Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 51 av 51

Diskussion: Torrentsites för 360?

  1. #31
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mikael.beck
    Finns det någon SNABB och bra dc-hub som det finns fett med xbox 360-spel på som någon vill dela med sig av.

    MVH
    Mikael Bäck
    Antipiratbyrån huserar ju där. Signa upp på www.Giganews.com. Sen kan jag guida dig så du kan tanka dina XO spel i ca: 200-800 kb/s

  2. #32
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Tyvärr är det så att jag är under 18 år och innehar inget Visa eller Mastercard (eller kan man vara under 18 år och ha det?) och mina föräldrar skulle aldrig betala för att ladda ner. Faktum är att jag nog egentligen inte får ladda ner över huvud taget.
    MVH
    Mikael Bäck

  3. #33
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mikael.beck
    Tyvärr är det så att jag är under 18 år och innehar inget Visa eller Mastercard (eller kan man vara under 18 år och ha det?) och mina föräldrar skulle aldrig betala för att ladda ner. Faktum är att jag nog egentligen inte får ladda ner över huvud taget.
    Ajfan. Har du ingen polare som du kan betala som kan betala åt dig? Det är ganska så skönt att ha det där. Snabbt och lätt.

  4. #34
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Kanske att min bror kan göra det om jag har tur.
    Finns det mycket material och ladda? Läste att de hade 110000 nyhetsgrupper. Är det liknande som hubbar på dc eller servrar på eDonkey?
    Är det pålitligt? Vore ju lite trist om de tömde min brorsas konto på pengar :P.
    MVH
    Mikael Bäck

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mikael.beck
    Kanske att min bror kan göra det om jag har tur.
    Finns det mycket material och ladda? Läste att de hade 110000 nyhetsgrupper. Är det liknande som hubbar på dc eller servrar på eDonkey?
    Är det pålitligt? Vore ju lite trist om de tömde min brorsas konto på pengar :P.

    Det kan vara svårt att hitta äldre saker på det. Men ALLT nytt postats i någon grupp. Du msåte använda ett news-program för att kunna tanka. Av giganews får du bara ett server användarnman och lösen. Men det finns ett gratis som jag använder som fungerar jättebra. Och du kan söka i det.

    Annars är det sidor som psotar en massa NZB:s (som är newsgroups motsvarighet till en torrent t.ex. fast du tankar från en server, ingen användare)

    För att läsa mer rekommenderar jag. www.slyck.com

    Och det är ingen fara att de kommer tömma hans konto. Har själv använt dem i 2 år snart. Inga extra avgifter eller problem hittils. Tvivlar att jag kommer få det med av dem.

  6. #36
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av a00sambe
    Jepp!
    Hittar massor på newzbin! (lite meck att komma igång bara)
    Jag signade mig där....ehm, sen då!?

    Känner mig som morsan när hon skulle lära sig maila! Jag har laddat hem lite olika clienter, men får det inte att funka.

    Har testat Neewsleecher & Xnews, men kan inte logga in med nån av dem, och på newzbin står det inte ett skit om hur man gör...känns som jag är fett ute å cyklar här!

    Har du kanske lust att ge mig en spark i rätt riktning!?
    Last edited by a.m.h; 2006-07-28 at 23:06.

  7. #37
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av a.m.h
    Jag signade mig där....ehm, sen då!?

    Känner mig som morsan när hon skulle lära sig maila! Jag har laddat hem lite olika clienter, men får det inte att funka.

    Har du kanske lust att ge mig en spark i rätt riktning!?
    Först signar du upp på en News server t.ex www.giganews.com eller så kan du kolla upp mer på http://www.slyck.com/ng.php?page=2

    Sen hittar du en Newsreader. Jag rekommenderar http://www.shemes.com/ för den är gratis och fungerar jättebra.

    Sen letar du bara Newsgroups. Finns en lista på http://www.slyck.com/ng.php?page=4

    Lättast är att söka efter NZB.s och tanka genom dem. Det har du ju gjort så du behöver bara göra de 2 första stegen och sen är det bara dra ner så mycket du vill, i en jättebra fart.

  8. #38
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Ante_Lionheart
    Först signar du upp på en News server t.ex www.giganews.com eller så kan du kolla upp mer på http://www.slyck.com/ng.php?page=2

    Sen hittar du en Newsreader. Jag rekommenderar http://www.shemes.com/ för den är gratis och fungerar jättebra.

    Sen letar du bara Newsgroups. Finns en lista på http://www.slyck.com/ng.php?page=4

    Lättast är att söka efter NZB.s och tanka genom dem. Det har du ju gjort så du behöver bara göra de 2 första stegen och sen är det bara dra ner så mycket du vill, i en jättebra fart.
    Ah, ok, ok....nu fyyynkar det, tackar!

