Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Streaming problem

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    0

Streaming problem

När man laddar hem en fil från DC++ lägger dig sen som nåt skumt format som heter .dctmp innan man laddat ner hela filen. Man kan ju titta på dessa filerna på pcn genom att öppna dom i nån mediaspelare.

Min fråga är om man kan ställa in nånstans i XBMC så man kan stream detta filformatet så man slipper vänta på att hela filen laddats ner? ( alternativt hålla på att kopiera filen och byta filändelse vilket är drygt)

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Ända sättet är nog att skifta filändelse....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    i XboxMediaCenter.xml kan du lägga till andra filformat i <videoextensions>

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Tror jag inte utan dom stom står där är ju dom som stöds just nu man kan nog inte lägga till sådana som inte stöds
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Jamen det är helt samma kompression som tex. avi/mpg, det ända som skilljer är filändelsen...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Var det inte *.dctmp som var frågan
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    pege: lägg till .apa sedan byter du namn på en avi till apa. Voila. Det funkar.
    Tror får man göra i kyrkan.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Spydiga kommentaren kan man vara utan tro gör var & en som den vill heter religionsfrihet med ett annat ord, ang byte av filändelser så hade jag några filmer med Robert Gustavsson som inte gick att spela upp i XBMC för ca 1 mån sedan, jag bytte filnamn till *.AVI & lade till dom xbmc men inte fan gick den igång då, men nu stöds det i den senaste XBMC
    Last edited by pege63; 2006-05-08 at 22:19.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Undrar bara var man villl göra det för ... Som att streama *.rar arkiv från ftp och tro det räcker med ett login ... Krävs checksum ...Sen så är *.avi en "samlad" filändelse ... för att ta ett exempel så är både xvid och divx i grunden och botten mpeg4 och inget annat ... Använder bara filändelsen *.avi .. Sen för att läsaren ska förstå allt så börjar den med info om resten av filen ... Räcker väl så????
    Svar på sista inläggD.S.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Liknande diskussioner

1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 20:09
  2. ljudsynk problem vid streaming av inspelning till x-box
    By bolets in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-10-02, 12:25
  3. Problem vid streaming (XBMC)
    By bjornsva in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-08-09, 12:57
  4. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 22:44
  5. problem att spela upp vissa avi filer...
    By pemani in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-02-23, 15:25

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner