Chippad med Executer Lite 2.3 hos psxcare för drygt 2 år sen.
Idag när jag startade upp min Xbox fick jag ingen signal till projektorn och den bara startade om hela tiden. Stängde av chippet och då slutar den att starta om men instället så börjar ejectlampan att blinka grön/röd i en jämn snabb takt. Rev isär boxen och hittade inga synbara fel och kollade även samtidigt att alla kablar satt i som dom skulle. Jag får även startup ljudet ut i högtalarna så den är ju inte helt död. Kopplade till slut in den i min tv med RGB och fick då upp en svart bild med 2 fasta streck som rörde på sig inuti sig själv. Tänk 2cm streck som sitter på samma ställe men inuti sträcken så rör sig något. Dessa streck byter färg mellan rosa och grönt när man startar om Xboxen.
Vad har hänt ? Har den kastat in handduken till slut ? Den är ju ändå drygt 4 år gammal (inköpt på releasedagen).
Den funkade så sent som igår kväll.
Om den nu skulle ha dött så tror jag nog att jag införskaffar en ny faktiskt. Använder den rätt ofta fortfarande som mediaspelare till projektorn.
Vilket chip ska man då satsa på ? Är absolut inte ute efter några avancerade funktioner utan vill bara köra lite spel och mediacenter.
Bookmarks