Jag har precis köpt en SH-D162D och flashat den med Kreon V1.00.
Jag har rippat några orginalspel med både xbox backup creator och schtrom (senaste verisoner) och sedan testat dem i både Mulleter och schtrom och där får jag blandat resultat.
Ett spel fick bad SS i mulleter (alltså SS och iextreme var inte i bockat och den sa bad SS-file) medan i schtrom fick den verified by the stealthteam
Men allt som allt verkar alla spel som jag rippar vara dåliga på något sätt gentemot mulleter och schtrom
Även när jag rippar spelet med schtrom och sedan stealthcheckar det i schtrom så står det att den är fel
Detta tycker jag medför att man inte kan lita alltför mycket på dessa program eller är det någon som är av en annan åsikt?
kan man bara kopiera spel man redan har bränt eller måste man göra så som det står i denna guiden?
Jocce_84: Det är väl främst avsett för kopiering av originalspel. Kopiering av backupspel borde fungera lika bra.
Kopiera det med CloneCD bara så funkar det.
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
Den dvd-läsaren som Hansi syftar på, är det denna?
kjell o company artnr: 31802
kostar 199:-
Den heter SH-D162D och har IDE gränssnitt.
Flashas med KREON v1.0 FW
Last edited by 360RFUN; 2008-01-18 at 17:49.
Varför kan man inte använda eject knappen?
Trodde eject på DVD läsaren var hårdvarumatad utan anknytning till mjukvaran(helt mekanisk) eller null/dump'ar den hella "work-space" minnet om man trycker ut den?
Borde den inte likförbannat reseta även om man byter skiva utan att trycka ut släden, efter som laser-släden(skenan lasern sitter på inne i drivern) "åker tillbaks" till utgångs läget för att påbörja en ny read-session? Mjukvaran borde väl "misstänka" va som är på G av det och utföra samma åtgärd som om man tryckt på eject knappen?
/me galen n00b,använder lite egna termer för att uttrycka mina funderingar, hoppas ni fattar vad jag menar
Planerar å rippa devil may cry 4 här i dagarna, kommer bli galet krångligt med den dvdr jag tänkte använda, släden funkar i vicket fall inte så force-matning är ända alternativet i vicket fall
hej, alltså jag försökte ta av de där "drive" saken så släden slipper gå ut och in, men jag har visst för stor skruvmejsel, kanske hittar något, men jag undrar om det finns något annat sätt
och så en till sak, kan man omformatera datorn när man har unplugat "driven" alltså utan att släden öppnas o shit,
svårt och förklara men typ,
jag öppnar "skyddet" till driven, sätter in omformaterings skivan, omformaterar.. utan problem?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag har en fråga:
Kan man eller gör man backuper med en vanlig DVD brännare eller måste det vara en speciell DVD brännare eller vad man nu gör....
?
Är skivan bränd kan du göra en kopia av skivan, ska du göra backup från orginal behöver du antingen hålla på öppna och byta skiva och ha dig eller en dvd spelare med kreon eller liknande (firmware)
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Lösningen =
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=721
+
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=889&xSec=89
eller
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=942&xSec=89
DVd läsare + Connectivitykit för att få ström till 360 läsaren i form av Molex istället för Special 360 modell
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Tack för svaren!
Kan någon skicka en länk till någon Guide för att backuppa / rippa spel ( lr vad det nu kallas.)
Jag har inte så bra Google skills
http://www.devilsps3.centelia.net/tu...tbook.2008.pdf
Från sidan 118 och framåt - Backing up games
När du har rippat själva spelet, så kan du "dra ut" stealth-filerna med guiden - http://www.devilsps3.centelia.net/tu..._Batch_CRC.pdf
Tackar !
Ni kanske redan svarat på detta.
Om jag har bränt ut ett spel från en iso till en dvd skiva och den funkar i mitt 360 och så. Kan jag bara för jag har en brännar rippa dvdn till en iso och sedan den ison till dvd skiva? Nåt oklart? =/
ja, det går bra. följ guiden i denna tråd, leta upp avsnittet "Min brända backup matchar inte original stealth, följ bildserien under.". kolla den med abgx360 efteråt så allt gått rätt till och bränn.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Tack så måcket för alla svar =)
Satt igår en stund och provade att göra en iso av ett spel för att sedan kunna bränna ut det igen.
Spelet funkar i mitt 360 utan problem.
Men när jag stoppa in den i min dvd brännare en NEC 2500 (flashad till nån trevlig verison så jag kan bränna dvd+DL som jag igentligen inte ska ^ ^) så säger tex imbburn, dvddecryter och clonedvd att det inte finns någon skiva i eller att den inte hitta nå filer.
Vad kan det vara för fel då?
Håller på att jaga rätt på en DVDbrännare till så att jag kanske kan clona spelet, men då om jag clonar den kommer den vara en lika säker på live då som kopian som jag kopierar?
om du gör en exakt kopia av skivan ska den självklart vara lika säker, men om du är smart så kollar du upp i ABGX360 att allt stämmer efter kopieringen
Google is your friend!
Mitt problem är att jag inte kan skappa en iso av spelet för den tycker jag inte har något spel i brännaren. Vad kan detta bero på och hur göra man så att det funkar?
det kan bero på många saker... men förmodligen är det din brännare som inte kan läsa skivan ordentligt... det händer ibland vad är det för spel du ska kopiera?
Google is your friend!
Calla på duty 5
Bookmarks