Sida 5 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 195

Diskussion: Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden

  1. #121
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Funkar alla backupper då rå?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  2. #122
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    LOT # 0639 är vad för drive? Läst att folk fått både samsung och hitachi.
    Kan kanske nämna att det gäller en låda utan handtag.
    Last edited by Norbius; 2006-12-26 at 17:32.

  3. #123
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Norbius Visa Inlägg
    LOT # 0639 är vad för drive? Läst att folk fått både samsung och hitachi.
    Kan kanske nämna att det gäller en låda utan handtag.
    De jag köpt har varit hitachi 078
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #124
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    De jag köpt har varit hitachi 078
    Frågan är säkert redan besvarad flera gånger om idag, men hur funkar den att flasha idag? Var det inte någon version av Hitachin som man behövde pilla bort epoxi på för att byta ett chip, aka jobbig process alltså.

    Eller går den bra att flasha på "vanligt" vis idag också?

  5. #125
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inga problem med 078 flashning nuförtiden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #126
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    Ok tack så mycket Hansi =)

  7. #127
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tjaa har handlat en premium nu fick lot nr0645 och är en grån släde, men jag hittar inte om det är samsung eller icke:P hur gör jag?:P mvh kenta

  8. #128
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Har precis kommit fram till att mitt nyinförskaffade 360 har en Samsung läsare... Nu ska man bara lista ut hur man ska gå tillväga för att flasha möget!! :-)

  9. #129
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av kentabagger Visa Inlägg
    Tjaa har handlat en premium nu fick lot nr0645 och är en grån släde, men jag hittar inte om det är samsung eller icke:P hur gör jag?:P mvh kenta
    Läser FAQ'n t.ex. Där står det hur du enklast ser om det är en Samsung, Hitachi eller Philips.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  10. #130
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tack så mkt, lyckades få en låda utan handtag och det var en samsung tack för hjälpen

  11. #131
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag hade en Xbox360 Samsung drive flashad o allt. Tills jag hade inbrott i min lägenhet under julen. Är på jakt igen, men efter läst denna tråden verkar det inte skilja så mycket på läsarna längre.

    Är det så att Samsungen fortfarande är bäst då jag inte är intresserad av gamla Xbox-spel (den repar inte skivor o sådant)???

  12. #132
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=65

    SAMSUNG dvdläsare är/kan/har:

    + "media stealth" funktioner som saknas i hitachi, gör det svårare för speltillverkare att lägga in kontroller för att se om det är en backup eller ett original. Kräver att "PFI" och "DMI" sektorerna utlästa från originalspelet och brända på backupen.

    + Köra spel från vanliga billiga dvd-r/dvd+r skivor (men de flesta xbox 360 spel är för stora och kräver fortfarande dvd+r dual layer, gamla xbox spel har större chans att få plats)

    + Något bättre på att läsa billigare/mer slitna dvd+r skivor.

    + Mindre risk för att skivor repas om man stöter till sin xbox 360 medan skivan snurrar

    + Växla mellan två olika hastigheter/ljudnivåer när du kör dvd+r skivor

    + Något tystare än hitachi i alla lägen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #133
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Då kommer jag verkligen köpa Samsung igen då, köpte förut på billigakon., men de verkar ha problem med personal.

    Så hur lång tid tar det om man ska ha Xbox360 Premium Xtreme med Samsung-läsare att få det hem skickat(med tanke på lagerstatus)???
    Handlar det om dagar, veckor eller månader???

  14. #134
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Beställ ikväll så skickar jag imorgon.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #135
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Hur växlar man mellan de olika hastighets-/ljudlägena med Samsungen?

  16. #136
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Stoppa i ett originalspel så går sedan backuperna i långamt/tyst läge tills du startar om 360:n helt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #137
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Köpte en 360 med LOT-nr 0638, här verkar en del ha fått den med en hitachi läsare medan en polare fått den med samsung, vilket inte ger mig något tillförlitligt svar.
    Jag hörde dock att man med serienummret som utgångspunkt kan fastställa vilken läsare det är man har, min fråga är således om det är någon som känner till något om detta?

  18. #138
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    Vet inget om det, men jag köpte mig en 0638 för ett par dagar sedan, på Siba, de har ju erbjudande för 2990:- nu, och det var en samsung i den.

