Sida 7 av 8 FörstaFörsta ... 5678 SistaSista
Visar resultat 181 till 210 av 213

Diskussion: Guide - Rippa XBOX360 spel med vanlig PC dvdläsare

  1. #181
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag har läst igenom guide och kikat runt lite. Men de blir en stor korsning där all trafik möts samtidigt. börjar bli lite trött i skallen också.

    Jag har en Dual Layer brännare - Samsung SH-S202, MEN, den e ju riktigt svår när det kommer till det här att lyfta på toppen för att byta skiva vid rippning.

    Så kan någon bara skriva vad som är smidigast, vilken läsare e enklast etc.

    Tack på förhand

  2. #182
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Smidigast just nu är en Samsung MS 25/28 med 0800 firmware (Kreon) http://www.psxcare.com/product.php?xProd=721&xSec=89 <--- en sådan här... =)

    iXtreme 1.6 ska också kunna rippa spel men jag har hittils inte fått det att fungera, så därför rekomenderar jag i dagsläget den lite äldre 0800 versionen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #183
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Smile

    Ja, kikade på en förut, men blev osäker på om det var rätt för mig.

    Jag har en gammal burk nämligen, agp stuket. Men det påverkar iförsig inte direkt dvd läsaren.

    Måste man ha connectivity kit också? Vilken kommer jag isåfall billigast undan med.

    Sen sista frågan då. Är detta någon special läsare då med tanke på firmware, skippar man vissa steg i guiden eller är det samma guide som gäller? In med 8 gig skiva... etc etc..

    Tack för svar

  4. #184
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du måste ha connectivity kit till den ja, billigast är väl någon gammal version, typ Connectivity Kit V2 eller liknande, eller så kör du på ett Maximus 360 Xtractor kit...

    hur du gör med den här driven är att du använder ett program som heter Xbox Backup Creator (XBC) version 2.8 eller tidigare (2.9 har inte stöd för gammla 0800 firmwaren) sedan kör du bara in spel skivan och rippar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #185
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jasså, va smidigt

    Får tacka för svaren Swizzy

    Om jag vill skicka ett PM till dig är det visitor message som gäller då eller? Det verkar vara offentligt meddelande då, inte privat ju :P
    Last edited by stingking; 2009-06-18 at 15:38.

  6. #186
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du vill skicka ett privat medelande till mig står min e-mail på profilen... annars blir det 50% privat, då det inte dyker upp för andra om dom inte kollar min profil och läser just den delen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #187
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Men är du bosatt i UK eller är det bara nåt som blivit, tänkte på både mail och din 360 profile?

  8. #188
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är så jag valt att göra =P 360 profilen = för att få spelen på engelska istället för svenska

    mailen = för att jag ville ha ett namn utan massa siffror och det var nytt domän med större inkorg när jag skapade mailen, fick låna en polares adress till att skapa den^^

    men nu går vi offtopic, så vill du veta mer om mig får du ta o maila mig eller något
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #189
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Köpte mig en Samsung D162D för 200 kr och flasha om den till kreon 1.0 och det funkar klockrent att rippa orginal spel =) Tar 10 min att göra det också. Testar dem sen i ABGX360 och får bara bra där.

  10. #190
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Har setat o läst denna tråden o ärligt talat blir jag bara mer förvirrad för varje sida jag läser... Har ju sett guider på youtube där de använder en vanlig dvd DL brännare som de skruvar isär o sen stoppar man först in en film med programmet Wxripper o stoppar sen skivan o stoppar in spelet man kopierar o ändrar något i en fil i wordpad o sen sparar o sen rippar skivan. Men nu verkar det ju som man måste ha en xbox 360 läsare för att rippa originalspelen eller kan man fortfarande använda Wxripper nu med?? Jag kör med iextreme 1.6 i min 360 också om det spelar någon roll

  11. #191
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan fortfarande använda en vanlig DVD DL brännare/Läsare och Wxripper ja, men det är att föredra att köra på en 360 spelare då du inte behöver hotswappa med dom och inte trixa med den heller (skruva upp)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #192
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Okej, tyckte dock inte det såg så avancerat ut att skruva av toppen på brännaren o sen skifta skivor, det gick ju på några minuter Är det någon särskild brännare eller går det med vilken DL brännare som helst på marknaden utan kreon firmware? Får tacka o bocka för det supersnabba svaret med

  13. #193
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag vet ärligt talat inte, läs vad hansi skrivigt i första inlägget, borde stå där... jag har inte provat att rippa med en dvd läsare själv... (vanlig) dock provat med en 360 läsare, gick mindre bra för mig just då... ska försöka igen senare med andra datorer... något med min hårdvara i den datorn som inte tyckte jag skulle göra som jag ville göra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #194
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    okej, kollar man in denna guide så ser det ju ut o vara vilken DL brännare som helst o verkar ju inte så bökigt heller http://www.youtube.com/watch?v=TnGvLgbibJQ
    Last edited by 360hackern; 2009-07-05 at 11:12.

  15. #195
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Sen tänkte jag spel som man redan bränt är det lika bökigt att kopiera de med eller är det bara o göra en iso i img burn?

  16. #196
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    spel du redan bränt gör du såhär: http://img141.imageshack.us/img141/3...upimagebs9.png

    vad gäller guiden du läst vet jag inte... ska kolla på den strax...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #197
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Kanon

  18. #198
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Din guide verkar vara rätt bra, och som du säger så står det inget om någon speciell drive, så vad jag förstår av den guiden ska det fungera med vilken drive som helst som har stöd för DVD-DL skivor
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #199
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ska se om man kan införskaffa sig en billig DL brännare o testa, får se vem som hinner först o sen lägga upp hur det gick här sen Du kanske redan har en så du kan testa?

  20. #200
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Någon som vet om någon billig hyfsad DL Läsare? Har ju min pioneer som jag bränner med men vill inte börja skruva i den :P

  21. #201
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av 360hackern Visa Inlägg
    Någon som vet om någon billig hyfsad DL Läsare? Har ju min pioneer som jag bränner med men vill inte börja skruva i den :P
    alla nya läsare ligger ju på 200-300 spänn, pioneer och samsung iaf. köp en av dem.

  22. #202
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Hittade en lg GSA-H21N i skåpet o vad jag läst mig till på google så läser den DL skivor. Slipper man köpa sån då Men tänkte på en sak, var får jag tag i Stealthfilerna sen då?

  23. #203
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    www.360patches.com är en bra sida när den fungerar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #204
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av 360hackern Visa Inlägg
    Hittade en lg GSA-H21N i skåpet o vad jag läst mig till på google så läser den DL skivor. Slipper man köpa sån då Men tänkte på en sak, var får jag tag i Stealthfilerna sen då?
    rippar du själv så ska du inte pyssla med stealthfiler. det enda du ska göra är att kolla din backup med abgx360 LEVEL 2 för att se att din data partition matchar etc. din stealth är okej om du rippat själv eftersom du vet att den kommer från ett original. abgx360 kollar även att xex, ss matchar varandra så de inte behöver bytas ut.

    varför du ska använda LEVEL 2 istället för 3 i abgx360 är för att du inte vill att dina stealthfiler ska bytas ut om de är okej.

  25. #205
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    aha okej så om jag rippar ett original spel behöver jag ingen stealthfil asså?

  26. #206
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    nej, det ska du inte behöva... om du får ut dom =) annars får du ladda hem dom från nätet på någon av sidorna vi länkat till
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #207
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Oki kanon har du testat rippa original med den där guiden jag länkade till? tänkte jag skulle ge mig påt i veckan som kommer

  28. #208
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    nej, det ska du inte behöva... om du får ut dom =) annars får du ladda hem dom från nätet på någon av sidorna vi länkat till
    eh, abgx360 fixar ju stealth om han misslyckas med att läsa ut den. varför krångla med andra sidor när abgx360 rekommenderas till allt.

  29. #209
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 360hackern Visa Inlägg
    Oki kanon har du testat rippa original med den där guiden jag länkade till? tänkte jag skulle ge mig påt i veckan som kommer
    tyvär har jag inte det, men har däremot provat att rippa med en BenQ drive i kombination med USB Dongeln som finns i Webbshoppen, fungerade finfint tills datorn hängde sig har inte orkat prova på en bättre dator ännu dock
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #210
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    jag får bara iso filen till max 2 gb, men då använder jag nödöppningshålet. Kan det vara symptoer på för liten dvd skiva? jag använder en på 7.8 gb.

Sida 7 av 8 FörstaFörsta ... 5678 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Koppiering av PS1 spel fungerar inte med DMS4pro på PS2
    By mouyo342 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 10:17
  2. PS2 spel som funkar med HDLOADER (omoddad)
    By hokeydokey in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 61
    Senaste inlägg: 2004-09-29, 16:33
  3. Problem med iso spel
    By loveinhim in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-08-08, 10:28
  4. Problem med att ladda upp spel
    By spinxx in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-20, 11:39
  5. 1.0-box som successivt slutar fungera med spel
    By Bobster in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 02:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •