Sida 4 av 7 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 195

Diskussion: Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden

  1. #91
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    20

    Varför denna samsung hyster? Jag röstar på Hitachi

    Undra varför alla vill ha samsung
    Till en början var dom bäst , men så här i efterhand.... enligt egna erfarenheter... inte nu längre.

    Jag har hört att minst 5 st samsung (av ca 60st ~8% ) har gått sönder (lasern pajjar), men ingen hitachi (ca 70st , alla fungerar fortfarande).
    Alla spel bootar/fungerar på Hitachi, men vissa fungerar INTE på samsung (open tray error , se rubberband fix).

    Dessutom tycker jag att Hitachi:n är mycket tystare än samsungen.

    Nån som håller med ?
    Förövrigt så är 0617 Premium samsung med MS25 ...

  2. #92
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    XBOX 360 Premium
    Tillverkad: 2006-06-20
    LOT-nr: 0625
    Drive: Samsung. Vet inte om det är MS25 eller MS28, får öppna och kolla, eller vet någon?

    Funderar på att flasha den, ni kan läsa mer här och svara på mina frågor:
    http://www.nforce.nl/forum/viewtopic.php?t=29388
    Last edited by xarph; 2006-12-03 at 11:17.

  3. #93
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Köpte min premium paket idag på Media Markt göteborg med LOT#606, vilket resulterade en samsung drive Flashade den idag också, men hade dock några problem med vissa spel,

    *** OFF TOPIC SKAPA EN EGEN TRÅD FÖR FRÅGOR ***

    Någon som har ett bra svar till problemen?
    Last edited by Hansi; 2006-12-06 at 08:39. Anledning: OFF TOPIC

  4. #94
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Köpte en Premium LOT 0638, var en Samsung ms28. Lite konstigt då någon redan postat här att de fick en Hitachi med denna LOT.

    Köptes på Siba Center Syd Löddeköpinge.
    Last edited by Alukahs; 2006-12-09 at 23:24.

  5. #95
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Som flera redan har skrivit så är LOT nummret inte 100% i vissa fall verkar det inte enns ha någon betydelse för vilken läsare man får.

  6. #96
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Någon fler som shoppat hos Siba eller Computer City den senaste tiden? Så man vet några olika lot # man kan leta efter. Tänkte dra dit och införskaffa en Premium modell på fredag eller lördag.

  7. #97
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    Har tjuvkollat julklappen. Det är en 0638, Premium. Köpt på Siba, Borås. Kan man med säkerhet veta vilken drive man har utan att starta xboxen? Läste att nån hade samsung och nån hade hitachi lg. Det står på min att den är avsett för massa länder. dock inte sverige.


    Har kollat släden nu. Det är en samsung.
    Last edited by fyllepoet; 2006-12-15 at 06:39.

  8. #98
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Var precis och införskaffade en 360 på Siba, Infra City.

    Först ställde bruden fram en låda utan handtag, Hell No att man tar en sådan

    Efter lite om och men så fick jag en med handtag, Lot Nr. 0620. Men det var en Hitachi. Förhoppningsvis går den att modda ändå.

  9. #99
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    ja tänkte köpa ett 360 från elgiganten men där har dom ju bara stora berg av dom nyaste. om man köper på mindre butik kostar dom ju skjortan! så va ska man göra?! och vilket nummer gäller? är det under 0630 eller varierar det?

  10. #100
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av luddmar Visa Inlägg
    ja tänkte köpa ett 360 från elgiganten men där har dom ju bara stora berg av dom nyaste. om man köper på mindre butik kostar dom ju skjortan! så va ska man göra?! och vilket nummer gäller? är det under 0630 eller varierar det?

    Alla går o flasha nu så köp var du vill

  11. #101
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    jo men man kan ju kolla runt lite. det kostar ju 500 me samsung å chippa och 1350 med hitachi.

  12. #102
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Kostar det 1350 kr även om det inte är den där nyaste Hitachin?

  13. #103
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Nej och psxcare tar inte 1350 för den nyaste hitachin heller om du kollar deras sida.
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

    Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

  14. #104
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    asså ja fattar nada. det finns 2 olika hitachi. men vilken e den "dåliga" och vilken e den ok. samsung verkar ju vara bäst men vem kommer 2:a.

  15. #105
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Finns inga dåliga dvdläsare. Hitachi version 078 är löst nu, vi slipper löda den så vi behöver inte ta 1300:- längre. Utrustning för >10.000:- får samla damm nu, men jag är lika glad för det :-) Den får väl komma till användning för att rädda alla "brickade" drivar istället.

    Men å andra sidan blev samsungen mycket trevlig med xtreme 5.x, speciellt om man tänker bränna xbox1 spel...inget krav på dual layer längre.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #106
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Tjenare, lillebror har skrikit efter Xbox i ett år nu och morsan köpte otroligt nog en sådan maskin till den bortskämda lilla skiten.

    Givetvis så har jag (som storebror) stora planer för denna lilla maskinen och begav mig bort till morsans julklappsgömma imorse för att kolla lite nummer.

    Detta är en maskin köpt på en mindre tv-spelsbutik i Helsingborg, LOT# är 0638 och det är en låda UTAN handdtag.

    Jag har följande frågor, 1. vad kostar en "flashning" av den här typen av Xbox?.
    2. Lådan kommer ADLRIG vara uppkopplad mot Live, dvs den kommer inte gå ut på nätet det minsta, är det då lugnt att flasha eller kan MicroSoft "spärra" lådan?.
    3. Hur pass ofta fungerar ett bränt (backup *host*) spel på en flashad Xbox, är det typ 5/10 eller är det så pass bra som att 9/10 spel fungerar?.

    Mvh.

  17. #107
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Kan svara på fråga tre och om du har rätt skivor och rätt brännare så fungerar i princip 10/10 skivor om du bränner rätt.
    Fråga två tror jag är omöjlig att besvara eftersom microsoft lägger in uppdateringar i spel och liknande som kanske i framtiden innehåller någon blockering för backupspel eller liknande. Vad vet jag
    Fråga ett överlämnar jag åt Hansi.
    MVH
    Mikael Bäck

  18. #108
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av mikael.beck Visa Inlägg
    Kan svara på fråga tre och om du har rätt skivor och rätt brännare så fungerar i princip 10/10 skivor om du bränner rätt.
    Fråga två tror jag är omöjlig att besvara eftersom microsoft lägger in uppdateringar i spel och liknande som kanske i framtiden innehåller någon blockering för backupspel eller liknande. Vad vet jag
    Fråga ett överlämnar jag åt Hansi.
    Tack för snabbt svar, men de här "uppdateringarna" i spelen tror du de kan göra så Xboxen blir obrukbar, dvs typ spärrad som en mobiltelefon kan bli eller blir det bara som så att brända spel slutar fungera.

    Vore ju riktigt surt om boxen la av, för jag antar att garantin försvinner om man flashar DVDn ? (lillebror gråta, morsan lack, jag död ).

  19. #109
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    OM Microsoft skulle göra nått sådant tror jag att det skulle innebära att alla brända spel skulle sluta fungera.
    Men hör lite på detta forumet om en uppdatering skulle dyka upp så att den inte är farlig. Men inga uppdateringar än så länge har varit farliga så.
    MVH
    Mikael Bäck

  20. #110
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    ja köpte en 360 med LOT#0638. den går väll att chippa!?

  21. #111
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, den går att flasha. Alla 0638 jag köpt har varit hitachi 078, men dom är inget problem längre.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #112
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    19
    0638 och 0639 är hitachi 0078fk.

  23. #113
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Ja det är lite grundgrejer som ligger på, sen formateras den ju så blir det lite mindre plats kvar osv. Det är helt i sin ordning.
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

    Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

  24. #114
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tjena, om jag har fattat rätt nu så går alla 360 läsare att chippa, men samsung är lättast och funkar bäst?

  25. #115
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av kentabagger Visa Inlägg
    Tjena, om jag har fattat rätt nu så går alla 360 läsare att chippa, men samsung är lättast och funkar bäst?
    Utom Phillips, men den ska tydligen inte finnas i Sverige än så länge.
    Jag köpte en låda för en vecka sedan fick en Hitachi läsare...

  26. #116
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    okej, men man kan inte se på förpackningen då vilken läsare som följer med?

  27. #117
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Kolla efter en lapp där det står ett "LOT-nummer", numret kan man ta hjälp av för att identifiera dvdn efter vad jag förstått...

  28. #118
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    japp har förstått de, nån skulle inte kunna vara jätte snäll nu på julaftons natte och samman ställa en liten lista om vilka lotnr som verkar bra osv
    God jul robin

  29. #119
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Kentabagger: ALLA lotnummer är bra. Det kvittar vilken dvdläsare du får nu för tiden. Chansen att du skulle bli den förste som får en Philips i Sverige e ganska liten.
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

    Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

  30. #120
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av banan1 Visa Inlägg
    Kentabagger: ALLA lotnummer är bra. Det kvittar vilken dvdläsare du får nu för tiden. Chansen att du skulle bli den förste som får en Philips i Sverige e ganska liten.
    Det kvittar inte alls...

    På Samsung med xtreme firmware kan man starta spel på SINGLE LAYER, dvs vanliga billiga dvd-r/dvd+r skivor. Bara spelet får plats så är det OK. Extra bra för den som tänker köra backuper av gamla xboxspel.

    Samsung repar inte skivorna så fort katten råkar nudda 360:an

    m.m.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 4 av 7 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  2. Omoddad xbox köpes, skall ha Samsung dvd
    By Wizz in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 11:47
  3. DVD Remote, HDTV, Chip
    By Anime_Ghost in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-13, 10:35
  4. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  5. Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 21:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •