Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: FTP Problem!!!

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

FTP Problem!!!

Har letat runt i olika forum efter någon som har samma problem som jag men inte hittat något.

Ok så här ligger det till.
    Jag kan bara FTP:a till min Xbox om jag har Xbox media center igång.
    Om jag försöker ansluta utan den igång så får jag följande fel. "Port command failed!" När Totalcmd försöker ansluta står det port 10,0,1,12,156 och sen får jag upp felmeddelandet. Om jag startar XboxMC så funkar det direkt.
    Problemet verkar vara att jag får fel när den ska anluta "Get Directory"
    Har testat med andra FTP program med samma resultat.

Nu tänkte jag byta till en nyare version av XboxMC men eftersom jag måste ha den igång för att byta så funkar det ju inte då jag inte kommer åt rätt bibliotek då.

Det måste ju gå att komma åt Xboxen utan att XBMC är igång?

Nån som har någon idé om vad som är fel?
    Last edited by kesey; 2006-05-13 at 16:13.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Samma gamla svar ... Active eller passive mode ....
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Det visste jag sen tidigare.
    Om jag använder passive så funkar det med XBMC. Men det är inte det som är problemet.
    Jag vill FTP:a utan att starta XBMC och då spelar det inge roll om jag har passive eller active, det funkar ändå inte. Av nån anledning så kommer ftp:n inte åt mapparna om inte XBMC är på. Och jag får "port command failed" när den försöker "get directory" och det gäller oavsett om jag har passice eller active inställt.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Evo-x dashen har inte stöd för passive. Förmodligen har du en firewall igång i datorn som strular till det så att active inte lirar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Det är mycket skumt. Hjälper inte att stänga av brandväggen heller. Och varken active eller passive funkar.

Det här är min log från totalcmd.

Connect to: (2006-05-13 18:14:49)
    hostname=10.0.1.12:21
    username=xbox
    startdir=
    220 Please enter your login name now.
    USER xbox
    331 Password required for xbox.
    PASS ***********
    230 User xbox logged in , proceed.
    SYST
    215 UNIX Type: L8
    FEAT
    502 feat is not implemented.
    Connect ok!
    PWD
    257 "/" is current directory
    Get directory
    TYPE A
    200 Type set to ASCII.
    PORT 10,0,1,2,6,84
    425 Can't open data connection to 10.0.1.2:21510

Förmodligen är det något skitenkelt som jag glömt, men jag kan verkligen inte komma på vad.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Det är din brandvägg ... Eller om du kör med router
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Trodde det innan också, men brandväggen är avstängd (Har Bitdefender och Windows firewall är avstängd) och jag har ingen router utan bara en hub. Kör ett helt annat nät med Xbox till PC, som jag kopplar in när jag ska skicka nåt till boxen.
    Jag kan pinga Xboxen och den svarar direkt.
    Så länge som jag kan komma åt den via XBMC så är det ju ingen katastrof, men det är jäkligt irriterande att inte komma på varför.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Vad säger brandväggen om om port 20 när du kör active mode ... Då bestämmer klienten port i pasv mode bestämmer servern port

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Problemet löst det var barndväggen. Avinstallerade den och installerade F-Secure istället och nu funkar allt perfekt.

Tack så mycket, jag uppskattar verkligen den hjälp jag fått.

Liknande diskussioner

1. Problem med FTP
    By Monks in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 11:36
  2. Ftp problem
    By bcqx in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 21:00
  3. Problem med Ftp
    By Bat_782 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-05-19, 22:59
  4. FTP problem
    By mace_capri in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-05-14, 18:20
  5. ftp problem
    By Zyber in forum X-BOX Spel/Mjukvara