Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Är den nya hårddisken kass ?

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    0

Är den nya hårddisken kass ?

Ursäkta om jag skriver i fel forumdel, men vet inte riktigt var jag skall börja.

Har en egen X-box med smartXX och 200Gb hårdisk samt XBMC, allt funkar klockrent.

Hjälper en kompis att konfigurera hans xbox, smartXX LT och 160GB hårddisk samt XBMC, vi har fått allt på plats via FTP....
    Men den hänger sig i princip oavsett vad jag gör, spela starta sina intron och hänger sig, en film som finns på hårddisken går i 30 sekunder om man har tur.
    Samma med musik jag lagrat på disken och sedan kör via XMBC.

Då jag startar Xboxen och den bara står i XBMC´s huvudmeny och kopplar upp mig via FTP så tar det en kort stund så stannar allt upp, den hänger sig.

Då man inte alls har den inkopplad i nätverket utan bara vill använda den så hänger den sig, är det helt enkelt så att hårddisken är KASS ????

Jag har sökt en massa, men hittar inget konkret som kan hjälpa mig.
    Är det bara att reklamera hårddisken och putta i en ny ?

Tacksam för svar.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är nog bara å prova sig fram i sådana lägen, det skulle jag gjort...byta hårddisk, nätdel osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    0
    OK Hansi, då är det bara att åka med den till butiken som monterat chip och hårddisk i den.
    Ville bara försäkra mig om det är hårdvarurelaterat problem, och inte mjukvaru.

Eller finns det andra tips för felsökning vid de här symptomen.

Jag får känslan av att så fort hårddisken skall skicka upp eller ner filer alt. spela upp något så hänger det sig.

Om man kikar på XBMC menyn samtidigt så noterar man att den rullande nyhetsremsan stoppar i samband med det.

Kopplar jag då in nätverkskabeln i min egen xbox så funkar det klockrent, så det bör inte vara något nätverksfel.

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Hade liknande problem med en box en gång i tiden, problemet med den var att hårddisken var formaterad med smartxx verktyg, vilka på den tiden innehöll ett fel. Detta resulterade i liknande symptom, plötsliga oförklarliga hängningar.

Detta avhjälptes genom att formatera om disken med annat program.

Nuförtiden så ska den buggen sedan länge vara fixad i smartxx programvara men kan ju vara ett förslag att testa.

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    0
    Det var tydligen moderkortet som ställde till de här problemen.
    Nu väntar kompisen på att få tillbaka den från reparation.

Liknande diskussioner

1. Hur hittar mitt xbox den större hårddisken??
    By Soulminds in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-06-04, 13:40
  2. Xbox Dansmatta Deluxe, är den värd sitt pris?
    By linkop in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-05-21, 22:09
  3. Problem? Vet inte vart den här tråden ska vara...
    By KOTOn in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2005-04-06, 15:37
  4. Rosa EvoX logga, hur får jag bort den?
    By PureDigital in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 07:53
  5. Den som knäcker denna är bra, riktigt bra !
    By Morphem in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 15:56

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner