Om du har/kan få tag på en Samsung SH-D162C eller SH-D163A så kan du lägga in KREONS alternativa firmware. En Samsung med KREON firmware kan rippa spelen direkt utan en massa krångel. Använd XBOX Backup Creator bara.
När jag hunnit testa själv så kommer jag skriva en liten guide för det...eller någon annan kanske hinner före?
Eftersom det är ruskigt osmidigt att behöva plocka ur dvdläsaren ur sin xbox360 varje gång man vill göra en backup på sitt dyra originalspel så skriver jag denna lilla guide för hur man gör en imagefil med en vanlig pc dvdläsare istället...
Du behöver:
- En vanlig dvdläsare som du vågar plocka isär
- En dvdfilm med minst 8GB stor "toc", dvs när du kollar egenskaper på skivan så skall windows säga att den är drygt 8GB. Prova "alla" filmer du har och använd den som är "störst". Den måste vara större än spelet du skall kopiera, annars får du inte med allt...
Microsoft .NET Framework Version 2.0 Redistributable Package (x86)
http://www.microsoft.com/downloads/d...DisplayLang=en
- wxRipper 1.2
- XBOX360 SS Merger 1.3
- Rätt SS.BIN fil för det spel du skall kopiera. Observera att det MÅSTE vara rätt Security Sector beroende på om du har t.ex. NTSC eller PAL versionen av spelet. Finns det t.ex. en tysk, en fransk och en engelsk version av spelet måste du hitta SS.BIN som är tagen från exakt den utgåva du skall kopiera.
(Från och med version 1.5o av XBOX360 SS merger kollas SS.BIN filerna mot en onlinedatabas!)
Bookmarks