  19. #139
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18

    LOT Nr 0639

    Köpte en(Premium) På elgiganten Karlstad idag Lot 0639. En Hitachi.
    Kan man byta dvd drive på den och isåfall vad tar ni hansi för det?Eller duger den hitachi man har?

    mkt tacksam för svar .

    m.v.h

  20. #140
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av zezam Visa Inlägg
    Köpte en(Premium) På elgiganten Karlstad idag Lot 0639. En Hitachi.
    Kan man byta dvd drive på den och isåfall vad tar ni hansi för det?Eller duger den hitachi man har?

    mkt tacksam för svar .

    m.v.h
    Hansi tar 1 000 :- för att byta till en Samsung. Men det är inte så värst nödvändigt, eftersom att de är likgiltiga nuförtiden, bortsett från att Samsung är tystare, och det där med att man kan växla lägen.

    Vart står LOT på konsollen? Min 360 är tillverkad 2006-08-23, och det är en Samsung.

  21. #141
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    20
    En polare köpte en Premium på Siba i Gävle... Lot 0639... Var en Hitachi även i denna... Synd att nästan inga affärer har konsollerna i butiken så att man kan "botanisera" lite... Är på jakt efter en konsoll med Samsung läsare... Det känns som att det är som att leta efter en nål i en höstack...

    För att svara på hejsans fråga så finns lot numret på en etikett på kartongen.
    Last edited by ufot; 2007-01-19 at 00:02.
    Konsoll: XBOX 360 Premium
    360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
    360 Firmware: iXtreme 1.2
    PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
    PC DVD-Firmware: 2.18B
    PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
    DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

  22. #142
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18

    Samsung LOT NR

    Halloj,, man har jhu öppet köp på sin 360 och jag fick som sagt en hitachi ,, Ett helt hav med 0069 i butiken jag var i ,, dum som jag var visste jag ej om detta med LOT nr när jag var och handlade,så jag undrar vart fasen man kan få tag på en samsung he he.
    . Ngn som vet vad för ngra Lot nr som har samung ute i butikerna nu?

    mkt tacksam för hjälp.

    //ZEZAM

  23. #143
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    ja köpte låda utan handtag prm lot 0637 och min e en samsung iaf.

  24. #144
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    Har försökt flasha min ms28 idag, men utan nån större framgång, kommit såpass långt att jag gjort ett bootbart usb-minne med mtkflash, men det går inte spara ner originalfirmwaren, så jag vågar inte testa att flasha omheller då.
    Kommer till det steg då jag ska välja sata-adapter i dos-läget, och då stannar det bara med en blinkande markör. Har testat "10-sekunders" tricket med, men icke =(

    Jag har inte lyckats få reda på om det funkar med min S-ATA krets på mitt moderkort iofs, har ett NF4. Med Silicon Image Sil 3114 chippet.

    Hansi, om man annars skulle skicka in bara DVD'n till er för flashning, vad går det på? Med frakt och allt.

  25. #145
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Det går inte med din sata krets. Använd kontrollerkortet som psxcare säljer med via 6421.

  26. #146
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Hittade en bra hemsida för och kolla 360 dvddrives och lot nr på.

    http://www.360drives.com/list

  27. #147
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Köpte tre xboxar igår, lotnr 0639: en samsung och en hitachi. lotnr 0638 samsung. Ingen av lådorna hade handtag.

  28. #148
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av weeh Visa Inlägg
    Det går inte med din sata krets. Använd kontrollerkortet som psxcare säljer med via 6421.

    Det var det jag befarade >_<
    Nåväl, vad kostar det att bara skicka in DVD'n för flashning? Med frakt då.

  29. #149
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Norbius Visa Inlägg

    Hansi, om man annars skulle skicka in bara DVD'n till er för flashning, vad går det på? Med frakt och allt.

    250:- + 150:- returfrakt

    Eller 350:- kontant i lådan så ingår returfrakten (du slipper pf avgiften 50:- )
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #150
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    Betalar jag in det till pg/bankgiro då eller? Isf kan du förvänta dig en DVD av mig i veckan Orkar inte strula mer då det handlar om sådana struntsummor för en flashning.

Sida 5 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  2. Omoddad xbox köpes, skall ha Samsung dvd
    By Wizz in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 11:47
  3. DVD Remote, HDTV, Chip
    By Anime_Ghost in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-13, 10:35
  4. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  5. Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 21:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •