Sida 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 213

Diskussion: Guide - Rippa XBOX360 spel med vanlig PC dvdläsare

  1. #31
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag har kollat lite andra guider och sett att man ska köra find magic number innan man stoppar i spelet ??

  2. #32
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tror det gäller de tidigaste versionerna av rippern bara
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #33
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Funkar skitbra, fast denna sida har mycket bättre guide som även går igenom Error som uppkommer (som jag fick t.ex)

    http://forum.xbox-sky.com/showthread.php?t=12689

  4. #34
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Kan man få tag på dig på msn eller vi mail på något sätt tänkte höra med dig personligen om en sak... )

    Min mail o Msn är: korvmedkaffe@hotmail.com

  5. #35
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    måste välla vara det enklaste sättet att köpa denna SAMSUNG SH-D162C XBOX 360 RIPPER, bara plugga in i datan, lägga in skiva, kör igång Xbox_Backup_Creator_v2.3.0.185

    å pof så har man en backup liggande på datan.

    ******** för 399:-

    ""Den här driven används för att läsa av Xbox 360 orginal spel. Den kommer färdig flashad med kreon. ""
    Last edited by r_lestander; 2006-12-09 at 02:41.

  6. #36
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    det går alltså inte att skriva ********

  7. #37
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Banned

    You have been banned for the following reason:
    Respektera *** filtret!

    Vilken jävla bullshit! Vart står det i Forum rules??


    Forum Rules
    Registration to this forum is free! We do insist that you abide by the rules and policies detailed below. If you agree to the terms, please check the 'I agree' checkbox and press the 'Register' button below. If you would like to cancel the registration, click here to return to the forums index.

    Although the administrators and moderators of www.PSXCARE.com Supportforum will attempt to keep all objectionable messages off this forum, it is impossible for us to review all messages. All messages express the views of the author, and neither the owners of www.PSXCARE.com Supportforum, nor Jelsoft Enterprises Ltd. (developers of vBulletin) will be held responsible for the content of any message.

    By agreeing to these rules, you warrant that you will not post any messages that are obscene, vulgar, sexually-oriented, hateful, threatening, or otherwise violative of any laws.

    The owners of www.PSXCARE.com Supportforum reserve the right to remove, edit, move or close any thread for any reason.

  8. #38
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Nu håller jag på försöker rippa mitt orginalspel men det går inte så bra :/
    Programet jag använder är wxRipper och en guide som jag följer
    problemet är att jag får error

    14:49:25 -> Start
    Error @ 89088 : Datafel (CRC-fel, Cyclic Redundancy Check)

    Error @ 0 : Datafel (CRC-fel, Cyclic Redundancy Check)


    har testat olika att ladda med olika filmer ,men inte med olika spel för har bara ett orginalspel ,nån som vet vad detta beror på?

  9. #39
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hello Hansi!
    Vad hette DVD-läsaren du föreslog och på vilket sätt fungerade den bättre (behövde inte skruva isär DVD-läsaren?)?

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    SAMSUNG SH-D162C eller SH-D163A

    med KREON firmware
    Attached Files Attached Files
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #41
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Har du hunnit testa ngt?

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej blev lite mycket idag med cyclo-wiz (wii) chippen :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #43
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hansi, har du hunnit kolla Samsung-ROMen med Kreon FW?
    Mvh /// T

  14. #44
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej.

    Skall försöka labba lite på lördag om det inte blir för mycket wii kaos då.

    Har en pioneerdvdspelare som jag lovat en kund att fixa regionsfri också, den var årsmodell ångdriven så det har tagit en stund att hitta alla gamla kablar och program för den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #45
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    DVDspelaren du kom hit med var stendöd, men jag råkade tydligen ha exakt samma modell monterad i en av våra labdatorer...

    Inga problem att flasha, bara att följa readmefilen och använda programmen du får med i arkiven jag har som attachments ett par inlägg ovanför.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #46
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Efter att ha flashat Samsung ROMen m Kreon-FW, körde jag igång wxripper. När jag skulle köra "find magic number", fick jag fel-meddelandet:

    Error : hotswap DVD is too small

    Vad ska jag göra?