    Men det går inte vidare fort heller!? Varit uppe i 180kb/s som max!

  9. #39
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av a.m.h
    Ah, ok, ok....nu fyyynkar det, tackar!

    Men det går inte vidare fort heller!? Varit uppe i 180kb/s som max!
    Bror alldeles på hur snabbt BB du har. Finns annars en speedtester på deras sida.

  10. #40
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Ante_Lionheart
    Bror alldeles på hur snabbt BB du har. Finns annars en speedtester på deras sida.
    Har 10/1 uppkoppling. Tankar torrents i 800-900kb/s och kan komma upp i de hastigheterna på DC med om jag drar från nån med snabb lina!

  11. #41
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    kan någon hjälpa mig med min hastighet? Jag kör Azureus o håller på med Top_Spin_2_Pal_Multi5_XBOX360_UNLIMITED samt Call.Of.Duty.2.NTSC-U-X360-HoMeBreW, den förstnämda via Xbox Sky-Tracker o den andra via Bitsoup. Tyvärr så får jag inga hastigheter över 100kB/s, why?

    PS. Jag använder ZoneAlarm men har släppt porten jag använder.

  12. #42
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av cool
    kan någon hjälpa mig med min hastighet? Jag kör Azureus o håller på med Top_Spin_2_Pal_Multi5_XBOX360_UNLIMITED samt Call.Of.Duty.2.NTSC-U-X360-HoMeBreW, den förstnämda via Xbox Sky-Tracker o den andra via Bitsoup. Tyvärr så får jag inga hastigheter över 100kB/s, why?

    PS. Jag använder ZoneAlarm men har släppt porten jag använder.
    100kB/s är bra hastightet för Xbox Sky-Tracker & Bitsoup! Har inte varit över det på nån av dem, brukar ligga på 30-50kB/s.

    De trackerna lider av seeding problem. Jag föredrar Revolution, bäst 360 utbud av alla med!

  13. #43
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Tyvärr så kan man inte signa upp på Rev. just nu, men jag ska ha det i åtanke o se till att komma in där när det går. Hur är det med säkerheten på Torrentsidor? Kan man köra i stealthmode på något sätt så man inte visar sitt IP?

  14. #44
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av a.m.h
    Har 10/1 uppkoppling. Tankar torrents i 800-900kb/s och kan komma upp i de hastigheterna på DC med om jag drar från nån med snabb lina!
    Om du tankar i den hastigheten så förstår jag inte varför du ska ha newsgroups.

  15. #45
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Ante_Lionheart
    Om du tankar i den hastigheten så förstår jag inte varför du ska ha newsgroups.
    Det är bara på swebits som jag kommit upp i de hastigheterna, å där lär man ju aldrig få se 360 lir!

  16. #46
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av a.m.h
    Det är bara på swebits som jag kommit upp i de hastigheterna, å där lär man ju aldrig få se 360 lir!
    Jo, men du tankade ju torrents i samma hastighet med, sa du?

  17. #47
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Ante_Lionheart
    Jo, men du tankade ju torrents i samma hastighet med, sa du?
    Ja, torrents från swebits ja, på piratebay har jag också varit uppe i de hastigheterna, fast väldigt sällen.

    Jag gav det bara som exempel när du frågade vilket BB jag hade...

    ...ja, ja, pm'a mig om du vill fortsätte, det känns lite OT de här, jag förstår inte riktigt själv vad vi snackar om!

  18. #48
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av a.m.h
    Ja, torrents från swebits ja, på piratebay har jag också varit uppe i de hastigheterna, fast väldigt sällen.

    Jag gav det bara som exempel när du frågade vilket BB jag hade...

    ...ja, ja, pm'a mig om du vill fortsätte, det känns lite OT de här, jag förstår inte riktigt själv vad vi snackar om!
    Hehe, jo. Vart bara lite fundersam varför du skulle ha Newsgroups när du kan få allt som finns där gratis genom Torrents och DC, och ändå vidhålla den fina speeden

  19. #49
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Är det någon som har en invite till revolutiontt.net eller har lust att dela ett konto.
    Skulle bli mycket tacksam .
    MVH
    Mikael Bäck

  20. #50
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Ante Lionheart: Vilken hub laddar du xbox360-spel ifrån?
    MVH
    Mikael Bäck

  21. #51
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mikael.beck
    Ante Lionheart: Vilken hub laddar du xbox360-spel ifrån?
    Använder bara Newsgroups.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. utrustning för lödning.
    By The Game in forum SmartXX Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-06, 11:41
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 14:51
  4. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  5. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •