Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 40

Diskussion: köra in orginal disken igen och låsa upp med superdisc ofarligt?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Bollnäs, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    19

    Question köra in orginal disken igen och låsa upp med superdisc ofarligt?

    är det ofarligt att köra in orginal disken igen och låsa upp med superdisc?

    Har en större disc i nu med mitt chipade xbox med duox-2 chip och tänkte nu att jag skulle köra in den gamla disken och låsa upp den med configmagic men när jag körde in disken i boxen får jag felkod 16 och det har ju med dashboard att göra, troligtvis har jag inget på orginal disken.

    så då tänkte jag att jag tar hem superdisc eller slayers och kör in det på boxen och låser upp orginal disken, men nu kommer frågan kan det ställa till problem med framtida bruk av boxen? som tex att jag måste köra om den nya disken eller att boxen inte fungerar längre? eller något annat skit. eller berör installationen av superdisc eller slayers bara disken som sitter i och inget absolut inte annat på boxen?

    för jag har nyss fått boxen från lagning där det återställdes eeprom och byttes ic krets och det är inget jag känner för att kosta på igen

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Sätt in HDn, I med SD i DVD boota med den i, Installera om MSdash sen evoxdash, sen letar du upp Config Magic på SD skivan Öppnar HDn.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Bollnäs, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    19
    Hur DVD-bootar man då har bränt ut SD nu på två st olika dvd men får upp felkod 16 hur jag än gör. måste man göra något speciellt?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Knepigt för den skall boota fr DVD skivan utan problem eftersom den skall hitta allt fr skivan. Har du brännt på en RW skiva, ärdet i xiso format?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Bollnäs, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    19
    japp xiso format är det men måste det verkligen vara RW? för har läst om flertalet folk som bränt på +r och -r skivor

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Nej det måste inte vara rw, märkesskiva -r är rekommenderat...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Bollnäs, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    19
    men varför får jag bara felmeddelande 16 när jag försöker boota med gamla orginal disken då? och det är ju ingen höjdare att bränna dvd skivor som inte fungerar, måste man köra med något speciellt program då? jag har kört med DVD Decrypter

    Sen kan jag tillägga att precis för någon sekund sen så testade jag med nya disken och körde in SD då bootade den skivan utan problem
    Last edited by bleppe; 2006-05-09 at 10:05.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Bollnäs, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    19
    Ingen som vet varför jag bara får felkod 16 med orginal disken?
    Kan det ha något att göra med att Jag Restorade min Eeprom förut så jag fick lämna in den? då fixades eeprom och byta av ic krets.
    Vill gärna kunna låsa upp den disken eftersom master disken i min dator håller på att dö och jag har inte råd att köpa ny och behöver en snabb lösning

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Du har väl inte en korrekt dashboard installerad. Kör in slayers och installera om hela skiten så bör det väl fungera. För övrigt kostar en ny 10 gb hdd 100 kr på "vissa annons-siter"
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Bollnäs, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    19
    har sagt i tidigare inlägg att boxen inte bootar skivorna med den disken av någon anledning. även det vill jag ha hjälp med

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Okej, sorry då, men prova bränn på andra skivor, bränner du den rätt till att börja med? Vilket program använder du? Har du provat med en annan läsare?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Bollnäs, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    19
    och om du läst tidigare inlägg igen så hade du läst att boxen bootar SD med den nya disken men inte orginal disken, så skivan funkar utmärkt

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Kolla så att den är jumprad rätt, jag vet att jag hade det problemet nån gång...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Och den ska vara på CS. Finns inte CS (CableSelect) så sätt den på master....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Jag har alltid master
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Bollnäs, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    19
    den står som Master. fler tips?

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Det enda jag kan komma på är att ditt bios inte kollar dvd-trayen före den försöker boota hdd:n, och då borde det ju bli som du beskriver. Men jag vet inte, du kanske ska försöka flasha om ditt bios då...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Bollnäs, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    19
    men om bioset inte kollar dvd läsaren först då borde väll inte boxen boota skivor med den nya disken heller? för bioset ligger väl inte på disken?

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Jag vet inte du, men det är det ända jag kan komma på att prova med, annars kan jag inte hjälpa dig
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    vilket bios pratar vi om nu?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Va?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ja vilket bios har han i eftersom den inte bootar DVDn först
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Bollnäs, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    19
    Den bootar DVD först när jag kör med min primära disk min nya disk. men bootar INTE med den gamla orginal disken. Om mitt bios inte ville boota skivor först borde den väl Aldrig boota en skiva före disken? eller ligger bioset på disken?

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    OKi men varför skall du boota på din gammla orginal HD för, den är inte värd den här mödan eller? en sketen 8-10 GB disk kan man få gratis nu för tiden, Slänga in den i en dataor e inte lönt då den är en slö HD
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Bollnäs, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    19
    För att disken jag har och kör windows på är en disk från 97 som är skadad i sektorer så den funkar inte så superbra men funkar. och jag behöver något temporärt att köra windows på för datorn håller på att dö mer och mer för varje dag,
    och jag har inte pengar att köpa en ny för man har inte så fet inkomst och utgifterna har varit större än inkomsterna

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ladda ner killdisk som ordnar till HDn
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Bollnäs, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    19
    Killdisk vad exakt gör den då? låter inte allt för trevlig med tanke på namnet. är det en bootande skiva då? eller hur använder jag den

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Det är en diskett som raderar allt även partioner & lösenord.
    Det är nog lite för avancerat för en newbie men effektift sen kör man fdisk el partion magic för att partionera om igen efter killdisk
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  29. #29
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Bollnäs, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    19
    en newbie vill jag inte kalla mig själv inom datorer är motsatsen till newbie när det gäller det

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    och du har aldrig hört talas om killdisk ett gammalt datatekniker knep sen 90 talet
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Behöver hjälp med Bios och chip!
    By hokke in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-20, 09:04
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Enigmah och Superdisc 3 ?
    By carrier in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-12-22, 14:45
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •