Ropa av Tjänst fem
Ropa av Tjänst fem
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
^ ^ Det hade nog varit mer rätt =P
Men vad man göra för att skappa den här iso filen av den här kopian? har provat några program som jag skrivit tidigare och försökte goola i lite forum men inte fått till det än.
Lutar åt att låna en dvdbrännar/läsare och prova kopiera den på så sätt, men varför skulle det funka om den inte ens nu kan hitta skivan och se att det är nåt på den =/
Det kan vara så att den inte kan läsa... skicka ett mail till mig så kan du få CoD5 av mig
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Men ja kunde ju bränna spelet. Eller illa fall RE 5 kunde jag bränna, kan det vara nåt med hur det är bränt första gången?
Har du mer trevlig spel? Kanske är en annan tråd =P
jag skulle tippa på att det är brännaren som inte vill läsa ordentligt bara... och jag har mängder med spel... vill du ha en lista får du maila mig, min e-mail hittar du på min profil, det är samma e-mail som jag har till MSN Messenger...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Jag provade att kopiera ett annat spel och det gick hur bra som helst =/ mysko.
COD 5 och SF 4 funka inte att kopiera, men shawn white och skate 2 tror jag gick bra. Kan någon säga till mig och jag bryter mot nå regler???
nej du bryter inte mot några regler, undrar varför du inte kan kopiera COD 5 och SF 4... går det att testa dom i ABGX360?
Google is your friend!
När man följt denna guide hur man rippar ett spel med en dvdbrännare/dvdläsare och har fått iso filen. Ska man använda abgx360 någon gång för att kolla att det är en bra version?
Eller vet man att den blir bra då man gjort så här.
Kör den i ABGX360 för att vara säker, då skapar du dessutom .dvd filen automatiskt
Google is your friend!
om jag kör abgx360 behöver jag inte Bin filen som det står om i början av guiden?
Det törs jag inte svara på... den kanske autofixar den, kanske inte...
Google is your friend!
Finns det några fler dvdläsare som klarar av att rippa spelen direkt eller är det bara dom där två samsung som klarar det?
Det finns säkert flera... ingen som kan svara på det riktigt då jag inte tror någon setat och testat att köra alla drivesen som klarar av att läsa den här typen av skivor...
Google is your friend!
Är det nå problem att rippa spel med Wave 3?
Google is your friend!
Om man rippar med en samsung brännare som rippar 360 spelet dirket. Är det nåt där man måste tänka på för att det spelat man rippa ska kunna funka på liven och vara säker?
Har jag missat någon guide för hur man gör det?
Last edited by Outzider; 2009-05-04 at 13:18.
Efter att du har rippat spelet bör du köra det genom ABGX360 för att se till att du fått rätt stealth och sådant...
Google is your friend!
Kan ni tipsa om några filmer som är över 8 gig som man kan använda sig av för att rippa?
Flera alternativ uppskattas =)
Det borde också kunna fungera med en färdig bränd backup, men då är det inte säkert att du får med hela skivan, ett annat alternativ är att vänta i 6 dagar och skaffa dig en extra 360 spelare och antingen ett Connectivity kit eller använda en trasig 360 som strömkälla samt flasha till 1.6
då kommer du ha en betydligt mycket säkrare metod för rippning
tips på vad exakt du behöver har du här: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36971
Google is your friend!
Men om jag köper en sån där samsung spelar med kreon drivrutiner och kör 1.5 för jag kommer inte ha råd att flasha om den för jag ser inte att den nya version ger så mycket nytt. Är det bara att rippa sen kolla dom med abgx360 för säkerhets skull och bränna ut dem?
Men om jag nu inte vill köpa en till bränna och andra saker för att rippa utan vill köra på denna guide med att byta skiva och så, har ni några tips på filmer som går att använda då för att rippa? Skulle vilja ha så många alternativ som ni orkar skriva.
Tack på förhand.
köper man samsungen så behöver du bara 1 sata kabel, ett connectivity kit (eller en trasig 360 som power supply) och själva samsungen... och som du säger behöver du då bara kolla i ABGX360 att du fick med allt ordentligt (förhoppningsvis går den igenom ABGX360 och ligger med i databasen) sedan bränner du ut den
Google is your friend!
Måste jag ha ett connectivity kit om jag köper samsung brännaren? Alltså den där 162-C brännaren alltså?
Om du menar xbox 360 dvdläsaren (http://www.psxcare.com/product.php?xProd=721) så ja, xboxen kan inte hålla igång strömmen i mer än 5 minuter och det är tveksamt att du hinner rippa på den tiden.
Om du menar en riktigt brännare som man har i datorn så nej, då behöver du inget connectivity kit
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Tänkte på Samsung SH-D612. Att det räcker med den och rippa spelen dirket och sen kolla med abgx att dom vart okej.
Google is your friend!
Varför ska man då ha massa kit? Är det för att både flasha OCH rippa?
Bookmarks