan. Ni borde vara mer tydliga med att den inte passar pa gamla DS... (forstar dock att den inte ar sarskilt popular langre)

    I ovrigt, finns det nagon som kanner till nagot stalle dar man kan fa tag pa batteri och reservdelar till gamla DS (touch screenen)

    tack pa forhand!
    /william

  16. #136
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad är m3 simply perfect?

    M3 simply är en utgången produkt.

    M3 perfect (mini sd) säljer vi som en produkt till GBA, inte till DS.

    Köper du M3 Real Perfect pack så får du det du behöver.

    Förstår att det är knepigt att skilja M3 produkterna åt pga idiotisk namngivning, men det är tillverkaren som hittat på namnen, inte vi...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #137
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Trasiga länkar

    Hoppas ni är medvetna om att den enda länken som funkar är http://www.m3adapter.com/

    De andra är paj

    Edit: Hittar inte det jag behöver där, suck
    Om ni nu inte skickar med en CD med drivisar så var snäll och länka till en bra sida!

    Edit2: Skit samma, hittade en perfekt sida: http://www.linfoxdomain.com/nintendo/ds/

    har nyaste firmware för alla kort, hoppas det hjälper någon!
    Last edited by xpanterx; 2009-02-13 at 22:00.

  18. #138
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Sverige, Kalmar
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Vilka film format stödjer M3 real?
    Ouya! Bara ett halv år kvar sen kommer den till brevlådan

  19. #139
    Förmodligen en dum fråga angående detta, men kan man spela GBA roms med den?

  20. #140
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Sverige, Kalmar
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Nej man kan inte spela GBA roms på den bara med emulator
    Ouya! Bara ett halv år kvar sen kommer den till brevlådan

  21. #141
    Citat Original inlägg av jixie Visa Inlägg
    Vilka film format stödjer M3 real?
    Idiot.
    Last edited by Templar; 2009-04-08 at 18:23.

  22. #142
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Templar Visa Inlägg
    Förmodligen en dum fråga angående detta, men kan man spela GBA roms med den?
    Ja, det går. Men nu är du BAN:ed eftersom du kallar andra medlemmar för "idiot".
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #143
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har på en M3 real converterat och lagt in en film, men när jag tittar på den så
    går den några sekunder och så stannar den osv osv. Har jag missat något.

  24. #144
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det där kan bero på konverterings programmet, vad använder du för program?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #145
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av cranebeachman Visa Inlägg
    Jag har på en M3 real converterat och lagt in en film, men när jag tittar på den så
    går den några sekunder och så stannar den osv osv. Har jag missat något.
    Du har missat en sak ... Det är fruktansvärt dålig kvalite så det är inte värt och se film på DS ... Det är knappt kul en gång när man testar om det går ... SORRY om jag gjorde dig besviken
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  26. #146
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Kanske det, men min dotter som snart fyller 5 år har ju inte så höga
    krav på kvallite. Jag använde Super för att konvertera filerna med.
    Jag får väl testa något annat program och se om det går bättre.

  27. #147
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    "super" vadå? förmodligen har du kört på någe gratis "test" version som inte konverterar hela filen förrns du har köpt programmet av skaparen... finns mängder med sådana ute på nätet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #148
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Question

    Funkar det här kortet med nya DSi?

  29. #149
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Nej tror inte det vad jag hört. Kör Acekard 2i istället ...

  30. #150
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Sverige, Kalmar
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    nae DSTTi tycker jag är bättre än Acekard
    Ouya! Bara ett halv år kvar sen kommer den till brevlådan

Sida 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. m3, flash me, pass me och allt vad det heter
    By Lizzie in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 22:11
  2. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  4. Lite frågor...
    By qlz in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-02, 17:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •