Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: FlashMe - Nintendo DS Flashning????

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sthlm
    Respekt
    0

FlashMe - Nintendo DS Flashning????

Eftersom informationen på er hemsida är väldigt fattig samt att forumet saknar ordentliga inlägg angående detta tänkte jag mig på ett försök till att få detta utrett. Har även skickat ett mail till er utan svar?

Vad är FlashMe - Nintendo DS Flashning? Jag fattar att man blåser dit lite ny kod som gör det möjligt att dra igång homebrew men vad mer behövs för att jag t.ex. ska kunna ladda ner en NDS demo och få in den i maskinen? Eller varför inte en backup på en av sonens alla cartridges?

Bra svar = beställning

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du behöver passande minneskort att lägga roms på, och ett sätt att tanka romsen till minnskort.

Gör det enkelt för dig istället och köp följande

M3 adapter + Passkey 2
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=445

512MBYTE flashkort (= 4GBIT flashminne om man jämför med de flesta andra nintendoflashkort som räknar minnet i mbit för att det skall låta mer...)
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=446
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sthlm
    Respekt
    0
    Grabben har ju ett GBA oxo med ett Supercard och 1GB CF. Som jag fattar det kan det användas på Nintendo DS maskinen. Det är väl då den behöver vara flashad.

Jag menar har ju redan utrustning för nån tusing, dumt o behöva kasta ut dom summorna igen.

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Har en DS "Fat" som jag utfört FlashMe på själv. Fungerar perfekt med lånad M3 Adapter, men måste lämna tillbaka den snart.

Frågan är: om jag köper en M3 DS SIMPLY / R4 Revolution, kommer denna fungera trots att jag flashat om firmware med FlashMe?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Japp, den kommer fungera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Nintendo Revolution !!!
    By vattenspridarn in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Senaste inlägg: 2005-05-24, 02:19
  2. Hur får man Spel som Nintendo sega mm att fungera?
    By milax10 in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2005-03-10, 22:45
  3. Misslyckad flashning.
    By Shampo in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-08-10, 08:23
  4. Tibbehör till nintendo 64
    By nintendofreak in forum Produktsupport - Övriga produkter
    Senaste inlägg: 2004-02-20, 16:01
  5. Flashning
    By Max in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-10-17, 16:30

Bookmarks