  17. #47
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Stoppa i en DVD som är större.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  18. #48
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs första inlägget i denna tråd, jag har uppdaterat det. Använd xboxcopy...vaddetnuhette, det finns som attachment.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #49
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Annars finns det redan färdigflashade att köpa för just detta ändamål.
    Sen är frågan Hansi vilken av dom det är efter som det finns 4 st olika
    SH-D162C/BEBP
    SH-D162C/BEWE
    SH-D162C/BEWP
    SH-D162C/RSWP
    Last edited by pege63; 2007-02-11 at 15:43.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  20. #50
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kommer lägga upp färdigflashade här för beställning med.

    Bokstäverna i slutet spelar väl ingen roll.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #51
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Oki undrade bara har ett par sådana i mina datorer
    Du menar att en Samsung med KREON firmware kan rippa spelen direkt utan en massa krångel rätt av, i vilket program gör man det bäst?
    Last edited by pege63; 2007-02-11 at 20:39.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  22. #52
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag körde Fifa 07 i Samsung SH-D162C med tillhörande Kreon FW och XBOX Backup Creator. Fungerade alldeles utmärkt! Tog 10 minuter att rippa.

    Men sedan när jag kom till XBOX360_SS_Merger_1.3. Där skall man ange "SS file", men var hittar man dem? Ligger de på back up-skivan el var hittar man dem på nätet? Hur ser de ut?

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan göra ss.bin, pfi.bin osv med xbox backup creator, men jag tror att du får allt med i imagefilen. Ser inte ss.bin någon security sector i din imagefil?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #54
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Ska jag öppna iso.filen och leta efter ss.bin?
    Last edited by ThomasA; 2007-02-12 at 11:16.

  25. #55
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ska man behöva göra det när man kör med Xbox_Backup_Creator?
    var Ställer man in layerbreak en gång för alla i ImgBurn settings ?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  26. #56
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Imgburn:

    Tools->Settings->Write

    Kolla rutan options uppe till höger, Layer Break ( For DL Media) ändra från Calculate Optimal till User Specified och fyll i rutan Sectors in L0: med rätt layerbreak.



    Om du gör en isofil med xbox backup creator så kommer den isofilen redan ha korrekt security sector.

    Du behöver inte ha/göra någon separat ss.bin.

    Öppna filen med senaste XBOX 360 SS Merger så ser du att den hittar security sectorn i din isofil.

    Du behöver inte göra något i SS merger, du kör den bara för att dubbelkolla att ISO filen ser ut som den borde. Fast du kan ju passa på att köra imgburn patchen och NME360 patchen när du ändå är där.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #57
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Oki & rätt layerbreak för pioneer är ?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  28. #58
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Nu har jag kört filen i XBOX 360 SS Merger, för att sedan bränna i CloneCD.
    Fungerade och nu har jag gjort min första back-up!

  29. #59
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
    Oki & rätt layerbreak för pioneer är ?

    Samma som för benq/lite-on/samsung/nec/osv/osv/osv

    Läs de klistrade trådarna, det står väl överallt vad det är för layerbreak på 360 backuperna :-)



    1913760 <= the magic layerbreak setting
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #60
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Så det är olika på dom olika backupperna man gör eller?
    Är inte så inne på 360 eftersom jag sålde min efter ett par dagar vid mellan dagarna julen den kom ut

    Men 1913760 skall gälla för alla?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Sida 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Koppiering av PS1 spel fungerar inte med DMS4pro på PS2
    By mouyo342 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 10:17
  2. PS2 spel som funkar med HDLOADER (omoddad)
    By hokeydokey in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 61
    Senaste inlägg: 2004-09-29, 16:33
  3. Problem med iso spel
    By loveinhim in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-08-08, 10:28
  4. Problem med att ladda upp spel
    By spinxx in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-20, 11:39
  5. 1.0-box som successivt slutar fungera med spel
    By Bobster in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 02:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •