Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Två korta frågor bara...

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    gbg, Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Question Två korta frågor bara...

    Jo, jag tänkte införskaffa en ny TV såhär lagom innan jul, det passar ju också ganska bra med en ny TV till sin nya häftiga PS2a, så då undrar jag. För bästa känslan, ska man satsa på ett 32" WideScreen monster, eller en billigare men ack så mycket större 4:3 bild som man kan hitta i en Sony 29" TV? Går spelen att spela i 16:9 läge, eller är dom kodade för 4:3 och 16:9 egentligen bara skulle passa för DVD?

    En annan schysst detalj man kanske skulle vilja ha till sin PS2a är dom schyssta nya väskorna som börjar poppa upp på marknaden. Hittade en hard-case på EBworld som ser ut så här:

    Ni kan även kolla in hela annonsen på:Klicka här. Annars fanns det en mjukare variant här: Klicka här, som ser ut så här:


    Kommer ni på PSX care ta in sådana här väskor för försäljning kanske? Vid första anblicken tyckte jag dom verkade onödiga men efter lite tankeverksamhet så kommer man fram till att man inte alltid har lust att springa runt med sin PS2a i en papperskasse, i alla fall inte jag

    Det var väl allt, så korta blev dom kanske inte

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    gbg, Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Post

    Hallå? Hansi eller någon?..

  3. #3
    J-b Guest

    Post

    [QUOTE]Originally posted by k0mand0:
    [B]Jo, jag tänkte införskaffa en ny TV såhär lagom innan jul, det passar ju också ganska bra med en ny TV till sin nya häftiga PS2a, så då undrar jag. För bästa känslan, ska man satsa på ett 32" WideScreen monster, eller en billigare men ack så mycket större 4:3 bild som man kan hitta i en Sony 29" TV? Går spelen att spela i 16:9 läge, eller är dom kodade för 4:3 och 16:9 egentligen bara skulle passa för DVD?

    Widescreen-TV om du mest tittar på film på DVD, vilket jag gör. Vissa irriterar sig på att allting blir lite fetare när man tittar på TV i 16:9-läget. Kör man i 4:3-läget blir det inte mycket bild kvar.

    Jag vande mig dock snabbt vid att titta på 4:3-sändningar i 16:9-läget, men tittar kanske två-tre timmar i veckan på TV (annars DVD som sagt).

    Jag har väl en sex spel till ps:2an och inget ser fel ut i 16:9. Vet inte om de alla känner av vilken inställning man gjort i system setup, men korrekt blir det iaf.

    En del spel där kan man själv välja widescreen on/off.

    Har en Panasonic 32" (senaste 100Hz-modellen) och är jäkligt nöjd. Panasonics senaste (sen förra året, den som vann EISA-Award (utsedd till bästa TVn i Europa) är både billigare och bättre än t ex Sony och Philips. Men det är ju en smaksak också. Sony har en lite kallare och (nästan för) skarpare bild. Smamsak.

    Har man en bra DVD-spelare kan man givetvis ändra sånt hur man vill ändå ;-)

Liknande diskussioner

  1. Två chip på sex dagar
    By YallamaN in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 10:50
  2. Spel på två dvd-skivor
    By mange747 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-04, 09:01
  3. ang:locka fram dom extra två gb-en på hd
    By ozzman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-03, 09:15
  4. Varför två "hårddiskar" med EvoX?
    By Steeth in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-23, 17:59
  5. två frågor..
    By Tommy in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-03-12, 17:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •