Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Den som fixar felet får en x-box!!!

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0

Question Den som fixar felet får en x-box!!!

Måste få igång boxen snarast... Köpte en x-box som var chippad å klar med alla program,spel mm... Svinkul!!! Men så av ren nyfikenhet stoppade jag in internetkabeln i boxen... "smart"... Så Bill Gates Störde sig nog att jag hade chipp i boxen, så han fimpa den... Och jag kände ingen som kunde fixa den så jag köpte en box till, som var chippad... Flytta över hårdisken från den gamla boxen och allt funka som innan... Men typ en månad senare så flippa skiten ur igen... De sitter ett rött chip som är lött på moderkortet och 120gb HD... Så kan du fixa den så får du den andra boxen!!! Helst inte längre än 10 mil Trollhättan... Oerhört taksam för hjälp

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Jaha, jag kan börja med att säga att forumet är till för att hjälpa varandra så det behövs ingen belöning för vad man gör, däremot finns det en annons-del längst ner i forumet där du kan sälja in din trasiga xbox, eller så finns det ju vissa annonssiter som man inte får skriva här där du kan sälja den...

Okej, men vad är det som händer när du startar den, och vad hände med den gamla? Fattar inte riktigt "så han fimpa den...". Vad menar du? Försökte du gå in på live eller? Har du möjlighet att ta en bild på chippet så att vi kan kolla vilket det är? Eller det kanske står något på det? Själv skulle jag gissa på att det är något aladdin eller ett x3...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Om du kick ut på LIVE så har du bara skrivit över ett antal filer.
    Testa stoppa in SD3.7RC8 installera om Evoxdash sedan msdash igen.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Icemo
    Måste få igång boxen snarast... Köpte en x-box som var chippad å klar med alla program,spel mm... Svinkul!!! Men så av ren nyfikenhet stoppade jag in internetkabeln i boxen... "smart"... Så Bill Gates Störde sig nog att jag hade chipp i boxen, så han fimpa den... Och jag kände ingen som kunde fixa den så jag köpte en box till, som var chippad... Flytta över hårdisken från den gamla boxen och allt funka som innan... Men typ en månad senare så flippa skiten ur igen... De sitter ett rött chip som är lött på moderkortet och 120gb HD... Så kan du fixa den så får du den andra boxen!!! Helst inte längre än 10 mil Trollhättan... Oerhört taksam för hjälp
    jadu prova at köra slayer auot installer på den så funkar nog skiten igen o köär ine xboxlive när chippet e igång förhelvete..
    skicka xboxet till trelleborg

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Du kolla hur gammal tråden är nästa gång du skriver i den va...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Liknande diskussioner

1. Den som löser detta problem är kung!
    By Camperboy in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 23:23
  2. Problem..Potentiometern på chippet..vad gör den?
    By Oek in forum X-ecuter 3 support
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 09:53
  3. Jag Får Damp På Min Box!
    By jEjK in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-06-30, 22:20
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner