Visar resultat 1 till 1 av 1

Diskussion: Chippet la av efter ett par månader.

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Chippet la av efter ett par månader.

    Hejsan.
    Köpte ett duo x2 i vintras/våras någon gång och allt var frid och fröjd tills igår.
    Använder xboxen nästan varje dag för att spela musik osv men igår när jag skulle starta den så hittade den inte chippet (startar 2 gånger med blinkande grönt sen 3:e gången med röd-grönt). Det mysko är att jag inte ens rört xboxen. Testade bägge bankerna, inget resultat. Testade vika lite på det för att se om lödpunkterna verkade dåliga men såg ok ut och inget glapp alls. Så jag drog loss chippet från stiften och tittade ännu nogranare. Satte tillbaka det och testade igen, NU startade den. Tänkte inte mer på det men sen idag var det samma visa igen. Fast nu har jag tom. löddat om punkterna men inte ens det verkar vilja funka.

    Läste när jag skaffade det att någon annan här med hade råkat ut för att chippet hade dött efter ett par månader. Kan jag med ha haft samma otur?

    Aja, får jag inte rätt på det innan fredag nästa vecka köper jag ett nytt. Låste ju hdd´n med så det är värt det bara för det.

    Edit: Löddade om det helt, även D0 och BT, funkade inte direkt. Tog loss det från stiften och satte tillbaka det igen (precis som dagen innan) och den startade. Nu vågar jag inte stänga av boxen igen.
    Last edited by beta; 2006-05-20 at 14:38.

Liknande diskussioner

  1. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  2. skulle vilja ha svar på ett par frågor
    By Sakon in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-14, 00:19
  3. spel laggar efter ett tag
    By zimpa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-24, 12:11
  4. stort problem efter ett klantigt misstag.
    By C_CliFF in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-04, 07:19
  5. Rip Kits till ett par spel Hjälp Fort
    By Filli100_15 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-01, 18:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •